יובל בק, מנהל תחום ה-Power ב-Aon ישראל: חריגי המגפות מותירים את המבוטחים ללא פתרון, והענף יידרש למצוא פתרונות גם למקרים בהם אין נזק פיזי

יובל בק, מנהל תחום ה-Power ב-Aon ישראל: חריגי המגפות מותירים את המבוטחים ללא פתרון, והענף יידרש למצוא פתרונות גם למקרים בהם אין נזק פיזי

אנו רואים צמיחה מואצת בתחום האינשורטק בעיקר בתחומי הפרט/עסקים קטנים. מערכות הפקת הפוליסות מיושנות מאוד ומעבר לממשק web מתבקש תוך שיפור פשטות השימוש במערך ואופן העברת המידע לסוכן

יובל בק, מנהל תחום ה-Power ב-Aon ישראל

יובל בק, מנהל תחום ה-Power ב-Aon ישראל. דור שלישי בעסק, נכנס לתחום הביטוח בעקבות שושלת משפחתית שהחלה לעסוק בתחום ב-1966 כשסבו נכנס לענף הביטוח המקומי, ולאחריו גם אביו שלקח את החברה לשוק הגלובלי.

בק, בן 30 מחיפה, נשוי לנועה. בוגר הטכניון בהנדסת תעשייה וניהול במגמת מערכות ידע. אוהב ספורט ובעיקר רולר וכדורסל.

* מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח של הקורונה על התחום?

בק: בדומה לאסונות טבע גדולים, ככל הנראה גם הקורונה תחלוף וההשפעה ארוכת הטווח לא תהיה מהותית. עם זאת, הקורונה לימדה את כולנו שיעור חשוב בהסתגלות וגילינו את היכולת שלנו להתרגל לסיטואציות שנראו דמיוניות. חריגי המגפות שנכנסים מותירים את המבוטחים ללא פתרון, והענף יידרש למצוא פתרונות גם לאותם המקרים בהם אין נזק פיזי אולם יש נזק פיננסי משמעותי כתוצאה מהקורונה.

למרות המצב, אנו מיומנים בלשרת את הלקוחות שלנו מהמשרד או מהבית, בצורה היברידית כזו או אחרת. נראה כי המעבר ליום-שניים בשבוע של עבודה מהבית גם ביום שאחרי הוא צעד הכרחי. ברוח זו, במשרדים החדשים שלנו, שכעת בתהליכי שיפוץ, מתוכננים חללי עבודה משותפים רבים לצורך ניצול החלל בצורה מיטבית.

* מהם האתגרים המהותיים העומדים בפני הענף?

בק: משנה לשנה התחום נעשה יותר ויותר מקצועי. למרות זאת, יש פער עצום בין ההכשרות הזמינות לבין הצורך הקיים בפועל. אני מאמין שחשוב למצוא דרכים למשוך צעירים לענף על מנת להכשיר אותם להובלה בעתיד.

* מהו להשקפתך מהותו ועתידו של מוסד "סוכן הביטוח"?

בק: לסוכן הביטוח תפקיד קרדינלי בניהול תביעות עבור לקוחותיו כגורם המקצועי המהווה גשר לעולם הביטוח על כל מושגיו ובקשר בין הלקוח לחברות הביטוח. סביר כי במרוצת השנים הטכנולוגיה תיטמע ותתרחב יותר ויותר כך שהסוכנים יציעו שירותים נפרדים כמו ניהול תביעות. הם יהוו רובד משלים לטכנולוגיה, שתחליף הרבה צדדים בעבודת הסוכן כפי שאנחנו מכירים אותה היום.

* לאיזה כיוונים הטכנולוגיות החדשות ייקחו את הענף?

בק: אנו רואים צמיחה מואצת בתחום האינשורטק בעיקר בתחומי הפרט/עסקים קטנים. בעתיד טכנולוגיות מתקדמות יכנסו גם לעסקים הבינוניים/גדולים ויהוו פלטפורמה לניהול המידע של הלקוח וקבלת הצעות שונות מהמבטחים.

* איזה תחומים צריך לקדם בשנים הקרובות?

בק: פיתוח מערכות מידע תומכות לסוכנים וכן ללקוחות הוא מפתח לשנים הקרובות. לדוגמה, מערכות הפקת הפוליסות מיושנות מאוד ומעבר לממשק web מתבקש תוך שיפור פשטות השימוש במערך ואופן העברת המידע לסוכן.

* כיצד אתה רואה את הענף בעוד עשר שנים?

