כלל ביטוח במזכר הבנות לרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס תמורת 2.47 מיליארד שקל

כלל ביטוח במזכר הבנות לרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס תמורת 2.47 מיליארד שקל

יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים: "רכישת Max תהפוך את כלל לגורם משמעותי, להנעת התחרות בתחום האשראי החוץ בנקאי"

מנכ"ל קבוצת כלל ביטוח ופיננסים, יורם נוה, הודיע היום על כוונתה של כלל החזקות לרכוש בעלות מלאה בקבוצת Max, מידי קרן ההשקעות האמריקאית Warburg Pincus ושותפיה. הערב, דיווחה החברה על חתימת מסמך הבנות שיהווה בסיס להמשך המו"מ, עד לחתימה על הסכם מחייב. על פי הסיכום, קבוצת Max, תימכר לכלל החזקות תמורת שווי פעילות של כ-2.47 מיליארד. אין וודאות בהשלמת העסקה, והיא כפופה לחתימה על הסכם מחייב ולקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים. עם השלמת העסקה תהווה Max זרוע של כלל החזקות לטובת קידום התחרות בתחום האשראי, לעסקים קטנים ובינוניים ובתחום האשראי הצרכני.

יורם נוה, מנכ"ל קבוצת כלל ביטוח ופיננסים: "קבוצת כלל חתמה היום על מסמך הבנות, שהוא חלק ממהלך אסטרטגי, שמטרתו להרחיב את פעילות הקבוצה, מעבר לפעילות הביטוח והפיננסים המרוכזת בחברת הבת, זאת לאחר שבחנה מספר חלופות ובחרה להתקדם עם קבוצת Max, חברה איכותית המנוהלת במקצועיות רבה, אשר בנתה בשנים האחרונות פלטפורמה פיננסית מגוונת וצומחת. אנו מצטרפים היום למהלכים אחרים שנעשו כבר בקרב הגופים המוסדיים, ההופכים גורם משמעותי להנעת התחרות בתחום האשראי החוץ בנקאי.

כלל פרסמה לאחרונה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2021, הטובות ביותר מאז היווסדה, ואני שמח כי בסמוך לפרסום התוצאות, ואחרי גיוס הון המוצלח שביצענו בתחילת השנה, אנו מציגים היום את כוונתנו לחזק את חברת ההחזקות בזרוע חדשה ומשלימה, שתתמקד באשראי חוץ בנקאי ותהווה את הקפיצה האסטרטגית הבאה של הקבוצה".

חיים סאמט, יו"ר כלל החזקות וכלל ביטוח: "מסמך ההבנות המתייחס לרכישת Max, עולה בקנה אחד עם שאיפת החברה ליצור מוקד רווחיות חדש ובעל ערך, בחברת ההחזקות, לצד הפעילות הנרחבת בתחומי הביטוח. אם וכאשר תצא העיסקה אל הפועל, יהיה בכך חיזוק משמעותי ורב חשיבות לפעילות הקבוצה ונדבך נוסף שישיא ערך למחזיקי העניין של החברה לאורך זמן".

ירון בלוך, יו"ר Max ויועץ בכיר ל-Warburg Pincus בישראל: "לאור ביצועי החברה החזקים, התקבלו בחודשים האחרונים פניות שונות מגופים מוסדיים ופרטיים המעוניינים לרכוש את השליטה בחברה. בחרנו להתמקד במו"מ בעיתוי הנוכחי מול קבוצת כלל בשל רצינות כוונותיה, כפי שהשתקפה במגעים בין הצדדים ובשל ההתאמה העסקית אסטרטגית לקבוצת Max. אני מאמין שהחיבור של Max לקבוצת כלל יקדם את התחרות בשוק האשראי ובשוק התשלומים בישראל, ויאפשר להציע לציבור מניפה רחבה ומגוונת של מוצרים בעלי ערך ובמחירים תחרותיים. Max עם יכולותיה המתקדמות והקשר ההדוק שלה עם הלקוחות, הפרטיים והעסקיים, מהווה פלטפורמה מצוינת לקידום התחרות במערכת הפיננסית בשוק הישראלי. אני שמח על חתימת מזכר ההבנות, ומקווה להשלים את המו"מ לטובת חתימה על הסכם מחייב, ובהמשך לקבל את האישורים הנדרשים לטובת השלמת העסקה בחודשים הקרובים".



כתיבת תגובה