נדחתה עתירה למנוע מבכירי הלשכה שלא הגיבו לדוח המבקר הפנימי מלהתמודד בבחירות

נדחתה עתירה למנוע מבכירי הלשכה שלא הגיבו לדוח המבקר הפנימי מלהתמודד בבחירות

יאור הורנצ'יק מסר בתגובה: "כפי שאמרתי מספר רב של פעמים, סוכני הביטוח נבונים ויודעים בדיוק מי בעדם ומי מחרב את לשכתם. צר לי שמספר מצומצם של עסקנים, לא מצליח להעביר יום בלא הכפשה של אדם זה או אחר

בית הדין של לשכת סוכני הביטוח דחה אתמול עתירה שהוגשה נגד מספר בכירים בלשכה, בהם נשיא הלשכה לשעבר, ליאור רוזנפלד, מ"מ הנשיא לשעבר ליאור הורנצ'יק, ישראל גרטי, אייל פז וסמי זילחה. בעתירה דרשו העותרים, עמנואל ישראלי ויצחק זילברמן, למנוע מאותם בכירים להתמודד בבחירות הקרובות.

בפסק הדין שניתן נכתב כי "בית הדין בדק היטב את התקנון של הלשכה ואין כל סעיף המחייב מבוקר להשיב לדוח ביקורת כדוגמת הדוח המיוחד של רו"ח קובי נבון, ולפיכך החלטנו כי דין העתירה להידחות".

את תגובתו של רוזנפלד הנמצא בחו"ל לא ניתן היה להשיג. מקורבים לרוזנפלד אמרו לפוליסה: "לא ברור איך עתרו נגד רוזנפלד, שכלל אינו מתמודד בבחירות הקרובות. איך ניתן לעתור כנגד מישהו שאינו רלוונטי? בכל מקרה, כל מסקנות הדוח המוטה, המוטעה, המוזמן והממומן נועדו להיות מסך עשן של הסחה ממחדלי ההנהגה הקיימת מאז עזיבת רוזנפלד, שקיבלו לשכה לתפארת ודרדרו אותה לתהומות. שמונה חודשים שהם עוסקים בטפל, בעתירות, ביקורות וחקירות במקום במעמד הסוכן, בזמן שהענף בוער ולוהט.

הסוכן התובע יודע שרוזנפלד לא הגיש מועמדות לבחירות הקרובות, למרות שאם היה עושה זאת היה זוכה בענק, ובכל זאת שירבב את שמו לתביעה בכוונה להלבין את פניו, ועל כך הוא צפוי להיתבע על לשון הרע".

ליאור הורנצ'יק מסר בתגובה: "כפי שאמרתי מספר רב של פעמים, סוכני הביטוח נבונים ויודעים בדיוק מי בעדם ומי מחרב את לשכתם. צר לי שמספר מצומצם של עסקנים, לא מצליח להעביר יום בלא הכפשה של אדם זה או אחר. כולי תקווה שבקרוב הלשכה תחזור למסלולה, מתוך דרך ארץ, כבוד הדדי, ערכים ואנושיות. אין מתאים מחג החנוכה להביא אור גדול שינצח את החושך והרקבון.

"פונים אליי מאות סוכנים ובכירים בענף, מדוע אינני תובע את הלשכה על העיתוי של דוח הביקורת, הרי ברור לכל בר דעת מה המטרה, אז תשובתי הכנה לכל השואלים הינה שאני מכבד כל מוסד של הלשכה. יתרה מכך – אני תמיד פתוח לביקורת בונה. אבל אינני מוכן לתת יד לחבורה של עסקנים שפועלת במחשכים לפירוק הלשכה ואינני מהאנשים המחפשים תשומת לב והשפעה דרך הגשת עתירות.

"אני שמח שאב בית הדין, יחד עם חברי בית הדין, הבינו שחייבים לעשות סוף לביזיון הזה וכן לפעול על פי תקנון הלשכה. לא הגיוני שמנסים פעם אחר פעם, מספר מצומצם של אנשים, לפעול ולנסות להטריף את כל המערכות, מדחיית בחירות (כשלו גם בזה) עד רמיסת כל הליך דמוקרטי לגיטימי. זו סכנה אמיתית ללשכה. לא ניתן לאף אחד לקחת את שמחת הבוחר ביום חג הבחירות הדמוקרטית שבסופן הטוב ביותר ינצח. כולם חייבים לכבד את תוצאותיהן".

סמי זילחה מסר:" אני שמח שביה"ד הכיר בטיעונים המקיפים שהוגשו בפניו ודחה את העתירה. אני מתכוון להמשיך ולתבוע את העותרים נגדי בגין הוצאותיי המשפטיות שהיו כרוכות בעניין. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לעו"ד יניב מאיר על הייעוץ המשפטי הנרחב שהעניק לי בעניין".

אייל פז מסר: "הפנייה של הדוח ליושבי ראש הוועדות היא עניין פורמלי, כיוון שדוח המבקר התמקד בהתנהלות הכספית סביב הכנסים. באופן טבעי יושבי ראש הוועדות המקצועיות הוזכרו בדוח. כיו"ר הוועדה הפנסיונית, אנחנו מעורבים בחלק המקצועי של הכנסים בלבד ולא בעניינים המסחריים בכלל. תמוה בעיני מדוע יושבי ראש וועדות מקצועיות אחרות, שגם הפיקו כנסים, הושמטו לגמרי מהדוח".



כתיבת תגובה