חברות הביטוח מסרבות לבטח את ההילולה בהר מירון; המדינה תישא באחריות

חברות הביטוח מסרבות לבטח את ההילולה בהר מירון; המדינה תישא באחריות

באסון הכבד שאירע בהר בשנה שעברה נהרגו 45 בני אדם. איילון ביטחה מתחם מסוים בהר באמצעות סוכנות הביטוח יקב. פחות משבוע לפני ההילולה שר הדתות מתן כהנא הודיע על התפטרותו מתפקידו כשר

שנה לאחר האסון בהילולה בהר מירון – חברות הביטוח מסרבות לבטח את האירוע, כך נודע לפוליסה. כמו כן, לפוליסה נמסר מהמשרד לשירותי דת, שאחראי על המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים בישראל (ע"ר) האחראי על ההילולה, כי נושא הביטוח הוסדר מול המדינה.

נזכיר, כי באסון הכבד שאירע בהר המירון בשנה שעברה, בו נהרגו 45 בני אדם, איילון ביטחה מתחם מסוים בהר. סוכנות הביטוח שביטחה את המתחם הייתה יקב. לפי הערכות בשנה שעברה, גבול האחריות שנקבע בפוליסה עמד על כ-18 מיליון שקל, אולם איילון דאגה לגיבוי של ביטוחי משנה מחו"ל.

לפי הפרויקטור הממונה על האירוע מטעם משרד הדתות צביקי טסלר, כפי שדווח באתר של משרד הדתות בתחילת מאי – "נכתבה תוכנית בטיחות שמגדירה את מספר האנשים המקסימלי שיכולים לשהות בהר. לא תהיה שום תנועה של קהל שלא מאושרת על ידי מהנדס בטיחות". הודגש, כי כל כניסה להר ובכל גיל מותנית ברכישת כרטיס מראש והנסיעה חזור מותנית בהצגת כרטיס הנסיעה.

כמו כן, בעיתוי של פחות משבוע לפני ההילולה, שר הדתות מתן כהנא הודיע על התפטרותו מתפקידו משיקולים פוליטיים. כהנא יחזור לכהן כחבר כנסת במפלגת ימינה.

זירת האסון בהר מירון 2021 צילום מתוך וויקיפדיה



כתיבת תגובה