מגדל מעריכה: תיקון חוזר טבלאות התמותה יקטין את הרווח הכולל בכ-600 מיליון שקל

מגדל מעריכה: תיקון חוזר טבלאות התמותה יקטין את הרווח הכולל בכ-600 מיליון שקל

בנוסף, על בסיס חישובי חודש דצמבר 2021, נאמדת ההשפעה של יישום הוראות החוזר על יחס כושר הפירעון הכלכלי בקיטון של כ-6% עד 8%

במגדל מעריכים כי השפעת יישום הוראות חוזר רשות שוק ההון בדבר עדכון מערך ההנחות הדמוגרפי ומודל שיפורי תמותה לחברות הביטוח והפנסיה, תגרום לקיטון ברווח הכולל לאחר הוצאות מס בסך של כ-600 מיליון שקל בדוחות הכספיים לרבעון השני ב-2022.

ב-30 ביוני 2022 פרסמה הרשות את החוזר הסופי, שכולל עדכון של הנחות ברירות המחדל המשמשות לחישוב ההתחייבויות והמקדמים בפוליסות ביטוח חיים ובקרנות הפנסיה וכן הנחות מעודכנות של שיעורי השיפורים העתידיים בתמותה.

להערכת מגדל, על בסיס אומדנים שבוצעו על ידה נכון למועד זה בהתייחס להוראות החוזר, השפעת יישום הוראות אלו היא קיטון ברווח הכולל לאחר הוצאות מס בסך של כ-600 מיליון שקל בדוחות הכספיים לרבעון השני ל-2022.

בנוסף, על בסיס חישובי חודש דצמבר 2021, נאמדת ההשפעה של יישום הוראות החוזר על יחס כושר הפירעון הכלכלי בקיטון של כ-6% עד 8%. זאת, ללא יישום הוראות המעבר בתקופת הפריסה ועם יישומן ותחת ההנחה של עדכון סכום הניכוי בתקופת הפריסה בשל השינוי בלוחות התמותה.

בחברה מדגישים, כי לא ניתן ללמוד מהאמור על השינוי ביחס כושר הפירעון הכלכלי, וזאת בשל שינויים אחרים שעשויים להשפיע גם הם על יחס זה, ושעשויים לקזז, במלואם או בחלקם, את הקיטון האמור.

בית מגדל



כתיבת תגובה