פורסם מכרז החשכ"ל לביטוח הרכב הפרטי של עובדי המדינה ל-2023

פורסם מכרז החשכ"ל לביטוח הרכב הפרטי של עובדי המדינה ל-2023

צירוף עובדי צה"ל וגמלאי צה"ל ב-2022 הצליח לעצור את הקיטון במספר המבוטחים שהיה במגמת ירידה בשנים האחרונות. במקביל לגידול במספר המבוטחים – נבלמה הצניחה בפרמיה הממוצעת. פוטנציאל הלקוחות מוערך על ידי החשכ"ל במאות אלפים

אגף החשב הכללי במשרד האוצר פרסם את המכרז לביטוח הרכב הפרטי של עובדי המדינה, גמלאים אזרחי עובדי צה"ל, נכי צה"ל ובני ובנות זוגם ל-2023. על פי החשכ"ל, בשנת 2022 בוטחו במכרז כ-56 אלף מבוטחים, בפרמיה כוללת של 225 מיליון שקל. בחשכ"ל ציינו כי מתוך ה-225 מיליון שקל, כ-140 מיליון שקל הועברו באופן ישיר למבטחות.

על פי נתוני המכרז, ישנם כ-90 אלף עובדי ממשלה פעילים, מתוכם כ-32 אלף בעלי רכב שירות. כמו כן, ישנם כ-110 אלף גמלאי מדינה בפנסיה תקציבית. אוכלוסיות נוספות כגון בני זוג של עובדים / גמלאים וכן אזרחים עובדי צה"ל ונכי צה"ל הנכללות במכרז זה מביאים את פוטנציאל הלקוחות במכרז למאות אלפי לקוחות.

על פי נתוני החשכ"ל נבלמה מגמת הירידה במספר המבוטחים ובפרמיה הכוללת שאפיינה את המכרז בשנים האחרונות. ניתן לייחס זאת להחלטה משנה שעברה לצרף את אוכלוסיית עובדי וגמלאי צה"ל.

בשנים האחרונות חלה ירידה עקבית במספר המבוטחים מכ-78 אלף עד לכ-51 אלף מבוטחים, ומפרמיה כוללת של 353 מיליון שקל ב-2015 ל-200 מיליון שקל בשנת 2021. ב-2022 חל גידול במספר המבוטחים ובסך הפרמיות. כמו כן, נבלמה גם הירידה בפרמיה הממוצעת מ-4,600 שקל ל-3,900 שקל.

הירידה נובעת משכלול שוק ביטוחי הרכב והתחרות העזה המאפיינת התחום, שמאפשרים למרבית המבוטחים שמעוניינים בכך, ומשתייכים לפרופיל אוכלוסייה טוב, לרכוש ביטוח במחיר נמוך יותר בשוק החופשי.

מגמת הירידה מכניסה את אגף החשכ"ל לדילמה. מצד אחד, מנסים בחשכ"ל לעודד את עובדי המדינה לרכוש ביטוח דרך המכרז על ידי הבלטת הירידה במחיר. מצד שני, בחשכ"ל מבינים כי שחיקת הפרמיה מורידה את האטרקטיביות של המכרז מצד חברות הביטוח. על כן בחשכ"ל מנסים בעיקר להגדיל את הגמישות במכרז – לעובדי המדינה ולחברות הזוכות, במטרה להפוך אותו לאטרקטיבי יותר לכל הצדדים המעורבים.

השנה, לראשונה, ובהמשך למגמת הגברת השקיפות של תיק הביטוח, אגף החשב הכללי מפרסם את נתוני ה-loss ratio (שיעור הנזק) ושכיחות התביעות עבור תיק הביטוח של עובדי המדינה. על פי אגף החשכ"ל, שיעור הנזק עמד בשנת 2021 על 73% וב-2020 – 55%. בשנת 2022, כך נמסר, עמד שיעור הנזקים על 21% (עבור חמישה חודשים).

מבחינת שכיחות התביעות, עולה כי ב-2021 87% מהמבוטחים כלל לא הגישו תביעה. 11.4% הגישו תביעה אחת, 1.4% – 2 תביעות ו-0.2% – 3 תביעות ומעלה (ראו תרשימים).

סגן בכיר לחשב הכללי, ויו"ר ועדת המכרזים, אלי ביתן: "ניתן לראות מהנתונים כי מכרז ביטוח הרכב אטרקטיבי לחברות הביטוח. אנו מצפים להמשך השיפור בתוצאות של המכרזים בהמשך לקו של הגברת השקיפות של נתוני תיק הביטוח של עובדי המדינה למול החברות ואנו מקווים שיביאו לידי ביטוי בהצעות נוספות של חברות חדשות ובמחירים ותנאים אטרקטיביים וכן הגברת ההצטרפות הדיגיטלית, אשר יובילו להמשך המגמה של עלייה במספר המבוטחים ושביעות הרצון".

במכרז שנערך בשנה שעברה זכו ווישור, מגדל ושירביט. ווישור זכתה בחלק הגדול – 50% מהמכרז, והעריכה, עם פרסום תוצאות המכרז, כי היקף הפרמיות יעמוד על 100 מיליון שקל.

 

היקף מכרז החשכ"ל לביטוח רכב לעובדי המדינה בשנים האחרונות. * הממוצע כולל מבוטחים שרכשו ביטוח מקיף וביטוח צד ג' בלבד



כתיבת תגובה