ערן דורון, מנהל תחום פרט אלמנטרי בגור קבוצת ביטוח: סוכני הביטוח הם הבסיס של כל חברת ביטוח ועל החברות להשקיע יותר בסוכנים ופחות בשיווק ישיר

ערן דורון, מנהל תחום פרט אלמנטרי בגור קבוצת ביטוח: סוכני הביטוח הם הבסיס של כל חברת ביטוח ועל החברות להשקיע יותר בסוכנים ופחות בשיווק ישיר

יש לקדם את כל נושא ביטוחי הסייבר ללקוחות הפרט ולהתאים אותם למציאות המשתנה בה אנחנו קונים, עובדים ולומדים ברשת

ערן דורון, מנהל תחום פרט אלמנטרי בגור קבוצת ביטוח

ערן דורון, מנהל תחום פרט אלמנטרי בגור קבוצת ביטוח. אלמלא עסק בענף הביטוח היה משתלב כאיש ציבור בפוליטיקה הישראלית. לדעתו, יש מה לתקן לצורך פיתוחה וחוסנה של החברה הישראלית בכלכלה, ברווחה, בחינוך ובבריאות.

דורון, בן 40, יליד פתח תקווה, נשוי לעו"ד רוזית קבודי-דורון, אבא לעידו (6.5) ונועה (3.5). את הזמן הפנוי מקדיש לפעילות משפחתית וחברית. הוא ורעייתו אוהבים לארח וברוב הזמן הבית מלא. הוא אוהב ללמוד דברים חדשים ולטייל בארץ ובחו"ל.

 

* מהם האתגרים המהותיים העומדים בפני הענף?

דורון: מדינת ישראל גדושה באתגרים וסיכונים שמשתנים בקצב מהיר: נזקי טרור ומלחמה, נזקי מזג אוויר קיצוני – שיטפונות, שריפות ורעידות אדמה, כלי רכב חשמליים ואוטונומיים, אופניים וקורקינטים חשמליים, וירוס הקורונה והתקפות סייבר. כל אלו ועוד הם מקצת מהאירועים שעלולים להתפתח ולהוות סכנה ממשית. חובתו של סוכן ביטוח היא לדאוג למעטפת ביטוח ללקוחותיו לצורך שמירה והגנה על רכושם וחוסנו הכלכלי של הלקוח.

 

* איזה תחומים צריך לקדם בשנים הקרובות?

דורון: משבר הקורונה מחייב אותנו לחשוב אחרת. יש לקדם את כל נושא ביטוחי הסייבר ללקוחות הפרט ולהתאים אותם למציאות המשתנה בה אנחנו קונים, עובדים ולומדים באינטרנט וברשתות החברתיות. בענף ביטוחי הרכב, התחום מתמודד עם שחיקה אדירה בפרמיה עקב תוכניותLow Cost  – בתוכניות אלו בדרך כלל העמלה נמוכה ולכן הסוכן לא יגיע לרווחיות מספקת. חברות הביטוח שמוותרות על פעילות סוכן בטיפול ב"מוצר בסיס" במדף – מסכנות את מערכת היחסים בין הלקוח לסוכן גם במוצרים אחרים.

 

* מהם להשקפתך מהותו ועתידו של מוסד "סוכן הביטוח"?

דורון: מנהל הסיכונים של כל בית ועסק, בעל הסמכות לייעץ ללקוח לבחור את מוצר הביטוח הנכון עבורו תוך שמירה על הוגנות ומקצועיות וליווי אישי של לקוח בזמן אמת. סוכני הביטוח הם הבסיס של כל חברת ביטוח ועל החברות להשקיע יותר בסוכנים ופחות בשיווק ישיר.

 

* לאיזה כיוונים הטכנולוגיות החדשות ייקחו את הענף?

דורון: הטכנולוגיה החדשה מנגישה את המידע בענף גם ללקוח וגם לסוכן, סוכן שידע לנהל את הדאטה בצורה מיטבית ידע להגיע לכל לקוח ולעטוף אותו במוצרי ביטוח תוך עמידה מקצועית בכללי הרגולציה לטובת הלקוח.

 

* מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח של הקורונה על התחום?

דורון: הקורונה השפיעה באופן מידי על פעילות העובדים – ענף הביטוח הוגדר כענף חיוני ובין רגע עובדי הענף למדו לעבוד מהבית, להתחבר מרחוק למערכות חכמות תוך שמירה קפדנית על המידע ולא לתת למשבר לפגוע בפעילות השוטפת. אני מאמין שבשנים הבאות אנו נראה לא מעט עובדים שיעבדו מהבית.

 

* כיצד אתה רואה את הענף בעוד עשר שנים?

