הירידה בתביעות וכניסת שחקנים חדשים הביאו להתרככות של שוק ביטוח נושאי משרה

הירידה בתביעות וכניסת שחקנים חדשים הביאו להתרככות של שוק ביטוח נושאי משרה

יצחק מליק, מנכ"ל האודן ישראל, בשיחה עם פוליסה: לאחר גידול במספר התביעות ב-2018, נחשפה בסוף 2021 ירידה בכמות התביעות ובחומרתן. הפשרה הממוצעת ירדה מ-30-40 מיליון דולר ל-21 מיליון דולר. במקביל מבטחים חדשים מתחילים לייצר לחץ על המחירים כלפי מטה

לאחר מספר שנים מאתגרות, בהן שוק ביטוח נושאי משרה היה קשה ולא ניתן היה, במיוחד לחברות ציבוריות, להשיג כיסוי ראוי במחיר ראוי, בחודשים האחרונים מסתמן שינוי מגמה חיובי. יצחק מליק, מנכ"ל האודן ישראל, מסביר בשיחה עם פוליסה את הרקע לשינוי.

יצחק מליק, מנכ"ל האודן ישראל

לדבריו, שוק ביטוח אחריות נושאי המשרה הישראלי מושפע מאוד משוק הביטוח בלונדון, ובשורה התחתונה – מדובר באיזון בין ביקוש להיצע: "ב-2018 החלה מגמה חזקה בארצות הברית של גידול במספר התביעות הייצוגיות והנגזרות, כאשר בשיא המגמה מספר התביעות בתחום ניירות ערך הוכפל".

כתוצאה מכך, מסביר מליק, מבטחים התחילו להפסיד כסף ובתגובה צמצמו את הקיבולת, וחלק אף יצאו ממש מהתחום – דבר שהביא לצמצום ההיצע.

במקביל לכך בשנת 2020 ו-2021, על רקע הפריחה בשוק ההון וגל ההנפקות, גדל גם משמעותית הביקוש לביטוח נושאי משרה – "אז המחירים התחילו לטוס", מסביר מליק.

אולם, באופן טבעי, עליית מחירים מובילה לכניסת שחקנים חדשים וחזרת שחקנים שיצאו מהתחום. עוד ב-2020, הוא מסביר, החלו שחקנים חדשים להיכנס לתחום. במקביל, בסוף 2021 התפרסם דוח המשקף ירידה בכמות התביעות בתחום ניירות ערך בארצות הברית, ובחומרת התביעות, כאשר סכום הפשרה הממוצע ירד מ-30-40 מיליון דולר ל-21 מיליון דולר.

"במקביל, המבטחים החדשים מתבססים בענף ומתחילים לייצר לחץ על המחירים כלפי מטה, והשוק חזר להתרכך. חברות ציבוריות, שחוו עלייה של עשרות ולעיתים מאות אחוזים בפרמיות, רואות כעת לעיתים ירידה של עשרות אחוזים. מנגד – החברות הפרטיות לא חוו את אותה התייקרות, וגם כעת השפעת הירידות מוגבלת לגביהן".

מליק מדגיש כי רוב השחקנים החדשים הם גופים רציניים עם דירוג של A- לכל הפחות. "אין בעיית דירוג, אחרת לא היו מוכרים אותם", כך מליק. עוד הוא הוסיף כי כעת האתגר שנותר הוא לפתור את בעיית היעדר הקיבולת הביטוחית בעולם ביטוחי הסייבר, והוסיף שהוא מקווה שההתמתנות במספר אירועי הסייבר תוביל לכניסה של מבטחים חדשים גם בתחום זה.

 



כתיבת תגובה