יניב ריימונד, סגן מנהל מרחב מרכז ומנהל הביטוח הכללי במרחב, במגדל ביטוח: מהותו של סוכן הביטוח טמונה בניהול הוליסטי של כלל הצרכים הביטוחיים, הפנסיוניים והפיננסיים של התא המשפחתי

יניב ריימונד, סגן מנהל מרחב מרכז ומנהל הביטוח הכללי במרחב, במגדל ביטוח: מהותו של סוכן הביטוח טמונה בניהול הוליסטי של כלל הצרכים הביטוחיים, הפנסיוניים והפיננסיים של התא המשפחתי

למי שנמצא בתחילת דרכו בענף אני ממליץ להתעניין, להתמקצע וליצור שיתופי פעולה הן בתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים והן במגוון שירותי ה-Family Office

יניב ריימונד, סגן מנהל מרחב מרכז ומנהל הביטוח הכללי במרחב, במגדל ביטוח

יניב ריימונד, סגן מנהל מרחב מרכז ומנהל הביטוח הכללי במרחב, במגדל ביטוח, בעל תואר ראשון במנהל עסקים. "נולד במגדל", התחיל לעבוד בענף הביטוח לפני כ-12 שנה בתפקיד מפקח רכישה בביטוח חיים במגדל.

ריימונד, בן 38, גר בקדימה-צורן, נשוי לתהל ואב לנויה (9), יובל (7) ונועם (3). את הזמן הפנוי מנצל בעיקר לבילוי בחיק המשפחה, במטבח ואוהד כדורסל מושבע. המודל לחיקוי עבורו הוא מייקל ג'ורדן, כאחד מגדולי הספורטאים בכל הזמנים.

* מהם האתגרים המהותיים העומדים בפני הענף?

ריימונד: שנת הקורונה השפיעה מהותית על הענף מכל הבחינות: כלכלית, טכנולוגית, שיווקית וחברתית, בנוסף לשינויים בטעמיו של הצרכן. הלקוח כיום משווה מידעים באופן פשוט ומהיר, מחפש את החליפה המותאמת למידותיו ומקבל החלטות בסלייד פשוט אחד. היצרן והמפיץ נדרשים להנגיש עצמם דיגיטלית ללקוח בצורה שקופה ופשוטה, תוך יצירת חוויית לקוח מתמשכת וארוכת טווח, במובייל בעיקר, עם יכולת לבצע פעולות בפשטות וממשק משתמש נוח ושכל זה יתבסס על הערכים המוספים המהותיים שמעניק היצרן לצרכן לאורך כל הדרך. לא רק בהיבט המחיר. בנוסף, יעילות ומועילות הפכו להיות שם המשחק. עם התפתחות והתקדמות השימוש באמצעים טכנולוגיים, עלינו לעשות יותר פעולות, שירות ומכירה, באותה מסגרת זמן נתונה.

* מהו להשקפתך מהותו ועתידו של מוסד "סוכן הביטוח"?

ריימונד: סוכן הביטוח שיתאים עצמו למציאות המשתנה ויבצע התאמה לטעמיו של הלקוח, יראה שכר בעמלו ויהווה דמות חיונית בכל משק בית ישראלי. מהותו של סוכן הביטוח אינו במכירת מוצר ביטוחי מסוים, אלא כמנהל הוליסטי של כלל הצרכים הביטוחיים, הפנסיוניים והפיננסיים של התא המשפחתי. עתידו בהחלט טמון בכך. זאת, בנוסף לכניסתו כמשווק או כמתווך לעולמות תוכן נוספים, כגון: כלכלת משפחה, מחזורי משכנתאות, תכנוני פרישה ושאר שירותי ה-Family Office. כל זאת כמובן בהנגשה דיגיטלית נוחה ופשוטה ללקוח הקצה.

* מה ההישגים המשמעותיים ביותר בקריירה המקצועית שלך?

