יש עתיד לא תקדם את האכיפה על חובת פנסיה לעצמאים, אך תפעל להסדרת דמי אבטלה עבורם

יש עתיד לא תקדם את האכיפה על חובת פנסיה לעצמאים, אך תפעל להסדרת דמי אבטלה עבורם

כתבה זו היא הראשונה בסדרת כתבות, שבודקת מול המפלגות הצפויות לפעול בכנסת את עמדותיהן ביחס לנושאים החמים בענף הביטוח והפנסיה * יש עתיד היא המפלגה הראשונה בסדרה

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד

מאת מרינה פובולוצקי

מפלגת יש עתיד תומכת בביטול ההתניה לאיסור מימון רופא שאינו בהסדר עם חברת הביטוח, וסבורה כי יש לאפשר לחברות הביטוח לממן את כל הרופאים: "יש לאפשר לחברות הביטוח לממן את כל הרופאים, זה בחוק ההסדרים מ-2016 ועדיין לא נמצא הרוב בכנסת לשינוי הזה. אנחנו מקווים שהכנסת ה-24 תוכל לקדם את השינוי הזה ושינויים חשובים נוספים בענף". כך אומר לפוליסה דובר מפלגת יש עתיד, גיא לוי.

בענף הביטוח עוקבים בעניין רב אחר ההתפתחויות הפוליטיות, ימים ספורים לקראת הבחירות לכנסת ה-24. עיקר העניין סובב סביב שאלות על עתיד העלאת גיל הפרישה, בריאות, בנקאות ורגולציה. לקראת הבחירות פוליסה יוצא בסדרת כתבות הפונות למפלגות, שצפויות לחצות את אחוז החסימה, ובודקות את עמדותיהן ביחס לנושאים החמים בענף הביטוח והפנסיה.

 

* האם תקדמו אכיפה של חוק פנסיה חובה לעצמאים?

– לא. בכל הנוגע לעצמאים, אנחנו נפעל להסדרת זכויות שונות כדוגמת דמי אבטלה לעצמאים ושינויים נוספים בתחום המס בנוגע אליה והרגולציה והאכיפה על פנסיה.

 

* האם תאפשרו לבנקים להיכנס לתחום הביטוח והפנסיה בתוך הסניפים ו/או מחוץ לסניפים?

– לא. נפעל על מנת שחברות נוספות שעומדות בתנאי הסף – שהן לא תאגיד בנקאי – יוכלו להיכנס לענף.

 

* האם תתמכו בהעלאת גיל הפרישה לפנסיה לנשים?

– חד משמעית כן ואנחנו פועלים לכך כבר שנים רבות ביחד עם יו"ר ועדת הכספים של הכנסת והיועצת המשפטית של הכנסת ושל ועדת הכספים, עו"ד שגית אפיק, שאף ניסחה הצעת חוק מצוינת לטובת השינוי החשוב הזה.

 

* במצע כתוב כי תתמכו בהעלאת גיל הפרישה ל-64. מחקרים רבים ממליצים להעלאת גיל הפרישה ל-67, מדוע אינכם תומכים בכך?

– כי קפיצות כאלה לא עושים במכה אחת. נשים הופלו ועדיין מופלות בשוק העבודה והרוויחו סטטיסטית פחות מגברים. חלקן  עבדו בעבודות שוחקות יותר וחייבים להביא את זה בחשבון.

 

* איסור לממן רופא שאינו בהסדר: האם צריך לבטל את ההתניה הזו ולאפשר לחברות הביטוח לממן את כל הרופאים?

– חד משמעית כן. זה בחוק ההסדרים מ-2016 ועדיין לא נמצא הרוב בכנסת לשינוי הזה. אנחנו מקווים שהכנסת ה- 24 תוכל לקדם את השינוי הזה ושינויים חשובים נוספים בענף.

 

* האם תתערבו בכוונת רשות שוק ההון לקבוע עמלה אחידה לסוכנים? האם יש מקום להתערב בעמלות סוכני הביטוח?

– לרוב אנחנו נוטים לתמוך בתוכניות של הרשות. זה שינוי משמעותי שנרצה להתעמק בכל השלכותיו הישירות והרוחביות לפני שנגבש דעה. שינויים שנעשו בשנים האחרונות על ידי הרשות ביחס לתחרות בענף ולשינויים מול סוכני הביטוח – זכו לתמיכתנו.

 

* רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון היא גוף עצמאי המפקח על טריליוני שקלים הנמצאים בידי חברות הביטוח, קרנות הפנסיה, בתי השקעות והן על שירותים פיננסיים. הרשות נותקה לפני מספר שנים ממשרד האוצר והפכה לעצמאית. מה עמדתכם לגבי יכולת הרגולטור להנפיק חוזרים והוראות ללא חקיקה שכפופה לכנסת?

– תמכנו אז ואנו תומכים גם היום בעצמאותה של הרשות ובכלל זה בהנפקת חוזרים והוראות על ידי הרשות – זה לא בדיוק ללא חקיקה או ללא כפיפות לכנסת. הכל זה פרי של חקיקה שאושרה בכנסת ונתנה לרשות את הסמכות להפיק כאלו חוזרים בצורה קלה יותר ומהירה יותר, מבלי להיכנס להליך חקיקה ארוך, שלעיתים, עד שהוא יסתיים אותו חוזר, הוא כבר לא יהיה רלוונטי. ברשות יש אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. טוב שהיא הוקמה וטוב שהיא עצמאית ונמשיך לתמוך בכך.

 

 

 

 

 



כתיבת תגובה