נמחקה העתירה נגד שלמה אייזיק, בית הדין של הלשכה פסק הוצאות לעותרים

נמחקה העתירה נגד שלמה אייזיק, בית הדין של הלשכה פסק הוצאות לעותרים

העותרים נגד נשיא לשכת סוכני הביטוח הגישו לבית הדין הארצי של הלשכה הודעת הסתלקות מעתירתם, אותה הגישו בשל מעורבות אייזיק בפרשת יונט קרדיט * בהודעת ההסתלקות ציינו כי עתירתם התבססה על לקונה בתקנון * כל אחד מששת העותרים ישלם הוצאות בסך 4,000 שקל

העתירה שהוגשה נגד נשיא לשכת סוכני הביטוח שלמה אייזיק נמחקה לאחר שהעותרים הגישו לבית הדין הארצי של הלשכה בקשה להסתלקות מהעתירה. בשל כך, הדיון בעתירה שנקבע למחר, בוטל.

בהחלטתו מאתמול (ד') פסק בית הדין כי על ששת העותרים לשלם את שכר טרחתו של אייזיק בסך 18 אלף שקל ואת הוצאות הלשכה בסך 6,000 שקלים, ובסך הכל 4,000 שקל לכל אחד.

העתירה הוגשה בחודש אוגוסט בדרישה לקיים דיון דחוף במועצה לגבי מעורבותו של אייזיק בקריסתה של חברת האשראי החוץ בנקאי יונט קרדיט, שאייזיק מבעלי השליטה בה. העותרים קראו להפסיק את כהונתו של אייזיק כנשיא הלשכה או לחילופין לצמצם או להעביר את סמכויותיו.

את העתירה, שהוגדרה "בהולה", הגיש יו"ר המועצה הארצית של הלשכה בעבר מקסים דרעי, ואליה הצטרפו מ"מ נשיא הלשכה בעבר יוסי אנגלמן, מ"מ נשיא הלשכה בעבר אורי צפריר, חבר הוועד המנהל בלשכה בעבר אודי אביטל, חבר הלשכה מוטי ניר ויו"ר המכללה לפיננסים בעבר אשר סייפר.

בהחלטת בית הדין צוין כי על אף "הבהילות", העותרים גררו רגליים והגישו בקשות תכופות לדחיית מועדי הדיונים, עד שבסופו של דבר הוגשה הבקשה להסתלקות "אשר אינה אלא בקשה למחיקת העתירה", לשון החלטת בית הדין בראשות אב בית הדין קובי צרפתי.

בהודעה בדבר הסתלקות מהעתירה ציין בא כוח העותרים, עו"ד בן ציון ציטרין כי העתירה התבססה על פגם בתקנון: "עקב הלקונה בתקנון הלשכה ולפיה נשיא הלשכה, ראש וראשון בארגון, יכול להמשיך בתפקידו גם כאשר הוא במעמד של חשוד ואף נאשם במה שאינו עניין של מה בכך אלא במרכזה של שערורייה כלכלית גדולה; חובה לתקן את התקנון כדי להימנע מהישנות מקרים כאלה בעתיד".

עוד נכתב בהודעת ההסתלקות: "משיחות שקיימו גורמים שונים בלשכה, בהם גם מי שניתן להגדירם "מקורבי הנשיא", עם העותרים ניתן ללמוד כי הנשיא הוא בעל אינטגריטי ואיש של מילה וכבוד והם משוכנעים, גם מרוח המפקד וגם מהרוח הנושבת מסביב לנשיא, כי והיה אם וכאשר יוגש כתב האישום נגדו הוא לא יהסס לזוז הצידה ולהעביר את השרביט לממלאת מקומו עד שההליכים יסתיימו".

מ"מ נשיא הלשכה מיכל וינצר מסרה בשם הוועד המנהל של הלשכה: "אנו מברכים על החלטת בית הדין הנכבד אשר הכיר בצדקת עמדתנו וטוהר התנהלותנו; ומצרים על כך שהעותרים בחרו לבזבז זמן ומשאבים יקרים, שהיה עדיף כי היו מופנים לטובת ציבור סוכני הביטוח ועשייתנו למען כלל ציבור המבוטחים. הוועד המנהל ימשיך להתרכז בעשייה ובאתגרים הרבים העומדים לפנינו לטובת סוכני הביטוח וכלל הציבור. הלשכה מושיטה יד לכלל ציבור סוכני הביטוח, לרבות העותרים, ומזמינה אותם להשתתף בעשייה המשותפת ובפעילות למען טובת הסוכנים".



כתיבת תגובה