אקסלרטור האינשורטק הישראלי: מנהל דאטה ראשי באליאנץ, בנדיקט שוף: בעוד שלצד כל יוזמה יש סיכון – בביטוח שואפים לאפס סיכונים / מרינה פובולוצקי

אקסלרטור האינשורטק הישראלי: מנהל דאטה ראשי באליאנץ, בנדיקט שוף: בעוד שלצד כל יוזמה יש סיכון – בביטוח שואפים לאפס סיכונים / מרינה פובולוצקי

המחזור השלישי של האקסלרטור הסתיים לאחר חודשיים בהם הציגו הסטארטאפים מול ענקיות הביטוח. בכנס בלטו נציגים בכירים ממבטחות בינלאומיות וחברות שהשקיעו במיזמים, בהן: מייקרוסופט, BrokerTech venture, הולמס מרפי, סאפיינס, דלויט, Sompo, אליאנץ, שיבולת, Dell, מילימן, קרנות FinTLV וראגנר, McDermott Will and Emery, Xceedance, ERB וסוכנות הביטוח טיקוצקי

המחזור השלישי של אקסלרטור האינשורטק הישראלי, הגיע אתמול (ב') לסיומו. באקסלרטור, ביוזמת חברת Insurtech Israel בהובלת המנכ"ל קובי בנדלק. באירוע ובפאנלים השתתפו נציגים בכירים של מבטחות בינלאומיות ונציגי משקיעים: מייקרוסופט, משה שובה מנהל בכיר Dell, הולמס מרפי, עמית הראל מנכ"ל דלויט קטליסט, Sompo, אלכס צוקרמן ה- CMO סאפיינס, BrokerTech venture, מילימן, מנכ"ל קרן FinTLV גיל ארזי ועו"ד זכי רכטשאפן, שותף ומנכ"ל בקרן רגנאר. כמו כן, השתתפו משרד עו"ד לויתן, שרון ושות', עידו שימרוני שותף מנהל במשרד עו״ד שיבולת ושות', McDermott Will and Emery  Xceedance, , אילן רגב מנכ"ל ERB ושרון ואלון טיקוצקי מסוכנות טיקוצקי השותפים בתוכנית.

בנוסף, באקסלרטור השתתפו עשרות יזמים בתחומי האינשורטק בהם ארבעת הסטארטפים שסיימו בהצלחה: Surance.io עם פתרונות סייבר, Safe mode המנתחת התנהגויות של נהגים, Effectivet לאימון מוחי ו-Futura genetics המשלבת אקטואריה ובדיקות גנטיות להפחתת תביעות.

מימין: בנדיקט לואג שוף, מנהל דאטה ראשי באליאנץ וקובי בנדלק מנכ"ל insurtech israel

בדברי הפתיחה בירכו בנדלק ודן קיהל, מנכ"ל יו"ר BrokerTech venture את משתתפי הכנס. בנדלק פתח ואמר, כי : "יצרנו דבר מדהים – קואליציה של שותפים מקומיים ובינלאומיים במטרה לייצר שינוי בתעשייה העולמית בכלל ובתעשיית הביטוח בפרט. כולנו שותפים לעשיית היסטוריה. במהלך כל שלושת האקסלרטורים גויסו כ-70 מיליון דולר. אני מודה לשותפינו העסקיים ולמשקיעים שקידמו את המיזמים". קיהל ציין כי הוא מעריך את הקשר לאקוסיסטם הישראלי, "אנחנו רואים חשיבות רבה במעורבות שלנו בתעשיית האינשורטק הישראלית ובאפשרות לסייע לה".

אריאל נגרין, מנהל תוכנית הסטארטאפים במייקרוסופט ישראל, אמר כי: "מייקרוסופט היא שותף טבעי בתעשיית הביטוח ברחבי העולם. המטרה שלנו היא לא להתחרות אלא לתמוך בטרנספורמציה בתחום הביטוח. מצד אחד אנחנו מבינים שלקוחות הקצה שלנו, במיוחד לאחר הקורונה, רוצים לקבל שירות יותר דיגיטלי ויותר אינטואיטיבי. מצד שני אנחנו מבינים שלא כל היזמים שמגיעים עם רעיונות מעולים הם בעלי הידע הטכני הנדרש. למייקרוסופט יש אחריות בעולם הפיננסי ויש לנו משאבים ויכולות מימון שיכולים לעזור לחברות המקומיות להתפתח ולצמוח ברמה הגלובלית".

