בדיקת פוליסה לפעילויות החברות ביולי-אוגוסט למען ההורים העובדים: מקייטנות ועד החזרים כספיים – כך חברות הביטוח מסייעות לעובדים להתמודד עם החופש הגדול / מאת מרינה פובולוצקי

בדיקת פוליסה לפעילויות החברות ביולי-אוגוסט למען ההורים העובדים: מקייטנות ועד החזרים כספיים – כך חברות הביטוח מסייעות לעובדים להתמודד עם החופש הגדול / מאת מרינה פובולוצקי

איילון, ביטוח ישיר ושומרה הפיקו קייטנות לילדי העובדים. הראל, מנורה מבטחים, הכשרה וביטוח חקלאי אפשרו לעובדים גמישות בשעות העבודה וחילקו מענקים לעובדים

מאת מרינה פובולוצקי

חודשי יולי-אוגוסט מהווים בכל שנה אתגר, הן להורים לילדים קטנים והן למעסיקים. אולם בתקופת הקורונה, על כל מגבלותיה, הבעיה מתעצמת עוד יותר. בעוד שבתחילת החופש הגדול מתנהלות קייטנות שקולטות את הילדים, במהלך אוגוסט ההורים נאלצים למצוא פתרונות יצירתיים, לנצל ימי חופשה או להביא את הילדים לעבודה.

בחברות הביטוח פועלים על מנת למצוא פתרון. במקרים רבים תקופת הקיץ מכבידה על הארגון, ונתפסת כתקופה מורכבת אליה יש להתכונן מראש. המעסיק עלול למצוא עצמו מתמודד עם מספר רב של עובדים שנעדרים במקביל, וזה יוצר עומס על המערכת שעלול לפגוע בעבודה. בנוסף, נוצר נטל על יתר חברי הצוות.

בדיקת פוליסה בקרב חברות הביטוח מראה כי הן מוצאות פתרונות יצירתיים במטרה להקל על העובדים. רובן ככולן מתייחסות לכך כהזדמנות לחבר בין העובדים לחברה, לפעול לגיבוש ולהראות תמיכה והכלה ברגעים קשים וכן לאפשר שעות עבודה שקטות ואפקטיביות.

בין הפתרונות הבולטים שאימצו החברות – עריכת קייטנות קיץ, העסקת ילדים בוגרים, הענקת החזרים עבור הוצאות על קייטנות וסבסוד של מגוון פעילויות קיץ משותפות להורים וילדים.

הצעד המשמעותי ביותר שחברות ביטוח נקטו בו היה הפקת קייטנות, שהתקיימו בצל הקורונה בהקפדה על נהלי זהירות, שכללו פעילויות בחוץ ובדיקות קורונה במידת הצורך.

איילון קיימה באופן מסורתי את הקייטנה המטיילת לילדים בגילאי 6-10. בנוסף, בחברה סיפקו תעסוקה גם לאחים הגדולים – היו שהועסקו באגפים השונים של החברה ואילו התיכוניסטים, שהיו מעוניינים בכך, קיבלו גם הזדמנות להדריך בקייטנה, תמורה תשלום.

האיסוף בבוקר לקיטנה של איילון צילום חגית רול

בביטוח ישיר – מקיימים בימים אלה קייטנה בשבועיים האחרונים של אוגוסט, השבועיים שנחשבים להכי קשים להורים. סמנכ"ל משאבי אנוש בביטוח ישיר, דפנה קליינר, מסרה לפוליסה כי "כשהילדים חוזרים אחר הצוהריים, הם זוכים להסתובב במקום העבודה של ההורים, כך שאנו מכינים אצלנו כבר את דור העובדים הבא".

קייטנת ביטוח ישיר 2021 קרדיט יח"צ

גם השמרטפייה הקיצית של שומרה העסיקה את הילדים הקטנים והבוגרים. כאשר הבוגרים הצטרפו למצבת העובדים והעסיקו את הקטנים בשלל יצירות, משחקים והפעלות. בחברה מסכמים: "הקטנים נהנים, הבוגרים עובדים ומשתכרים וההורים ממשיכים לעבוד בראש שקט בידיעה שילדיהם בידיים טובות".

בהראל, מנורה מבטחים וביטוח חקלאי הדגישו כי הם מאפשרים לעובדים גמישות בשעות עבודה מהבית ונותנים מענקים, בשווי של מאות שקלים, לכל ילד בעבור קייטנות. במנורה מבטחים וביטוח חקלאי ציינו כי חילקו מתנות, ביניהם ילקוטים שעולים לכיתה א'.

בהכשרה מציינים כי בצל שגרת הקורונה הם מעודדים את העובדים לנצל את החופשה השנתית ושולחים רעיונות לפעילויות כגון כרטיסים לסרט עם פופקורן ושתייה. בנוסף, בחברה מאשרים גמישות בהשלמת השעות ובחיבור מהבית גם בשעות הערב להשלמת שעות עבודה.

הכשרה צילום אישי פינקלשטיין

 

 



כתיבת תגובה