ריימונד: ראשית, אני גאה להיות מועסק כמנהל בחברה שנבחרה להיות ההוגנת ביותר כלפי עסקים בשנת משבר הקורונה. כך גם כלפי אלפי עובדי החברה מבחינת שימור ואף שיפור תנאי העסקה ונגיעה ויחס אישיים לכל עובד בהיבטי משאבי אנוש ורווחה, בתקופה בה עובדים ומנהלים מרחוק. ברמה האישית, גאה ביחידת המכירות אותה ניהלתי, שנבחרה במקום הראשון בחברה בתוצאות העסקיות במשך שלוש שנים רצופות, ובניהול קורס מפקחים בן 16 אנשים מוכשרים והובלת הכניסה שלהם לענף הביטוח. גם ריאיון זה מהווה בעיניי ציון דרך.

* כמה זמן אתה עובד בתחום, ומה הביא אותך לעסוק בו?

ריימונד: עובד בענף הביטוח כ-12 שנה, "נולדתי" במגדל. התחלתי בתפקיד מפקח רכישה בביטוח חיים, לאחר חמש שנים קודמתי לנהל יחידת מכירות, תפקיד אותו מילאתי במשך שבע שנים, מתוכן בשנתיים האחרונות משמש בנוסף כסגן מנהל מרחב מרכז. ברבעון באחרון של 2020 עברתי לנהל את מחלקת האלמנטר במרחב מרכז. ההתפתחות האישית שלי במגדל אינה מובנת מאליה מבחינתי, כיוון שלאורך השנים קיבלתי ממגדל כלים בדמות הדרכה, חניכה ומשוב. מנהלי החברה ידעו לצייר עבורי אופק ניהולי בחברה העצומה הזו, יחד עם הכוונה ממוקדת להשגת המטרות.

* ספר על המעבר לניהול – מתי החלטת שאתה רוצה לעסוק בניהול, ומה אתה אוהב בו?

ריימונד: בניהול החלטתי שאני רוצה לעסוק עוד אפילו לפני שהתחלתי עבודתי במגדל. ידעתי שבניהול אני יכול להביא עצמי לידי ביטוי ולמיצוי יכולות. מאוד מתחבר לעולם הניהול, שהמרתק בעיניי שהוא מאגד בתוכו: אימון והעצמה של כפיפים, קבלת החלטות, חדוות עשייה וסיפוק עם התקדמות הגרפים והמספרים.

* מה הן בעיניך התכונות החשובות לניהול?

ריימונד: יציבות, החלטיות, גמישות ופרו-אקטיביות הן תכונות חשובות מאוד בעיניי בניהול.

* איזו המלצה היית נותן לאלו שנמצאים בתחילת דרכם בענף?

ריימונד: למי שנמצא בתחילת דרכו בענף אני ממליץ להתעניין, להתמקצע וליצור שיתופי פעולה בכל התחומים שיש לענף הרחב הזה להציע. הן בתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים והן במגוון שירותי ה-Family Office. להיות יעיל מאוד בעבודה השוטפת אך גם פרו-אקטיבי ולחשוב תמיד על הפיתוח העסקי במשרד בתחומי הפעילות הקיימים בענף בשילוב עם חדשנות דיגיטלית.

* מודל לחיקוי: אילו דמויות השפיעו על דמותך הניהולית והמקצועית?

ריימונד: מקצועית, המודל לחיקוי עבורי הוא מייקל ג'ורדן. כאחד מגדולי הספורטאים בכל הזמנים, הוא הקפיד והתמיד באימונים כאילו רק אתמול החל לשחק כדורסל, חתר למקצוענות ללא פשרות עם ביקורת עצמית גבוהה מאוד והכי חשוב – ירידה ותשומת לב לפרטים הקטנים. כל אלו מהווים עבורי השראה ובהחלט תכונות ומאפיינים להתחקות אחריהם בכל תחום עיסוק שהוא.

דמות שהשפיעה עליי ניהולית היא אוליבר נפוליון היל, מחבר הספר "חשוב והתעשר". סופר שתחקר במשך 25 שנים יותר מ-500 מנהלים ובעלי עסקים גדולים, התחקה אחר צעדיהם וחקר את כוחן של אמונותיהם האישיות והתפקיד שהן מגלמות בהצלחתו של אדם בחיים. ציטוט החקוק בי מספרו: "קרבות החיים אינם מוכרעים תמיד על ידי החזק או המהיר יותר. במוקדם או במאוחר, המנצח הוא האדם המאמין שהוא יכול!".

 



כתיבת תגובה