הוועידה השנתית של לשכת סוכני הביטוח – עו"ד יניב מאיר לחברות הביטוח: אל תתנו לחוזרים פרשנויות שפוגעות בסוכנים ומנוגדות לרוח החוזר

הוועידה השנתית של לשכת סוכני הביטוח – עו"ד יניב מאיר לחברות הביטוח: אל תתנו לחוזרים פרשנויות שפוגעות בסוכנים ומנוגדות לרוח החוזר

היועץ המקצועי של לשכת סוכני הביטוח סקר את עיקרי ההוראות שפרסמה רשות שוק ההון וחשף את המגעים שהתנהלו מאחורי הקלעים

עו"ד יניב מאיר

"לשכת סוכני הביטוח כיום היא לשכה מאוד מקצועית ויסודית. אני קורא לחברות הביטוח: אל תתנו לחוזרים פרשנויות שפוגעות בסוכנים ומנוגדות לרוח החוזר. אנחנו כאן כדי לשמור על הסוכן". כך אמר היום (ד') עו"ד יניב מאיר, היועץ המקצועי של לשכת סוכני הביטוח, במסגרת סקירה שנתן על הוראות הרגולציה האחרונות שפרסמה רשות שוק ההון.

לדבריו, הלשכה הייתה מאוד מעורבת בהנחיות האחרונות שפרסמה רשות שוק ההון. בהרצאתו לסוכנים בוועידה השנתית של הלשכה הוא סקר את עיקרי ההוראות וגם חשף את המגעים שהתנהלו מאחורי הקלעים ואת השפעותיהם.

כך למשל, בכל הקשור לעדכון האחרון של חוזר הצירוף, נכנסה לאחר הגשת העתירה לבג"ץ הוראה מעדנת הנוגעות לאזרחים ותיקים. בקשר לתיקון לחוזר השירות (שחייב את הסוכנים להשיג ייפוי כוח מחודש בעת רכישת / מכירת תיק) אמר מאיר כי כשהחוזר פורסם במתכונתו הראשונית, הלשכה נדרכה ואף נערכה ללכת עד הסוף נגד ההוראות, כולל בג"ץ. לדבריו, בעקבות שיחות ושימועים מול הרשות, ההנחיה על זיקת התגמול ירדה מן הפרק.

עוד ציין מאיר, כי הסיבה שהלשכה התעקשה הייתה העובדה שמאחורי הקלעים, חברות הביטוח כבר התחילו לפרש את ההנחיה באופן שעלול לפגוע בעמלות הסוכנים בעת רכישת תיק.

עוד הוא ציין את יוזמת הלשכה לשנות את מספר הרישיון כך שלא יהיה מספר הזהות של סוכן הביטוח, על מנת שלא לפגוע בפרטיותו. זאת, לאור הוראות הנוגעות לכללי פרסום.

בקשר לחוזר ממשק אינטרנטי (חוזר הר הביטוח) אמר מאיר כי הלשכה התעקשה שהסוכן יוכל לצרף את העובדים שלו שיוכלו לצפות בהר הביטוח (שתי הרשאות לכל סוכן, ובתאגיד כפול מספר סוכני הביטוח המדווחים בתאגיד).

 

 



כתיבת תגובה