בק: אני מאמין שלצורך התקדמות טכנולוגית משמעותית נאלץ לפשט את המוצרים הביטוחיים על מנת שנוכל להטמיע את הטכנולוגיה באופן נרחב. למרות זאת, החיסכון המשמעותי במשאבים יאפשר להציע ללקוחות מוצרים עם כיסויים רחבים אך נוחים לתפעול ועדיין כלכליים. ניהול המידע בצורה אלקטרונית יאפשר לקבל החלטות מהירות יותר ומושכלות. אני מאמין שבעשור הקרוב נראה ניצנים של תהליכים אלו.

* מה ההישגים המשמעותיים ביותר בקריירה המקצועית שלך?

בק: באיאון אנחנו מחפשים דרכים לצמוח ולהתרחב והתוכנית האסטרטגית  Aon Israel 2025 היא דוגמה מובהקת לכך. עד שנת 2025 איאון ישראל צפויה להכפיל את עצמה. זיהוי הפוטנציאל העצום בשוק ה- Powerיהווה חלק חשוב בהשגת יעד צמיחה זה. בעקבות זאת, מוניתי לאחרונה לראש תחום ה Power-שמרכז עשרה מתיקי ה Power-המרכזיים בישראל. אנחנו רואים חשיבות רבה בהתמקצעות בתחומי מפתח, ביניהם ה Power-אנרגיה, תשתיות, מוצרים פיננסיים, ביטוחים ימיים ועוד. הגב הגלובלי החזק של Aon העולמית מאפשר לנו להיות ממוצבים בחוד החנית בכל תחום חדשני.

בחודשים האחרונים ניצבנו בפני חידושי פוליסות הביטוח של תחנות כוח רבות, והשוק הקשה העמיד בפנינו אתגרים מורכבים במיוחד, מה שהצריך מאיתנו יצירתיות ומקצועיות רבה בתחום. לדוגמה, חריגי מחלות מדבקות וסייבר שנכנסים כסטנדרט בכל החידושים בשוק הלונדוני. בעקבות חריג הסייבר עלתה דרישה מאחד מלקוחותינו לפתרון לביטוח סייבר לנזק פיזי בגבול אחריות משמעותי ועשינו זאת בלוח זמנים קצר ובהצלחה ייתרה.

* כמה זמן אתה עובד בתחום, ומה הביא אותך לעסוק בו?

בק: נכנסתי לביטוח בעקבות שושלת משפחתית ארוכת שנים בתחום שהחלה ב-1966 כשסבי ז"ל נכנס לענף הביטוח המקומי, ולאחריו גם אבי שלקח את החברה כמה צעדים קדימה לשוק הגלובלי. הביטוח תמיד היה נוכח בבית ולהשתלב בתחום היה צעד מאוד טבעי מבחינתי. המעורבות המשפחתית-מקצועית מציבה לי אתגר גדול לצד השראה יומיומית. אני דור שלישי בעסק וזה ארבע שנים מנהל תיקי לקוחות באיאון ישראל.

* ספר על המעבר לניהול – מתי החלטת שאתה רוצה לעסוק בניהול ומה אתה אוהב בו?

בק: בכל תחום תמיד שאפתי להגיע לעמדות מפתח מהן אוכל להשפיע ולקדם חדשנות ויעילות כחלק מתפיסתי לחיים.

* מהן בעיניך התכונות החשובות לניהול?

בק: יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה, הקשבה, כריזמה והרצון להטמיע תהליכי שיפור וייעול המובילים לצמיחה.

* איזו המלצה היית נותן לאלו שנמצאים בתחילת דרכם בענף?

בק: המלצה שלדעתי נכונה בכל תחום היא להיות סקרן, לשאול ולא לפחד לשאול גם לאחר שנים ולא לקבל שום דבר כעובדה מוגמרת.

* במה היית עוסק אם לא היית עובד בענף זה?

בק: סטרטאפיסט, תעשיית ההיי-טק.

* מודל לחיקוי: אילו דמויות השפיעו על דמותך הניהולית והמקצועית?

בק: בכל אספקט בחיים המחשבה שמניעה אותי היא החדשנות, השאיפה ליזום וליצור דברים בדרך שונה. עם זאת, התוצר חייב להיות קודם כל פשוט לתפעול ועם נראות יוצאת דופן. סטיב ג׳ובס הוא דוגמה בולטת מאוד לכך ומכאן שהוא המודל לחיקוי שלי.

 



כתיבת תגובה