בעקבות התפטרות היו"ר והמנכ"ל: מ"מ הממונה שוקל למנות בעצמו יו"ר למגדל ביטוח

בעקבות התפטרות היו"ר והמנכ"ל: מ"מ הממונה שוקל למנות בעצמו יו"ר למגדל ביטוח

עמית גל פנה במכתב למגדל ובו ציין כי לנוכח התפטרות הבכירים במגדל הוא שוקל להתערב ולבצע מספר צעדים, ביניהם שינוי היתר החזקת אמצעי השליטה של שלמה אליהו, הגדלת שיעורם של הדירקטורים הבלתי תלויים ואיסור על כהונת נושאי משרה לכהן במספר תפקידים במגדל. מגדל בתגובה לממונה: פעולותיך עלולות להביא לאי יציבות בניגוד לכוונתך

מ"מ מקום הממונה על שוק ההון, עמית גל, שוקל להפעיל את סמכותו ולהורות על מינוי יו"ר דירקטוריון למגדל ביטוח לתקופה של שלוש שנים לפחות. זאת לנוכח הודעות ההתפטרות שמסרו אתמול יו"ר מגדל ביטוח יפתח רון טל והאקטואר הראשי אסף מיזן, ומנכ"ל מגדל שגיא יוגב בשבוע שעבר. כך עולה מדיווח של מגדל היום (ה').

במכתב שכותרתו "התמשכות חוסר היציבות בדירקטוריון והנהלת מגדל חברה לביטוח בע"מ", שהופנה לבעלי השליטה בחברה, שלמה אליהו וחיה אליהו, ולדירקטוריון מגדל, ציין גל כי הכשלים והליקויים המאפיינים את מגדל ביטוח מזה תקופה, מעצימים את חוסר היציבות הניהולית המשמעותי בחברה. לעמדת הממונה, סוגיה זו, בנוסף לעובדה כי מגדל ביטוח מתנהלת מזה תקופה ללא תכנית אסטרטגית סדורה, מערערות את יציבות מגדל ביטוח ועלולות לפגוע בין היתר גם בטובת הציבור.

במכתב צוין כי נוכח האמור, הממונה שוקל לעשות שימוש בסמכויות הנתונות לו לפי החוק, לרבות שינוי ההיתר להחזקת אמצעי שליטה ולשליטה במבטחים שניתן לשלמה אליהו ולחיה אליהו. בנוסף, צוין כי שימוש בסמכויות כאמור עשוי להתייחס גם להיבטים הנוגעים לגרעין השליטה והיקפו, מערכת היחסים בין החברה לבין מגדל ביטוח ועדכון כתבי התחייבויות להשלמת הון עצמי שניתנו יחד עם ההיתר האמור.

בנוסף למינוי יו"ר הדירקטוריון, ישקול הממונה להגדיל את חלקם של הדירקטורים הבלתי תלויים בדירקטוריון מגדל ביטוח; לקבוע מגבלות על חלוקת דיבידנד על ידי מגדל ביטוח; ולקדם הפרדה מבנית בין החברה ובין מגדל ביטוח, לרבות:

(א) הפרדה מוחלטת במקום מושבם של בעלי התפקידים במגדל ביטוח ובעלי התפקידים בחברה.

(ב) איסור על כהונה של נושאי משרה ועובדים אחרים במגדל ביטוח במקביל לכהונתם כנושאי משרה בחברה.

(ג) איסור על העברת מידע ממגדל ביטוח למגדל אחזקות באופן שאינו מוסדר בדין לעניין העברת מידע בין תאגיד לבעל מניות או שליטה בו, ובכפוף לנוהל שייקבע, אשר יסדיר את הפעילות מול בעלי השליטה.

עוד שוקל הממונה לעגן נוהל בנושא תקשורת גורמי המפתח במגדל ביטוח מול בעלי השליטה, אשר יתייחס להיבטים מהותיים, שלעמדת הממונה טרם עוגנו כנדרש בנוהל שגיבשה מגדל ביטוח.

מגדל, כך צוין בדיווח, בוחנת את המכתב, וככל שיימצא לנכון, תוגש התייחסותה לממונה.

מגדל בתגובה לממונה: פעולותיך עלולות להביא לאי יציבות בניגוד לכוונתך

בהמשך למכתבו של מ"מ הממונה של שוק ההון, עמית גל, שלחה מגדל היום (ה') את תגובתה אליו, באמצעות עו"ד צבי אגמון. במכתב צוין בין היתר: "ההוראות (…) אשר אתה שוקל אותן כעת בחלקן הגדול פוגעות בשליטה של מגדל אחזקות במגדל ביטוח ותוצאתן עלולה להביא לאי יציבות הן במגדל אחזקות והן במגדל ביטוח, וזאת בניגוד לכוונתך".

במכתב צוין כי המסכת העובדתית הקשורה בהפסקת כהונתם של יפתח רון טל ושיג יוגב לא הוצגה בפני גל כראוי, ומגדל מבקשת כי יואיל לזמן את נציגי מגדל אחזקות לפגישה, "בה נוכל לפרוש בפניך את המסכת העובדתית המלאה ואת פועלה של החברה כבעלת השליטה במגדל ביטוח".



כתיבת תגובה