רשות שוק ההון דחתה שתי חלופות שהציגה אלרוב לקבלת היתר שליטה בכלל ביטוח

רשות שוק ההון דחתה שתי חלופות שהציגה אלרוב לקבלת היתר שליטה בכלל ביטוח

אלפרד אקירוב בתגובה: בכוונת אלרוב להמשיך ולפעול ולקבל היתר שליטה לרכישת כלל ביטוח. ככל שבסוף הדרך לא תקבל אלרוב היתר שליטה, אוכל לפעול לקבלת היתר לרכישת השליטה באופן אישי

דוח שחיבר פרופ' ברק אורבך, מטעם אלרוב, קובע כי רכישת כלל על ידי אלרוב עומדת בדרישות חוק הריכוזיות ותתרום לתחרותיות במשק הישראל. בדוח שהוגש לרשות שוק שוק ההון הוצגו מספר חלופות לרכישת השליטה בכלל על ידי אלרוב, שעיקרן:

  1. קביעה כי כלל ביט מימון אינה חברת שכבה
  2. מתן היתר שליטה הכולל תנאים המחייבים עריכת שינויים ארגוניים תוך תקופה מוגדרת.

בדיווח של אלרוב נאמר כי לאחר פגישה שהתקיימה עם הממונה, ב-13 במרץ 2022, התקבלה התייחסות משפטית מרשות שוק ההון לפיה היא אינה מקבלת את הפרשנות שכללביט איננה חברת שכבה. ולעניין חלופה ב', נאמר, "יש להבחין בין תנאים מוקדמים שיש לקיימם לפני מתן ההיתר לבין תנאים מאוחרים, וכי לדידה צעדים ארגוניים שיביאו לעמידה בחוק הריכוזיות הנם מסוג התנאים שצריכים להתקיים קודם למתן ההיתר, ומכאן שחלופה ב' איננה אפשרית".

סוגיה נוספת שנבחנה בחוות הדעת נוגעת להוראות פרק ד' לחוק הריכוזיות העוסקות בהפרדה בין תאגיד ריאלי משמעותי ופיננסי משמעותי. חוות הדעת קבעה כי לאור מחזור המכירות הקובע והיקף האשראי הקובע של החברה מתאגידים בישראל ואג"ח שהונפקו לציבור בישראל (כ-265 מיליון שקל וכ-3.5 מיליארד שקל בהתאמה), החברה איננה תאגיד ריאלי משמעותי ולכן רכישת שליטה מקיימת את הוראות פרק ד ' האמור. אלרוב ציינה כי בהתייחסותה קבעה רשות שוק ההון כי ניכר שהחברה אינה תאגיד ריאלי משמעותי, אך ביקשה השלמת התייחסות של החברה לשאלה האם בהינתן רכישת שליטה, נוכח סיווגה של כללביט כתאגיד ריאלי, שכלולה של העסקה לא יהפוך את החברה לתאגיד ריאלי משמעותי.

אלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב מסר בתגובה לדוח: "בכוונת אלרוב להמשיך ולפעול ולקבל היתר שליטה לרכישת כלל ביטוח. ככל שבסוף הדרך לא תקבל אלרוב היתר שליטה, אוכל לפעול לקבלת היתר לרכישת השליטה באופן אישי".

 

 

 

 



כתיבת תגובה