על רקע המלחמה ולקראת ההילולה באומן בראש השנה: מרבית המבטחות עצרו את מכירת ביטוח הנסיעות לאוקראינה

על רקע המלחמה ולקראת ההילולה באומן בראש השנה: מרבית המבטחות עצרו את מכירת ביטוח הנסיעות לאוקראינה

החברות היחידות שממשיכות לבטח את אוקראינה הן פספורטכארד, הפניקס וליברה. כלל ביטוח לפוליסה: בשל אזהרת המסע של משרד החוץ והקריאה לישראלים להימנע מנסיעה לאוקראינה, בדגש על העיר אומן וסביבותיה, כלל ביטוח לא מציעה, לעת עתה, ביטוחי נסיעות ליעד זה

אומן, אוקראינה. מתוך גוגל מפות

 על רקע אזהרת המסע לאוקראינה שפרסם משרד החוץ, ב-1 בספטמבר, בעטיה של מלחמת רוסיה-אוקראינה ולקראת הילולת ראש השנה באומן, מרבית חברות הביטוח עצרו את מכירת ביטוחי הנסיעות לאוקראינה. החברות היחידות שממשיכות לבטח נסיעות ליעד זה לפי שעה הן פספורטכארד, הפניקס וליברה. מנגד, חברות הביטוח הראל, כלל ביטוח, מגדל, מנורה מבטחים, AIG וביטוח ישיר עצרו את המכירה בשלב זה.

משרד החוץ הישראלי בהודעתו קרא לאזרחי ישראל באופן גורף להימנע מלהגיע לשטחי אוקראינה, כולל העיר אומן וסביבותיה. זאת, על רקע הירי הישיר של טילים על העיר אומן, בשבוע שעבר, שהביאו למותו של אזרח אחד ופציעה של מספר אזרחים וגרמו להרס רב. בנוסף, בימים האחרונים אוקראינה הכריזה כי תחלק כדורי יוד לאזרחים לאור חשש מדליפה רדיואקטיבית מהכור בזאפוריז'יה.

כמו כן, משרד החוץ פנה לאזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה וקרא להם לעזוב מידית את גבולות המדינה. "המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, מהווים סכנת חיים ממשית ומידית".

גם משרד החוץ האוקראיני פרסם הודעה המבקשת שלא להגיע השנה לאומן בשל מצב והקושי לממש את אחריותם לביטחון ובטיחות המתפללים. כמו כן, בהודעה נכתב כי לשגרירות ישראל בקייב אין נוכחות רציפה בשטחי אוקראינה בימים אלה, ולכן לא ניתן יהיה לספק שירותים קונסולריים מלאים ויהיה קושי רב להעניק טיפול במקרה חירום.

מביטוח ישיר נמסר: "המצב הבטחוני באוקראינה, מאז תחילת המלחמה שם, מונע כניסה/יציאה בטוחה של כוחות חילוץ ו/או המבוטח ולפיכך ביטוח ישיר אינה מאפשרת רכישת ביטוח למדינה מאז".

מכלל ביטוח נמסר: "בשל אזהרת המסע של משרד החוץ והקריאה לישראלים להימנע מנסיעה לאוקראינה, בדגש על העיר אומן וסביבותיה, כלל ביטוח לא מציעה, לעת עתה, ביטוחי נסיעות ליעד זה. החברה נמצאת בקשר רציף בנושא עם משרד החוץ. ככל שיהיה שינוי בהמלצות של משרד החוץ, נעדכן בהתאם".

מהראל נמסר: "הראל מייחסת חשיבות עצומה לאחריותה לביטחון ולבריאות מבוטחיה. לנוכח העדר שירותי רפואה ברמה שתאפשר מתן שירות מתאים למבוטחיה בעת מצוקה רפואית, החליטה הראל להפסיק מכירת פוליסות ביטוח נסיעות לאוקראינה.

הראל תמשיך לעקוב אחר המצב באזור הלחימה ותעדכן את החלטתה בהתאם".

אוקראינה, מתוך גוגל מפות



כתיבת תגובה