אורלי גורי, מנהלת מטה מקצועי ורגולציה בהכשרה: קצב ההתפתחות המהיר של הטכנולוגיה יחייב את הענף להתכונן לשינויים מרחיקי לכת שיעצבו את העתיד

אורלי גורי, מנהלת מטה מקצועי ורגולציה בהכשרה: קצב ההתפתחות המהיר של הטכנולוגיה יחייב את הענף להתכונן לשינויים מרחיקי לכת שיעצבו את העתיד

אנחנו עומדים היום בפני שינויים רגולטורים שמחייבים את חברות הביטוח להיות קשובים לצרכי הלקוחות שלנו, בין אם זה בזמני מענה או בטיפול מהיר ובין אם זה בפיתוחים טכנולוגיים שהרגולציה מחייבת

אורלי גורי, מנהלת מטה מקצועי ורגולציה בהכשרה

אורלי גורי היא מנהלת מטה מקצועי ורגולציה בהכשרה. את הקריירה המקצועית התחילה לפני כ-14 שנה כנציגת שירות בהראל, וכבר אז זיהתה כי תחום הביטוח הוא תחום מעניין ויש בו את האפשרות להשפיע ולקדם דברים שהיא מאמינה בהם. אחד הדברים האהובים עליה בניהול הוא ליווי וקידום עובדים, החל מתהליך הקליטה ועד להתפתחות ולצמיחה שלהם. היא שמחה מאוד לקדם אותם ולהיות חלק מההצלחה שלהם.

גורי, בת 34, נשואה לאבי, אמא לשלושה: לורן בת 10, דור בן שבע ואגם בת חמש, גרה בראשון לציון. בזמנה הפנוי מבלה בחיק המשפחה, אוהבת לטייל בארץ ובעולם ומבלה את שעותיה הפנויות בלהתעדכן בעולמות הביטוח בארץ ובעולם, במטרה להרחיב את עולמות הידע.

* מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח של הקורונה על התחום?

גורי: אין ספק שהקורונה הכתה גם בענף הביטוח וההשפעה הכלכלית עצומה. מאז התפרצות הקורונה, הוקצו משאבים בהכשרה למתן שירות ללקוחות וסוכני החברה ונקטנו צעדים שנועדו לסייע לסוכני ביטוח וגם להקל על לקוחות החברה, ביניהם הטמעת כלים דיגיטליים.

* לאיזה כיוונים הטכנולוגיות החדשות ייקחו את הענף?

גורי: בימים מאתגרים אלו אנחנו חייבים להיות קשובים יותר ללקוחותינו וסוכנינו ולמצוא פתרונות חדשניים שיקלו עליהם ויאפשרו המשך מענה ועבודה בשגרת החיים החדשה שנכפתה עלינו. הצרכן, הסוכן או המבוטח רוצים להיות במקום של השגת הדברים בלחיצת כפתור, הצגת הנתונים באופן פשוט ונוח בהתאמה אישית. הכל נגיש בזמן ובמקום, בהתאם לנוחות הלקוח. אין לי ספק כי קצב ההתפתחות המהיר של הטכנולוגיה בעולם יחייב את ענף הביטוח להתכונן לשינויים מרחיקי לכת.

* מהם האתגרים המהותיים העומדים בפני הענף?

גורי: אני חושבת שהאתגרים הם בעיקר חובות הרגולציה והשינויים הטכנולוגיים המחייבים את הענף.

אנחנו עומדים היום בפני שינויים רגולטורים שמחייבים את חברות הביטוח להיות קשובים לצרכים של הלקוחות שלנו, בין אם זה בזמני מענה או טיפול מהיר ואם זה בפיתוחים טכנולוגיים שהרגולציה מחייבת. בעיניי זה מבורך, כי בסופו של יום גם אני כלקוחה מברכת על כך שיש הסדרה ושיפור תהליכים.

* מהו להשקפתך מהותו ועתידו של מוסד "סוכן הביטוח"?

גורי: אין ספק כי סוכן הביטוח הוא מהותי ומשמעותי מאוד בתחום. סוכן הביטוח מקשר בין החברה ללקוח. נכון שהדיגיטציה תופסת מקום מרכזי וכיום ניתן לבצע פעולות באופן עצמאי, אך סוכן ביטוח הוא צד מקצועי שמכיר את צרכיו הנרחבים של המבוטח ובקיא בנבכי הפוליסות השונות ויודע להתאים את הפתרון הטוב ביותר למבוטח לטווח הארוך.

לסוכן הביטוח, בתקופה זו, יש אתגר גדול בהתמודדות מול משווקים ישירים ועליו להשתנות בערך המוסף שהוא נותן ללקוח במובן של ניהול הוליסטי של צרכי המבוטח.

