ועדת הפנים של הכנסת תדון בסכנה הנובעת מאובדן רכוש ללא פיצויים לדיירי מבנים בסכנת קריסה

ועדת הפנים של הכנסת תדון בסכנה הנובעת מאובדן רכוש ללא פיצויים לדיירי מבנים בסכנת קריסה

איגוד חברות הביטוח צפוי להשתתף בדיון. ח"כ ישראל אייכלר: מדי יום מתקבלים אצל הרשויות דיווחים על מבנים מסוכנים המסכנים חיי אדם - האם לא מדובר במפגע מדינה שיש להקצות עבורו תקציב מיוחד?

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת צפויה מחר (ב') לדון בנושא הסכנה הנובעת מאובדן רכוש ללא פיצויים לדיירי מבנים המצויים בסכנת קריסה, כך פורסם היום (א') באתר הכנסת. יוזם הדיון, ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) טוען בדברי ההסבר, כי מדי יום מתקבלים אצל הרשויות דיווחים על מבנים מסוכנים המסכנים חיי אדם.

בדיון צפויים להשתתף, בין היתר, איגוד חברות הביטוח, משרד הבינוי והשיכון, משרד הרווחה והשירותים החברתיים, משרד המשפטים, מס רכוש, מנהל התכנון, רשות מקרקעי ישראל, מרכז השלטון המקומי, מרכז השלטון האזורי בישראל ועוד.

נכתב בדברי ההסבר, כי הרקע לדיון הוא הבניין שקרס לפני כחודש בעיר חולון, "בעקבות הקריסה, החלו אזרחים רבים לשים לב למצב בתיהם, והתלוננו על סדקים בחדרי המדרגות וביסודות. בלא מעט מקרים אכן התגלו המבנים כמסוכנים ודייריהם פונו. כך קרה לדיירי הבניין ברחוב בר אילן בבני ברק, ובמקומות נוספים".

אייכלר מציין, כי "מנגד, לצאת למקום אחר זהו פרויקט שכרוך בעלות גבוהה, שאיש לא מתכוון לשאת בה".
אייכלר קורא לוועדה לברר מהי אחריותה של המדינה לחייו ולרכושו של האזרח שנקלע לחורבן שכזה – "האם לא מדובר במפגע מדינה שיש להקצות עבורו תקציב מיוחד? הלא ברור לכולם שהמבנים שבסכנת קריסה נמצאים בשכונות מצוקה ובפריפריה החברתית. אלו ישראלים שקורת הגג שלהם היא הרכוש היחיד שלהם, והאובדן שלו הוא אובדן כל עולמם. באין להם תחליף ראוי אחר, הם מעדיפים להישאר בבית, למרות הסכנה הקיומית הממשית שמאיימת על חייהם".
אייכלר מוסיף: "הגיע הזמן לממש את פרויקט תמ"א 38 שראשי עיר רבים מתחמקים ממנו בבירוקרטיות. במהלך מבצע שומר החומות מצאנו עשרות אלפים ללא חדרי מיגון. לא שיערנו לעצמנו שנצטרך לחזק את המבנים כדי להגן עליהם מפני עצמם, אף בעתות שלום".

 

ח"כ ישראל אייכלר צילום אתר הכנסת

 

 

 

 



כתיבת תגובה