FinTLV גייסה קרן שניה של $120M להשקעות בחברות אינשורטק ופינטק בעולם

FinTLV גייסה קרן שניה של $120M להשקעות בחברות אינשורטק ופינטק בעולם

על משקיעי הקרן נמנים כלל ביטוח ופיננסים, פסגות ופועלים שוקי הון כמשקיעי העוגן של הקרן, איילון, ענקית הביטוח MS&AD מיפן וחברות ביטוח נוספות מרחבי העולם

קרן ההון סיכון FinTLV גייסה את הקרן השניה שלה – קרן FinTLV II . הקרן החדשה, בהיקף של 120 מיליון דולר, תתמקד בעיקר בחברות צמיחה ברחבי העולם בתחומי האינשורטק והפינטק. FinTLV השקיעה במהלך השנה האחרונה כ-200 מיליון דולר.

גיל ארזי
צילום: אייל טואג

על משקיעי הקרן נמנים כלל ביטוח ופיננסים, פסגות ופועלים שוקי הון כמשקיעי העוגן של הקרן, איילון, ענקית הביטוח MS&AD מיפן וחברות ביטוח נוספות מרחבי העולם, בהן FWD מהונג קונג, LB מדנמרק, Reale Mutua מאיטליה. משקיעים נוספים: BDO ישראל, מטריקס כשותף טכנולוגי וכן משקיעים מוסדיים מובילים מהארץ ומחו"ל.
גיל ארזי, שותף מייסד בקרן, אמר שבעקבות הצלחתה של הקרן הראשונה להשקיע בשלוש מבין ארבע חברות האינשורטק המובילות בעולם (היפו אינשורנס, נקסט אינשורנס ו-אנקורק), הקרן החדשה תמשיך להשקיע בחברות המבטיחות ביותר בתחומים אלה.
"תעשיית הביטוח היא תעשיה ענקית שעוברת תהליך של שינוי רדיקאלי. הכנסות חברות הביטוח האמריקאיות גדולות פי חמש מאלו של הבנקים. למרות זאת, חברות ביטוח משתמשות בדרך כלל בטכנולוגיות מיושנות. חברות האינשורטק המצליחות יובילו את תהליכי השינוי" אמר ארזי. "ההבנה היסודית של עולם הביטוח יחד עם מערכת יחסים עם עשרות של חברות ביטוח ומבטחי משנה בעולם מאפשרים לקרן גישה להשקעות המבוקשו ת ביותר בתחום".
אבישי זילברשץ, שותף מנהל בקרן, הוסיף "על מנת שחברת אינשורטק תוכל להצליח, היא זקוקה לא רק לטכנולוגיה מצוינת אלא גם ליכולת להתמודד עם חסמים רגולטוריים גבוהים, עמידה בדרישות הלימות הון, בניית אמון ומערכות יחסים עם מבטחי משנה ושחקנים נוספים בתחום הביטוח, פיתוח יכולות בכימות סיכונים, ניהול פיננסי מתקדם, ביצוע רכישות ומיזוגים ועוד. חברה שמצליחה לפתח יכולות כאלה, בונה לעצמה יתרון תחרותי בר-קיימא. שוק האינשורטק לוהט עכשיו – מסיבה טובה. רבות מהחברות הבולטות בתחום יהפכו
להיות יוניקורנים בשוויים של מיליארדי דולרים. ואולם כדי להצליח בהשקעות בתחום הזה נדרשת יכולת לזהות את החברות שאכן מסוגלות להצליח לאורך זמן".
כאמור, במהלך השנה האחרונה FinTLV ביצעה בין היתר מספר השקעות משמעותיות בחברות האינשורטק המובילות בעולם. הקרן הובילה סיבוב של 150 מיליון דולר בחברת Hippo Insurance בשווי של כ- 1.5 מיליארד דולר שמסגרתו השקיעה הקרן כ- 50 מיליון דולר. השקעה נוספת היא בחברת Next Insurance שבה השקיעה הקרן כ- 50 מיליון דולר במסגרת של גיוס הון בהיקף של 250 מיליון דולר בשווי של כשניים ורבע מיליארד דולר לצד קרן הצמיחה של גוגל ועוד. הקרן השקיעה גם בחברת Unqork האמריקאית שהשלימה לאחרונה גיוס של למעלה ממאתיים מיליון דולר בשווי של כשני מיליארד דולר לצד קרן הפרייבט אקוויטי בלאקרוק.
ארזי וזילברשץ הוסיפו שהגיוס לקרן החדשה היה מהיר, מאחר והמשקיעים המוסדיים מזהים את פוטנציאל הצמיחה של החברות בתחום ומעריכים את היכולת של מנהלי הקרן להגיע ולזהות הזדמנויות השקעה מבטיחות. המנהלים החליטו להגביל את היקף הגיוס על מנת לאפשר השגת תשואה גבוהה עבור משקיעי הקרן.
בנוסף לארזי ולזילברשץ, על מנהלי הקרן נמנים גם ז'ילבר אוחנה, לשעבר מנהל הטכנולוגיות הראשי של 8200 וכן מארק צ'ס.



כתיבת תגובה