טיוטת דוח הרשות על פרשת האובדנים באיילון מעלה חשש לפגמים מהותיים בהתנהלות הדירקטוריון בהתמודדות עם האירוע

טיוטת דוח הרשות על פרשת האובדנים באיילון מעלה חשש לפגמים מהותיים בהתנהלות הדירקטוריון בהתמודדות עם האירוע

בין הפגמים לכאורה המופיעים בדוח: הפרה לכאורה של חובת הפיקוח הכללית של הדירקטוריון וועדת הביקורת של החברה הבת; אי דיווח לממונה במועד ע"י ועדת הביקורת של החברה הבת; שימוש בחוו"ד של שמאי המצוי בניגוד עניינים; ונוכחות אסורה של המנכ"ל בדיוני ועדת הביקורת של החברה הבת בעניין

בסוף השבוע שעבר (יום ה') התקבלה באיילון טיוטת "דו"ח ביקורת ממשל תאגידי – אובדנים ושרידי רכב" שערכה רשות שוק ההון על פרשת האובדנים. טיוטת הדוח מעלה חששות לפגמים מהותיים בהתנהלות דירקטוריון החברה בהתמודדות עם האירוע.

בין הפגמים לכאורה המופיעים בדוח: הפרה לכאורה של חובת הפיקוח הכללית של הדירקטוריון וועדת הביקורת של החברה הבת; אי דיווח לממונה במועד ע"י ועדת הביקורת של החברה הבת; שימוש בחוו"ד של שמאי המצוי בניגוד עניינים; ונוכחות אסורה של המנכ"ל בדיוני ועדת הביקורת של החברה הבת בעניין.

הרשות מציינת, כך דיווחה איילון, כי טרם החליטה על עמדתה הסופית בהפרות והכשלים לכאורה שציינה בטיוטת הדוח, ומבקשת מדירקטוריון החברה הבת להעביר את התייחסותו לטיוטה, לרבות התייחסויות בדבר הפעולות שהחברה הבת מתכוונת לנקוט בקשר עם תיקון ההפרות, הכשלים והליקויים לכאורה שצוינו בטיוטה, עד ליום 1 בפברואר 2022.

איילון, כך נמסר, לומדת את האמור בטיוטת הדוח. עוד הדגישה החברה: "הרשות טרם פרסמה מסקנות אלא העבירה טיוטה להתייחסות הדירקטוריון. יתרה מזאת, הרשות מציינת כי טרם החליטה על עמדתה הסופית בעניין. כפי שמצויין בדיווח המיידי שפרסמה איילון, דירקטוריון החברה לומד את הטיוטה, שנתקבלה רק בסוף השבוע".



כתיבת תגובה