* כמה זמן את עובדת בתחום, ומה הביא אותך לעסוק בו?

גורי: את הקריירה המקצועית שלי התחלתי לפני 14 שנה כנציגת שירות בהראל. כבר אז זיהיתי כי הביטוח הוא תחום מעניין ויש אפשרות להשפיע ולקדם דברים שאני מאמינה בהם. לפני כ-13 שנים הגעתי להכשרה, למקום שהפך לימים הבית השני שלי, בעיקר בזכות האנשים והאנרגיה החיובית שיש במקום הזה. מאז מילאתי שורת תפקידים מאתגרים ומעניינים. בשנתיים האחרונות אני מנהלת את המטה המקצועי והרגולטורי בהכשרה.

* מה ההישגים המשמעותיים ביותר בקריירה המקצועית שלך?

גורי: הקמתי את קרן הפנסיה, החל מבניית מערכות בחברה וכלה בניהול העמיתים. עסקתי בפרויקט הסבת נתונים ברכישות שנעשו בחברה, ניהול מערך התפעול, וכיום אחראית מטה ורגולציה, כאשר הפרויקט העיקרי בו אני עוסקת הוא ניהול ובניית מערך מחשוב החברה מחדש. החברה מיישמת את האסטרטגיה שלה לעלייה בדרגה בעולם מערכות המידע והדיגיטציה, ואנחנו לקראת שינוי מהותי שיאפשר התפתחות טכנולוגית באגף.

* ספרי על המעבר לניהול – מתי החלטת שאת רוצה לעסוק בניהול, ומה את אוהבת בו?

גורי: אני חושבת שיכולות הניהול הן חלק מהאישיות שלי, תמיד אהבתי לעבוד עם אנשים, להשפיע ולקדם החלטות שאני מאמינה בהם. גם בתחילת דרכי כנציגת שירות היה לי חשוב לחשוב מחוץ לקופסה ולהשאיר חותם. אחד הדברים הבולטים בניהול, שאני מאוד מחוברת אליו, הוא תהליך הקליטה של העובד בחברה וההתפתחות והצמיחה שלו. אני מאמינה בעובדים שלי ושמחה מאוד לקדם אותם ולהיות חלק מההצלחה שלהם. יש לי הזכות לגדל דור של עובדים ולקדם אותם לרמה מקצועית כזאת שמאפשרת לנו להגיע לתוצאות ברמה גבוהה מאוד.

* מה הן בעינייך התכונות החשובות לניהול?

גורי: אני חושבת שהתכונה החשובה ביותר היא יחסי אנוש, אינטליגנציה רגשית גבוהה ויכולת הקשבה והכלה. בסופו של יום לעובד חשוב להיות במקום שטוב לו והוא צריך להרגיש שמאמינים ביכולות שלו. כך המוטיבציה שלו והרצון להירתם לארגון יהיו גבוהים ויבואו לידי ביטוי בעבודה היומיומית. ככלל, למדתי שהתייחסות האישית אל העובד עושה טוב לשני הצדדים ואינה מבטלת את הצרכים והדרישות של הארגון וכמובן שאינה פוגעת במעמד המנהל.

* איזו המלצה היית נותנת לאלו שנמצאים בתחילת דרכם בענף?

גורי: ענף הביטוח הוא ענף רחב ומעניין מאוד. לאלו שבתחילת דרכם הייתי רוצה לומר כי ניתן לצמוח ולגדול מכל תפקיד. ואם יש תפקיד שנראה לך שאתה לא מצליח להתפתח ממנו , תחפש תפקיד אחר מכיוון שיש בתחום הביטוח כל כך הרבה מסלולים ותפקידים שיכולים להתאים לכל עובד. אני מאמינה שבכל תחום שאתם נמצאים בו חשוב שתהיה לכם תשוקה לנושא, שהיא מנוע פנימי לסקרנות ולהתפתחות. ברגע שיש את הבעירה הפנימית הזאת השמיים הם הגבול.

* מודל לחיקוי: אילו דמויות השפיעו על דמותך הניהולית והמקצועית?

גורי: ישנם הרבה אנשים, הן בענף הביטוח והן בחיי האישיים, שהיוו עבורי מקור להשראה. אחד הדברים שלמדתי עם הזמן הוא שעובדים לרוב נשארים במקום עבודה בזכות המנהל הישיר ולא בהכרח עקב התנאים או הסביבה הארגונית. לשמחתי בהכשרה כל המנהלים הישירים שלי היוו מקורות השראה ולימוד עבורי.

* במה היית עוסקת אם לא היית עובדת בענף זה?

גורי: מאמינה שאם לא הייתי בביטוח, הייתי עובדת עם ילדים, בחינוך והוראה, ולהשפיע על הדור הצעיר יותר .



כתיבת תגובה