דורון: אני מאמין שככל שהטכנולוגיה תתקדם, לקוח הקצה ידרוש טיפול אישי בכל התיק הביטוחי שלו באמצעות סוכן ביטוח מקצועי, והאחוזים הנמוכים של רכישת ביטוח באופן ישיר לא ישתנו. הבתים והרכבים שלנו הופכים לדיגיטליים יותר, אנחנו רוכשים יותר מוצרים ועל כן נדרש לקנות ביטוחי פרט להגנה מפני סיכונים. שורה תחתונה – אין תחליף לסוכן ביטוח מקצועי.

 

* מה ההישגים המשמעותיים ביותר בקריירה המקצועית שלך?

דורון: אני רץ למרחקים ארוכים, הצבת יעדים קודם כל לעצמי ואחר כך לעובדים, דבקות במטרה והתמדה תביא בסופו של דבר להישגים הרצויים.

ב-2015 עבדתי במנורה מבטחים וזכיתי בעובד מצטיין ברמת חברה. ב-2016 קידמתי נושא קרוב לליבי – העצמת עובדים ודאגה להון האנושי ועל כך נבחרתי על ידי המגזין דה מרקר ברשימת 100 המשפיעים בישראל.

במסגרת תפקידי כמנהל תחום פרט רכשנו מערכת salesforce ובנינו מערך מקצועי שיכול לקלוט אלפי תיקי ביטוח מלקוחות קיימים וממיזוגים ורכישות עתידיות. ביצענו מעבר לאוטומציה של תהליכי מכירה ושירות ואנו מובילי שוק בתחום הפרט – רכבים וענף התובלה, משאיות, רכבי יוקרה, דירות יוקרה וביטוחי נסיעות לחו"ל.

 

* כמה זמן אתה עובד בתחום, ומה הביא אותך לעסוק בו?

דורון: מגיל 24 בענף הביטוח, 16 שנה של למידה ללא הפסקה ועוד היד נטויה. אני אוהב את התחום ומאמין שביטוח זו שליחות. חשוב לי שהציבור ידע שרכישת ביטוח חייבת להיות דרך איש מקצוע ולא באופן ישיר אבל חשוב מאוד להנגיש את השרות של סוכני הביטוח באמצעים דיגיטליים על מנת לספק ללקוח מוצר איכותי.

 

* מתי החלטת שאתה רוצה לעסוק בניהול ומה אתה אוהב בו?

דורון: תמיד השתדלתי להוביל, להיות מעורב ולקבל החלטות. החל מהצבא ועד פיתוח הקריירה המקצועית בענף הביטוח. אני מנהל שיודע את השטח, באתי מלמטה ואני מכיר את הדילמות ותהליכי העבודה של העובדים. מדבר בגובה העיניים, מקפיד לשאול, להיות מעורב ולתת פתרונות לעובדים על מנת להשיג את התנאים הטובים ביותר ללקוחות ולהצלחת החברה.

 

* מהן בעיניך התכונות החשובות לניהול?

דורון: בעיקר להיות מקצועי בענף, תוך שמירה על יחסי אנוש עם העובדים, כושר מנהיגות והתמדה. לא להירתע מלקיחת סיכונים ולדעת להניע את העובדים ליעדים. לתת פתרונות ולהתגבר על מכשולים.

 

* איזו המלצה היית נותן לאלו שנמצאים בתחילת דרכם בענף?

דורון: ביטוח זה עולם רחב ומלא תוכן, כל אדם רשאי להגן על רכושו ועתידו הכלכלי באמצעות רכישת פוליסה שתגן עליו ביום קרות נזק. לדור הצעיר שנכנס לענף אני אומר – העיסוק בתחום הוא שליחות. תלמדו, תהיו אנשי מקצוע מהטובים ביותר. אנחנו צריכים לתת שירות וללוות את הלקוח שסמך עלינו כאשר פוקד אותו אירוע ביטוחי. לצורך כך נדרש ידע מקצועי רחב והמון סבלנות.

 

* אילו דמויות השפיעו על דמותך הניהולית והמקצועית?

דורון: העץ ופירותיו ניזונים מהשורשים לכן המשפיעים ביותר על דמותי הם ללא ספק הורי ורעייתי שהוכיחה, בעיקר בתקופה הזו, שגם לשמיים אין גבול.

ברמה המקצועית, מכל מלמדי השכלתי. השפיעו עלי בעיקר המנהלים שלי, עו"ד מיה ליסיצקי, סמנכ"לית ומנהלת האגף האלמנטרי, שמציבה לנו יעדים ומלווה את כל האגף בידע ומקצוענות מעוררת השראה ואמנון גור, איש חזון, שמצליח לזהות מטרות ולהשיגן, איש שהייחודיות שבו היא פיתוח הדור הצעיר והעצמתו.

 



כתיבת תגובה