משבר הביטוח הסיעודי: מגדל משיקה את מגן לפרישה, מסלול קצבה ייעודי לפורשים

משבר הביטוח הסיעודי: מגדל משיקה את מגן לפרישה, מסלול קצבה ייעודי לפורשים

במסגרת המסלול, מבוטח שפורש יוכל לבחור במסלול שישלם לו קצבה חודשית לכל ימי חייו, עם מינימום של 240 תשלומים מובטחים. בנוסף, במצב סיעודי תינתן תוספת של 50% מהקצבה החודשית, למשך 60 חודשים

עמית אורון, מנהל חטיבת חיסכון ארוך טווח ובריאות במגדל ביטוח

 

מגדל ביטוח משיקה פתרון למשבר הביטוח הסיעודי שנועד לתת מענה לוואקום הקיים בשנים האחרונות בתחום הביטוח הסיעודי: ביטוח מגן לפרישה. בחברה מציינים כי מרבית מוצרי ביטוח הסיעוד הפרטי ירדו מהמדף ומבוטחים מסתפקים בביטוחים הסיעודיים של קופות החולים שלרוב לא מספיקים לכסות את ההוצאות המרובות במצבים סיעודיים. כעת, כאמור, מציעה מגדל פתרון: ביטוח מגן לפרישה – מסלול קצבה ייעודי לפורשים.

מהחברה נמסר כי במסגרת מסלול הקצבה החדש, מבוטח שפורש ובוחר לקבל קצבה חודשית, יוכל לבחור במסלול שישלם לו קצבה חודשית לכל ימי חייו, עם מינימום של 240 תשלומים מובטחים. בנוסף, יקבל במצב סיעודי תוספת של 50% מהקצבה החודשית, למשך 60 חודשים. את תוספת התשלום יקבל המבוטח בכל גיל שבו ייקלע למצב סיעודי, גם אם קיבל כבר 240 תשלומים. כך, גם מבוטח שהתחיל לקבל קצבה בגיל 67 והפך להיות סיעודי בגיל 90, יקבל החל מגיל זה את תוספת התשלום למקרה סיעוד.

בשונה מביטוחים קבוצתיים של קופות החולים, הזכות למסלול הקצבה קבועה בחוזה הביטוח ולא ניתנת לביטול. עלות ההגנה הסיעודית מופחתת מהקצבה ונמוכה ביותר – עומדת על 2.3% לגבר ו-2.9% לאישה. כלומר, קיימת הפחתה מינורית בסכום הקצבה החודשית בימי השגרה, אך המבוטח מקבל מענה מורחב בתקופה בה הוא זקוק להגנה כלכלית גבוהה יותר כדי לתמוך במצב סיעודי. תוספת התשלום ששולמה למבוטח סיעודי, שהלך לעולמו בטרם קיבל 240 תשלומים, תקוזז מיתרת התשלומים למוטבים. ההצטרפות למסלול מתבצעת במועד הפרישה, ללא צורך בהצהרת בריאות, ומותנית רק בהצהרת מבוטח שאינו במצב סיעוד במועד בחירת מסלול הקצבה.

בחברה מדגישים כי ביטוח מגן לפרישה מיועד לפורשים המעוניינים לקבל קצבה חודשית ולהיות מכוסים בנוסף גם למקרה סיעוד. ניתן גם להפקיד סכומים חד פעמיים למטרת קצבה מיידית במסלול זה. בנוסף, מגן לפרישה מיועד גם למבוטחים הרוכשים היום ביטוח פנסיוני בחברת מגדל ועדיין לא הגיעו לגיל פרישה אך מעוניינים לשמור לעצמם את הזכות העתידית לבחירת מסלול קצבה זה.

לדברי עמית אורון, מנהל חטיבת חיסכון ארוך טווח ובריאות במגדל ביטוח: "מגן לפרישה הוא למעשה כיום מסלול הקצבה היחיד בשוק המאפשר למבוטחים לקבל תוספת הגנה למצב סיעודי מעבר לכיסוי של קופות החולים. זהו פתרון שאנחנו מביאים למבוטחים לאחר חשיבה ארוכה ומתוך הבנה שבגיל הפרישה הצורך בהגנה כלכלית למצבים בריאותיים קשים הוא הכרח של ממש. נמשיך לחשוב ולפתח מוצרים וכלים שיתנו מענה לצרכים הבוערים של מבוטחינו".



כתיבת תגובה