טריא מקווה לפתור את קשיי הנזילות עם כניסת חוזר הרשות – אולם לזה אין מועד כניסה לתוקף / מרינה פובולוצקי

טריא מקווה לפתור את קשיי הנזילות עם כניסת חוזר הרשות – אולם לזה אין מועד כניסה לתוקף / מרינה פובולוצקי

לפי הטיוטה של החוזר, תוכל החברה להשקיע בפלטפורמה עד 30% מתיק האשראי ממקורות עצמיים או בשיתוף פעולה עם גורמים נוספים, מה שיאפשר הנזלה מהירה יותר של כספי המשקיעים

רשות שוק ההון פתחה לאחרונה בביקורת על טריא, כדי לבחון את התנהלותה בנוגע לקשיי הנזילות שחווה הפלטפורמה. הרשות היא הגוף המפקח על חברות ה-P2P – חברות הפועלות בתחום ההלוואות מעמית לעמית (Peer to Peer) שעליהן נמנית גם טריא.

בטריא מקווים שטיוטת החוזר של רשות שוק ההון, שפורסמה בסוף מרץ השנה ומאפשרת לחברות P2P לשמש מלווה מכספי הנוסטרו, כלומר מכספי החברה – תיכנס לתוקף בקרוב. לפי הטיוטה של החוזר, תוכל החברה להשקיע בפלטפורמה עד 30% מתיק האשראי ממקורות עצמיים או בשיתוף פעולה עם גורמים נוספים, מה שיאפשר הנזלה מהירה יותר של כספי המשקיעים.

אולם, מדובר בטיוטה שניה, לא בחוזר סופי ולכן עדיין אין מועד כניסה לתוקף.

מטריא נמסר לפוליסה: "טריא נמצאת בקשר שוטף עם רשות שוק ההון ופועלת בשקיפות מלאה. מיד לאחר הוצאת דיווח לבורסה לגבי יישום תוכנית ההתייעלות וצמיחה, פנינו באופן יזום לרשויות ולרגולטורים הרלוונטיים על מנת לעדכן ולשתף אותם בתהליכים. בנוסף, העלנו בפני רשות שוק ההון את הצורך לקדם את אישור חוזר הנוסטרו, על מנת לסייע באתגר הנזילות. אנו תקווה שלאחר הבדיקה, רשות שוק ההון תאשר את חוזר הנוסטרו ונוכל לייצר פתרונות נוספים למשקיעים שלנו".



כתיבת תגובה