הכשרה תבטח את עבודות הבנייה והשימור של מוזיאון מגדל דוד

הכשרה תבטח את עבודות הבנייה והשימור של מוזיאון מגדל דוד

על ביטוח הפרויקט הופקדה סוכנות הביטוח איציק סימון המתמחה בביטוחי בנייה. איציק סימון, הבעלים והמנכ"ל של הסוכנות: הפרויקט טומן בחובו שורה של אתגרים מורכבים, תכנוניים, הנדסיים ועבודה מול גורמים רבים

אניה שלזינגר

איציק סימון. צילום דני שביט


הכשרה
תבטח את עבודות הבניה והשימור של מוזיאון מגדל דוד בעיר ירושלים. על ביטוח הפרויקט הופקדה סוכנות הביטוח איציק סימון המתמחה בביטוחי בנייה.

במשך תקופה ארוכה ביקש מוזיאון מגדל דוד לקדם ביטוח פרויקט בנייה חדש בעיר דוד, שעיקרו הקמת מרכז מבקרים תת קרקעי חדש. בנוסף, הפרויקט המורכב כולל גם עבודות הנגשה בתוך המצודה, החלפת תשתיות וחידוש מיצגים באולמות התצוגה.

בהכשרה מציינים, כי כשמדובר בביטוח עבודות קבלניות בפרויקטים של התחדשות עירונית, הדבר מקפל בחובו אתגרים רבים. לכן, כשמדובר על חומות ירושלים העתיקה, אחד מהאתרים החשובים בישראל והרגישים בעולם, הדברים נאמרים ביתר שאת, ואין צורך להכביר במילים על ההבדלים שבין בניין בן 70 שנה בתל אביב המיועד לחיזוק או הריסה במסגרת תמ"א 38, לחומה אייקונית שהוקמה לפני יותר מאלף שנה.

"הפרויקט במוזיאון מגדל דוד טומן בחובו שורה של אתגרים מורכבים, תכנוניים, הנדסיים ועבודה מול גורמים רבים", מתאר איציק סימון, הבעלים והמנכ"ל של סוכנות הביטוח. "אני מודה להכשרה על כך שאחרי בדיקות מדוקדקות וניתוח סיכוני הפרויקט החליטו לאשר את ביטוחו, למרות רגישותו הרבה. כסוכנות ביטוח שצברה ותק של יותר משלושה עשורים בענף הבנייה, הרגשנו גאווה גדולה כשהתבקשנו על ידי הקבלן המבצע למצוא פתרון ביטוחי לפרויקט. קבלן כבר נבחר, אולם בהיעדר ביטוח מוסדר לפרויקט, הקבלן והנהלת המוזיאון עמדו בפני שוקת שבורה ולא יכלו להתחיל בעבודות העיקריות. בראש ובראשונה ראינו בפנייה אלינו אתגר מקצועי והזדמנות להצליח היכן שאחרים התקשו, אולם לא פחות מכך, חשנו שהונחה בידינו משימה בעלת אחריות לאומית".

סיימון מספר, כי לטובת העניין גויסו מלוא המשאבים של הסוכנות – "אנשי הצוות עבדו מסביב לשעון. הפעלנו לא רק ידע ביטוחי אלא גם פתרונות מדיסציפלינות אחרות, ובעיקר מתחום הנדסת הבניין. לא בכל יום מזדמן לפתחנו פרויקט שמאפשר לנו להטביע חותם במיזם שמיליוני תיירים מכל העולם ייהנו ממנו במשך דורות. זה חלק מהאסטרטגיה שלנו – לקחת כל פרויקט הנדסי, למפות את הסיכונים, לזהות את צרכי הביטוח, לבדוק מול המתכננים והמבצעים את המורכבויות של ביצוע הפרויקט ולהחליט על סמך התמונה הרחבה אם, כיצד ובאילו תנאים ניתן לבטח את הפרויקט".

לדברי סימון: "לאחר שעימתנו את המתכננים והמהנדסים עם הצורך בהקטנת הסיכונים ההנדסיים, המתכננים הציגו  פתרון הנדסי שמצד אחד יקטין ממשית את הסיכון לפגיעה בחומה, ומצד שני יעמוד בדרישות המחמירות של אנשי רשות העתיקות. בקשה מסודרת להנפקת פוליסת ביטוח נוסחה לאור השינוי בשיטת הביצוע, וחברת הכשרה, אשר ליוותה את הדיאלוג המקצועי לכל אורכו, נאותה להנפיק את הפוליסה המיוחלת".

הדבר נעשה, לדבריו, בעבודה מאומצת, תוך שילוב זרועות עם כלל הגופים המקצועיים ועם מנהלת מערך העסקים  בהכשרה, אניה שלזינגר, לאחר ניתוח מעמיק של הסיכונים – בדגש על הסיכון להתמוטטות החומה והעובדה שמדובר באתר ארכיאולוגי בלתי צפוי.

"הכשרה הוכיחה את מקצועיותה בשיתוף הפעולה ההדוק בינה לבין הסוכנות שלנו", אומר סימון, "יש לציין בעניין זה בראש ובראשונה את עו"ד ערן אופיר, ראש אגף ביטוח כללי ומשנה למנכ"ל הכשרה, את אניה שלזינגר מנהלת מחלקת העסקים בחברה, ואת עו"ד ליאור אקאי, מנהל היחידה ההנדסית בחברה. לאור חשיבותו של הפרויקט ברמה הלאומית, שמחתי שהכשרה התגייסה לספק פתרון ביטוחי הולם, שיאפשר את הגשמת חזונו של המוזיאון".



כתיבת תגובה