יו"ר ארגון רופאי המדינה ד"ר זאב פלדמן לפוליסה: הר"י נערכת לעתור לבג"ץ נגד הרפורמה בביטוחי הבריאות הפרטיים

יו"ר ארגון רופאי המדינה ד"ר זאב פלדמן לפוליסה: הר"י נערכת לעתור לבג"ץ נגד הרפורמה בביטוחי הבריאות הפרטיים

מחוק ההסדרים עולה השאלה האם המדינה יכולה, בשם הצורך הכלכלי, לפגוע בחופש הפרט?. פלדמן: אנשים שפונים לביטוחים המשלימים ולרפואה הפרטית מפנים מקום לאנשים שאין להם את האפשרויות האלה ברפואה הציבורית עצמה – הביטוחים האלה הם שסתום ביטחון, שאם לא היה לנו אותו המצב היה הרבה יותר גרוע

שבועות אחדים לאחר שהרפורמה בביטוח בריאות אושרה סופית על ידי הכנסת, לפוליסה נודע כי צפויה להיות מוגשת עתירה לבג"ץ נגד הרפורמה. את הדברים אמר לפוליסה ד"ר זאב פלדמן, מנהל נוירוכירורגית ילדים בשיבא, ויו"ר ארגון רופאי המדינה. לדברי פלדמן, עילת העתירה היא כי המדינה, בשם הצורך הכלכלי, פוגעת בחופש הפרט – "הרפורמה גורמת ליצירת מערכת שמעבירה נתונים

ד"ר זאב פלדמן יו"ר ארגון רופאי המדינה

על כל אחד מאיתנו מקופות החולים ומהשב"ן לחברות הביטוח הפרטיות, ולהיפך".

פלדמן מתייחס לביטוחים הפרטיים ומציין כי הם מהווים כיום מעין שסתום ביטחון למערכת הבריאות הציבורית. לפי פלדמן, מדובר בשסתום שמחזיק את המערכת שסובלת ממצוקה רבה בשל הרעבה שנמשכת זה מספר עשורים – "מערכת הבריאות מתוחה עד דק. בישראל קיימת אי ספיקה בשירותי הבריאות. רואים את זה בתורים הארוכים, בתשתיות שלא ערוכות להיקף האוכלוסייה. רואים את זה בחולים ששוכבים במסדרונות. קיים עדיין איזשהו איזון עדין של השירותים שהמערכת יכולה לתת, כי יש שסתום ביטחון שאמנם הוא לא שוויוני, כי אנשים שיש להם ביטוחי בריאות משלימים של קופות החולים או ביטוחים פרטיים יכולים לקבל שירותים בזמינות גבוהה יותר מאשר אנשים שאין להם".

לדבריו, האנשים שפונים לביטוחים המשלימים ולרפואה הפרטית מפנים מקום לאנשים שאין להם את האפשרויות האלה ברפואה הציבורית עצמה – "אם לא היה לנו את שסתום הביטחון, המצב היה הרבה יותר גרוע".

במהלך הדיונים בוועדת הבריאות של הכנסת עלו שאלות מאוד מהותיות חוקתית, מציין פלדמן. לדבריו, מדובר בשאלות שנוגעות בפגיעה בזכות הקניין ובזכות לפרטיות. פלדמן חושב שיצטרך להיות דיון מעמיק בבג"ץ האם הפתרונות שחוק ההסדרים מציע הם פתרונות נכונים, והאם הפתרונות האלה פוגעים בזכויות יסוד של אזרחי ישראל, בדרך למטרה שהיא אולי מוצדקת. פלדמן: "לדוגמה, אם כתוצאה מהרפורמה, הביטוחים הפרטיים יתייקרו ויהפכו ללא רלוונטיים והפוליסות האלה ייעלמו, אז בהחלט עלולה להיות פגיעה בכלל האזרחים שכן העומס על מערכת הבריאות הציבורית יגדל".

 

 

 



כתיבת תגובה