ועדת הכלכלה בכנסת: עופר חורש, יו"ר מחוז ירושלים בלשכת סוכני הביטוח, אמר בדיון בוועדה כי יש לדחות את החלת ממשק המעסיקים על עסקים קטנים

ועדת הכלכלה בכנסת: עופר חורש, יו"ר מחוז ירושלים בלשכת סוכני הביטוח, אמר בדיון בוועדה כי יש לדחות את החלת ממשק המעסיקים על עסקים קטנים

עופר חורש, יו"ר מחוז ירושלים בלשכת סוכני הביטוח, אמר בדיון בוועדה כי יש לדחות את החלת ממשק המעסיקים על עסקים קטנים

סוכן הביטוח עופר חורש, יו"ר מחוז ירושלים בלשכת סוכני הביטוח, וסוכן הביטוח גיא לוי-עזר, יו"ר מחוז מרכז, דיברו היום (ב') בדיון שערכה ועדת הכלכלה בכנסת בנושא קידום עסקים קטנים ובינוניים. חורש ולוי-עזר פירטו את הקשיים הרגולטוריים איתם מתמודדים סוכני הביטוח בפרט ועסקים קטנים ובינוניים בכלל.

חורש התייחס לסוגיית ממשק המעסיקים שעומד לפגוע במעסיקים קטנים רבים, ביניהם סוכני ביטוח. "כל הנושא של העברת כספים לחברות ולגופים הפנסיוניים נעשה מזה מספר שנים על ידי ממשק מעסיקים ונכון לעכשיו מדובר במעסיקים בגודל של עשרה עובדים ומעלה. יש כאן עלויות גבוהות מאוד לאותם מעסיקים שצריכים להעסיק לשם כך חשבי שכר מיוחדים ותוכנות. העניין הוא שלפי החוזר האחרון, החל מה-19 לפברואר זה יחול על מעסיקים עם שלושה עובדים ומעלה – זה למעשה מס על כלל האוכלוסייה שהאנשים האלה יצטרכו מהחודש הבא לשלם. אנחנו בלשכה פנינו לנסות לדחות את זה ולתת לציבור להתארגן, בינתיים רשות שוק ההון לא נתנה תשובה".

בנוסף, חורש ביקר את נטל האגרות שהמדינה שמה על הסוכנים. "מדברים פה על סיוע, בואו דבר ראשון תורידו עלויות. אני כסוכן ביטוח משלם אגרה של 965 שקל בשנה, פלוס כתאגיד עוד 1,930 ועוד לרשם החברות 1,215 שקל – אני פותח את השנה, עם אגרות של אלפי שקלים, למה?".

לוי-עזר המשיך את דבריו והתייחס לסוגייה של המסלקה הפנסיונית. "אני מדבר בשם 5,000 עסקים קטנים ובינוניים שהם אנשי ביטוח. כתוצאה מכשל טכנולוגי בענף הפנסיה, לפני כעשור כפו עלינו גוף מונופולי בשם המסלקה הפנסיונית. בעשור האחרון שולמו קרוב ל-300 מיליון שקלים כסוג של מס עקיף. אנחנו דורשים שאם המדינה כופה עלינו מס שכזה אז שהמדינה תממן את הכשל הזה שנקרא המסלקה הפנסיונית. שאנחנו מדברים על כמה קשה להתפרנס כאן באה רשות שוק ההון ובלי שום דיון פשוט מנחיתה עלינו מכה – אנחנו מבקשים לתקן את העוול הזה וכמה שיותר מהר".



כתיבת תגובה