קבוצת משקיעים פועלת להקמת קרן השקעות לרכישת סוכנויות ביטוח

קבוצת משקיעים פועלת להקמת קרן השקעות לרכישת סוכנויות ביטוח

בין היזמים – מייסד באפי, יעקב אלפסי, תומר קיויתי ומשה שמשי * היעד הראשוני שהוצב: גיוס 40 מיליון שקל

אל שוק המכירה והקניה הרותח של סוכנויות הביטוח צפוי להיכנס בקרוב שחקן משמעותי נוסף. קבוצת משקיעים פועלת בימים אלה להקמת קרן השקעות לרכישה והשקעה בסוכנויות ביטוח. בין היזמים שעומדים מאחורי הקמת הקרן – מייסד בית התוכנה באפי, יעקב אלפסי, וסוכני הביטוח והיזמים הטכנולוגיים תומר קיויתי ומשה שמשי, אליהם מצטרפים מספר בעלי הון נוספים משמעותיים מחוץ לענף.

היעד הראשוני שהוצב: גיוס 40 מיליון שקל. כיום, מרבית הרכישות של תיקי ביטוח נעשות על ידי חברות הביטוח או סוכנויות ביטוח בשליטתן, כך שכניסה של שחקן חדש לתחום עשויה לשנות את שיווי המשקל שנוצר בענף בשנים האחרונות, עם התגברות המכירות של סוכנויות ביטוח שהוקמו או נוהלו על ידי סוכנים שהגיעו לגיל פרישה.

לא מדובר בקרן ההשקעות הראשונה שהוקמה לצורך רכישת סוכנויות. לפני כשנתיים חברו יוסי וגדי אנגלמן לעומר גטניו, המייסד והמנכ"ל של חברת The Service, להקמת קרן משקיעים שנועדה להשקיע גם היא ברכישת תיקי וסוכנויות ביטוח.

רבים בענף חוששים מעצם העובדה שאלפסי, המייסד והבעלים של באפי, נכנס כמשקיע בסוכנויות ביטוח. אולם אלפסי מבהיר, בשיחה עם פוליסה, כי מדובר בחששות שאינם מבוססים. "קשה לי להאמין שמישהו כיום בעולם הטכנולוגי של 2022 עדיין חושש. אנחנו לא בעידן הזה יותר, יעידו אותן סוכנויות וגופים שנמצאים בשלבי כניסה למיזם".

לעניין באפי, המידע שבאפי מצטטת מחברות הביטוח בנוגע לתעריפים – גלוי לכל סוכן וחברה בענף. ביחס למידע שנשמר אצל באפי כמנהלת מערכת CRM עבור סוכני ביטוח – אלפסי מבהיר כי המידע שייך ב-100% לסוכן הביטוח והנושא מעוגן משפטית בהסכמים של הסוכנים – "אנחנו אוהבים את הענף הזה, צמחנו ממנו, זה הלב שלנו ואנחנו רוצים לשמור עליו ולחזק אותו" – מדגיש אלפסי.

 

 

יעקב אלפסי

תומר קיויתי

 



כתיבת תגובה