לובי 99 עומד מאחורי יוזמת החוק להחלת המודל הצ'יליאני בחיסכון לכל ילד / מרינה פובולוצקי

לובי 99 עומד מאחורי יוזמת החוק להחלת המודל הצ'יליאני בחיסכון לכל ילד / מרינה פובולוצקי

הצעת החוק אושרה אתמול לקריאה ראשונה. מנכ"לית לובי 99 עו"ד לינור דויטש: הבנקים עשו לובי אגרסיבי כדי למנוע את קידום הצעת החוק. מלשכת הח"כ ינון אזולאי נמסר: שיתוף הפעולה הוא תמיד מבורך

לובי 99 הוא הארגון שעומד מאחורי יוזמת החוק של חברי הכנסת ינון אזולאי ומשה ארבל (ש"ס), שאושרה אתמול (ג') לקריאה ראשונה בוועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו). כך לפי הודעה שפרסמה מנכ"לית הלובי עו"ד לינור דויטש בפייסבוק הפרטי שעות ספורות לאחר ההצבעה.

דויטש כתבה: "הישג לציבור: הצעת החוק שיזמנו עם הח"כים ינון אזולאי ומשה ארבל (ש"ס), שמחייבת להפקיד את כספי החיסכון לכל ילד בקופות גמל (תשואה גבוהה) ולא בפיקדון בבנקים (ריבית אפסית), אושרה לקריאה ראשונה – צעד חשוב לצמצום הפערים החברתיים. נלחמנו בדיון בנציגי הבנקים שניסו לבטל את הגזרה ונעבוד לקדם את ההצעה עד להשלמתה וכניסתה לספר החוקים".

מנכ"לית לובי 99 לינור דויטש וח"כ ינון אזולאי מש"ס

מלשכת אזולאי נמסר: "בתחילת הוועדה הח"כ אמר ללובי 99 שהוא תמיד שמח לעבוד איתם. הוא לא מסכים איתם על כל דבר אבל כשיש הצעה טובה שהוא עצמו תומך בה – אז שיתוף הפעולה הוא תמיד מבורך".

עמדת הלובי היא כי יש להרחיק את הבנקים לחלוטין מהמשחק: "אנשים בוחרים בבנקים בגלל חוסר אוריינות פיננסית". בדיון אתמול היו מספר מצדדים לעמדה כי יש להוציא את הבנקים מהמשוואה, בהם נציגי האוצר. לעומתם, קושניר ונירה שפק (יש עתיד) התנגדו.

קושניר: "לא צריך לשפוך את התינוק עם המים ואם נותנים ברירת מחדל מסלול בסיכון גבוה ואחר כך נותנים מסלולים נוספים – לא רואה סיבה להוציא מישהו מהמשחק. יש דברים שצריך לשפר מול הבנקים". שפק קראה לעמדת הלובי "פטרונות" וטענה כי יש לחנך את הציבור: "צריך לתת לציבור חכות ולא להחליף אף אחד".

ח"כ ינון אזולאי פנה לנציגת איגוד הבנקים גלי כספרי שהתנגדה להחלשת הבנקים ונימקה זאת בין היתר בתוצאות החלשות של שוק ההון בשנה הנוכחית, ואמר: "הבנקים מסתכלים על שנה שהמצב בה לא היה טוב, אבל כשמסתכלים על 15 שנה – שזו ההשקעה, היית מצפה מהבנקים שיגידו 'ראינו, חטאנו ופשענו'. כי לתת כזאת תשואה לעומת קופות הגמל זה לחטוא כלפי הילדים האלה. הייתי מצפה שתבואו ותסבירו לנו איך הפערים כל כך עצומים".

מנכ"לית לובי 99 עו"ד לינור דויטש בדיון בוועדת הכספים

מלובי 99 נמסר: "הבנקים עשו לובי אגרסיבי כדי למנוע את קידום הצעת החוק. יזמנו את התיקון לחוק בעקבות פרסום נתונים של הביטוח הלאומי לפני שנה, שהראו את הפערים הבלתי נתפסים בין חיסכון בנקאי לחיסכון בקופת גמל. העיוות פשוט זועק לשמיים – המדינה מקצה חיסכון לכל ילד, ובמקום שהוא ייתן עמדת זינוק טובה לילדים מרקע חלש, הוא מעשיר עוד את הבנקים ומותיר את אותם ילדים עם חיסכון מינימלי. אי אפשר להשלים עם עיוות מוסרי כזה, ולכן החלטנו לתקן את העיוות ולא לוותר עד שכל ילד יזכה לחיסכון ראוי".



כתיבת תגובה