ענף הביטוח לומד את תחום הרכבים החשמליים ומתחיל לגבש פתרונות ביטוחיים

ענף הביטוח לומד את תחום הרכבים החשמליים ומתחיל לגבש פתרונות ביטוחיים

שבע חברות ביטוח מספקות כיום פתרונות ביטוחיים לרכב החשמלי, במודלים שונים. גורמים בענף הביטוח מעריכים כי שוק הפוליסות לרכבים חשמליים עודנו בבנייה, אך הוא ילך ויתפתח ככל שיבואני הרכב ייבאו רכבים עם מגוון רחב של טכנולוגיות

מאת מרינה פובולוצקי

כניסתם של הרכבים החשמליים לשוק גברה בשנה האחרונה ועם החדשנות הטכנולוגית הם מעלים גם שאלות ביטוחיות חדשות הנובעות מהציוד הנילווה של הרכב החשמלי ובייחוד הסוללה החשמלית הדורשת עמדה מיוחדת לטעינה.

בנושא כניסת הטכנולוגיה של הרכבים החדישים התפתחו שתי אסכולות ביטוחיות. לפי אסכולה אחת, רכבים חשמליים יש לבטח ככל רכב אחר – הם נוסעים, מעורבים בתאונות, זקוקים לגרר ומהבחינה הזו אינם נבדלים מרכבים אחרים ולכן לא נדרש ביטוח מותאם במיוחד. האסכולה הביטוחית השנייה, כגון זו של הפניקס, מתמקדת בפן הטכנולוגי בכלל ובתוכנה בפרט, ומקנה ביטוחים ספציפיים שנתפרים לפי פרמטרים ייחודיים של תוכנת הרכב.

נכון להיום, ענף הרכבים החשמליים בישראל תופס נתח שוק קטן יחסית, שנמצא בחיתוליו. מדובר בכ-5,000 רכבים חשמליים על הכביש בסך הכול. גורמים בענף מעריכים כי שוק הפוליסות לרכבים חשמליים עודנו בבנייה, אך הוא ילך ויתפתח ככל שיבואני הרכב ייבאו רכבים עם מגוון רחב של טכנולוגיות ואלה יחשפו ממד ביטוחי חדש. בשלב הזה, חברות הביטוח לומדות את הצרכים הביטוחיים הנדרשים.

מבדיקת פוליסה עולה, כי נכון להיום רק שבע מתוך חמש עשרה חברות ביטוח מבטחות רכבים חשמליים ואת הציוד הנלווה.

בפברואר 2021 חתמה הפניקס על הסכם ייחודי עם טסלה והיא המבטחת הבלעדית של הרכב בישראל. בהפניקס מציינים כי בחברה מציעים גם חבילות לרכבים חשמליים אחרים, כאשר הפוליסה מותאמת, כלומר עם שינויים והתאמות ייחודיות לכל רכב.

במאי 2021 החלה חברת ביטוח ישיר לשווק פוליסת ביטוח לרכב המונע על ידי מנוע חשמלי בלבד.

בהראל מבטחים רכבים חשמליים כאשר הציוד הנילווה ועמדת ההטענה מבוטחים בביטוח דירה. בחברה מנמקים: "זה לא חלק מהרכב אלא צמוד של הבניין / בית". באופן דומה מבטחת גם מגדל, אף כי בשינוי קל – את עמדת ההטענה ניתן לבטח במסגרת ביטוח הדירה או העסק.

משלמה נמסר כי בימים אלו הם עובדים על פוליסה מעמיקה לתחום הרכב החשמלי: "זו תכלול יתרונות המגיעים מחברות בקבוצת שלמה בכל נושא השירותים הנוספים לרכב, כמו גרירה והטענה, וכן מבחינת הכיסויים הביטוחים לציוד ההטענה. החברה המובילה בתחום היא חברת אפקון, שהיא חלק מקבוצת שלמה, המוכרת ציוד הטענה לרכבים חשמליים ובעלת תחנות להטענה ברחבי הארץ".

גם מחברת AIG נמסר כי ניתן לבטח אצלה את כלל הרכבים החשמליים, כולל ציוד ההטענה, וכי "בקרוב תציע החברה כיסוי משלים נוסף, במסגרת ביטוח רכב, עבור עמדת ההטענה, אשר ייתן מענה לנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מהפעלתה".

בחברת ווישור מבטחים רכבים חשמליים, אך לא את עמדת הטעינה.

מהכשרה נמסר כי הם עדיין לומדים את הנושא.

עמדת טעינה של רכב חשמלי

 

 

 

 

 



כתיבת תגובה