הדובר הראשי בהרצאת המפתח, בנדיקט לואג שוף, מנהל דאטה ראשי בענקית הביטוח הבינלאומית  אליאנץ, דיבר על הפער שבין עולם היזמות ההרפתקני לבין השמרנות הקיצונית של עולם הביטוח – "בעוד שכל יזם יודע כי לצד כל רעיון נהדר ומהפכני יש גם סיכון, בעולם הביטוח שואפים תמיד להקטין את הסיכונים לרמה אפסית. האירוניה היא שאם מורידים את הסיכון לאפס, יש אפס חדשנות. יזמים צריכים להבין שתחום הביטוח לא ישתנה. הוא היה ונשאר שמרן במשך מאות שנים מאז שהומצא. לפיכך, היזמים שבונים את העתיד צריכים למצוא את השותפים והמשקיעים שיבינו את הרעיונות שלכם ויעזרו לקדם אותם. התעשייה לא תשתנה בעצמה, אתם צריכים לשנות אותה לאורך זמן. יש לכם את האפשרות והאחריות לעשות זאת". הוא הוסיף כי האקו סיסטם בישראל נראה לו חזק: "יש פה שיתופי פעולה שמביאים ליצירה והוצאה לפועל של רעיונות".

נגרין חיזק את דברי שוף וציין, כי "חברות הביטוח צריכות אפס סיכונים בכל הקשור למידע. אם אתם רוצים להיות ספק לחברות ביטוח, אתם חייבים לבנות שיתופי פעולה עם גורמים נוספים כדי לקבל את האמון של המבטחות". בנוסף, הוא ציין כי לנוכח הכלכלה של היום המשקיעים יותר זהירים במימון שלהם, אך עם זאת בתעשייה מבינים כי תחום הביטוח לא הולך לשום מקום אלא להיפך – "הוא יהיה שזור יותר ויותר בכל חלקי החיים שלנו, אנשים ירצו שביטוח ילווה אותם בכל פעולה שהם יעשו בחיים".

ינון דולב, מנכ"ל מעבדת החדשנות של ענקית הביטוח היפנית Sompo הוסיף, כי המשקיעים בשוק זהירים מאוד בימינו, אבל יש להם כסף ותאבון להשקעות – "רף הכניסה הוא גבוה. יזמים צריכים להראות שם מוצלחים". דולב דיבר על הפערים הקיימים בכיסויים הביטוחיים ואמר כי על היזמים בתחום להבין איזה כיסוי ביטוחי לא מסופק כיום ללקוח – "מספר הסיכונים גדלו באופן מהותי. יש היום הרבה סיכונים דיגיטליים שהם שונים בתכלית מהסיכונים הפיזיים. לדוגמה, אם יש לך חנות באמזון, היא יכולה להיסגר אם תקבל ביקורות שליליות".

ביחס לבניית אמון בין היזמים למשקיעים, דניאל שרון, ראש נציגות חברת מילימן העולמית בישראל, ציין כי יזמים צריכים לבנות מערכות יחסים יציבות עם חברות הביטוח באמצעות הצגה של נתונים אנליטיים: "ככל שחברות הביטוח מכירות ומבינות את הסיכונים, כך הן יוכלו להתמודד איתם באופן מיטבי יותר. ידע מבוסס ומספרים שתומכים בטענות שלך זו הדרך הטובה ביותר לבנות מערכת יחסים יציבה בין יזמים לתאגידי ביטוח גדולים".

גם רכטשאפן ציין, כי יזמים צריכים להציג תוכנית כלכלית מסודרת עם מודל רווח צפוי – "אם אתם לא יודעים מה הערך שלכם, אין לכם זכות להתקיים. זה משהו שצריך להיעשות בשלב מאוד מוקדם של התוכנית".

 

 

צילומים: שמוליק פאוסט

תמונה 2  אם יש מקום: היזמים הזוכים, אקסלרטור האינשורטק הישראלי השלישי



כתיבת תגובה