הוריזון מקבוצת אלטשולר שחם קיבלה רישיון קבוע לפעילות במטבעות דיגיטליים / מרינה פובולוצקי

הוריזון מקבוצת אלטשולר שחם קיבלה רישיון קבוע לפעילות במטבעות דיגיטליים / מרינה פובולוצקי

אילן שטרק, מנכ"ל הוריזון בשיחה עם פוליסה לאחר קבלת הרישיון: יש הפרדה מוחלטת בין הוריזון לאלטשולר שחם כך שהחסכונות הפנסיוניים בקופות של החברה האם לא נחשפים לאפיקי השקעה בנכסים דיגיטליים בהוריזו. מוצעים למסחר שישה סוגים של מטבעות דיגיטליים ועמלות המסחר נעות בין 3.5% ל-5.5%

אילן שטרק, מנכ"ל הוריזון

מאת מרינה פובולוצקי

אלטשולר שחם הוריזון, חברה בת של אלטשולר שחם, הפועלת בתחום הנכסים הדיגיטליים קיבלה אתמול (ג') רישיון קריפטו קבוע למתן שירותים בנכס פיננסי מורחב.

בחברה מציינים, כי מדובר ברישיון ראשון שניתן על ידי עמית גל, המפקח על הביטוח הנכנס, ורישיון שלישי לחברה בתחום הקריפטו. רישיון זה ניתן לחברה לאחר תקופה ארוכה של בדיקות מעמיקות שבוצעו על ידי רשות שוק ההון ומצגים שהועברו למפקח כחלק מהליך הרישוי.

חברת הוריזון פועלת מסוף 2017 והיא בין החברות היחידות שפועלת בתחום הנכסים הדיגיטליים בשיתוף המערכת הבנקאית. החברה מציעה רכישה של מגוון מטבעות, שירות בהיבטי מס ואף שירותי משמורן צד ג' לאלו שמחפשים פתרון לאחזקה של המטבעות שלא באופן פרטי.

אילן שטרק, מנכ״ל הוריזון מבית אלטשולר שחם: "אנו שמחים על קבלת הרישיון הקבוע לפעילות במטבעות דיגיטליים מרשות שוק ההון, שמהווה הבעת אמון של המפקח על שוק ההון בפעילות הוריזון. הרישיון הקבוע יאפשר המשך פעילות שוטפת מול המערכת הבנקאית ומול קהל משקיעים בישראל שייהנה ממעטפת שירותים רחבה תחת גוף מפוקח. כחברה מובילה בתחום הבלוקצ׳יין והקריפטו, נמשיך להביא חדשנות לקהל המשקיעים בישראל בהצעת מוצרים ושירותים חדשים".

בשיחה עם פוליסה ציין שטרק, כי ישנה הפרדה מוחלטת בין הוריזון לאלטשולר שחם כך שהחסכונות הפנסיוניים בקופות הגמל והפנסיה של החברה האם לא נחשפים לאפיקי השקעה בנכסים דיגיטליים בהוריזון.

האם יש ביטוח נגד פריצה/גניבה של הביטקוין?

שטרק: יש. צריך להבחין בין שתי אפשרויות העומדות בפני הלקוח לאופן שבו הוא בוחר לשמור את המטבע:  לקוח יכול לשמור את המטבע בארנק דיגיטלי פרטי משלו או הלקוח יכול לשמור במשמורן צד ג' שאיתו אנחנו עובדים – זו חברה אמריקאית בשם Bitgo שתפקידה לשמור על המטבעות הדיגיטליים. ל- Bitgoקיים ביטוח של עד 250 מיליון דולר לכלל הלקוחות שלהם.

 

מהם דמי הניהול שמשלמים משקיעים?

שטרק: יש עמלות לביצוע רכישות של קנייה ומכירה. כאשר העמלות נעות בין 3.5% ל-5.5%, תלוי בגובה ההשקעה ובסוג המטבע. כיום אנחנו מציעים למסחר שישה סוגים של מטבעות דיגיטליים: ביטקוין, אתריום, לייטקוין, סולנה, פוליגון ואוואלנץ'.

מי שמעוניין לשמור את המטבעות במשמורן צד ג' ישלם בנוסף עלות שנתית של 0.36% עבור דמי משמרת – קצת מעל שליש אחוז בשנה. חשוב לומר שזה back to back – אנחנו גובים את הסכום ש- Bitgoגובים מאיתנו. הוריזון לא נהנית משום דמי משמרת עבור שמירת המטבעות הדיגיטליים.

 

מה מיוחד בששת המטבעות הדיגיטליים האלה?

שטרק: היום בשוק הדיגיטלי יש יותר מעשרת אלפים מטבעות. אנחנו לקחנו את שני המטבעות הגדולים ביותר – ביטקוין ואתריום, והוספנו עוד ארבעה מטבעות שנמצאים בטופ עשרים מבחינת השווי שוק שלהם.

בנוסף, הוספה של כל מטבע זה תהליך רגולטורי מוקפד וארוך. כיום, מגוון המטבעות של הוריזון הוא הרחב ביותר בישראל. מי שנמצא בשוק מציע בעיקר את ביטקוין ואתריום.

 

איך יודעים באיזה מטבע כדאי לי להשקיע? האם יש מסלולי השקעה שניתן לעקוב אחריהם?

שטרק: ראשית, בהוריזון אין תיק מנוהל אלא מדובר בהשקעה ישירה – כל אחד מגיע ובוחר את המטבע שהוא רוצה להיות חשוף אליו.

צריך לשקול כל השקעה במטבע ולראות מה השימושים שלו טרם ההשקעה. לדוגמה, לאתריום יש הרבה יישומים – בנק ישראל למשל השתמש ברשת הבלוקציי'ן של אתריום כשעשה את המיסוי על השקל הדיגיטלי לפני מספר חודשים. סיבה נוספת לבחירת המטבע: שיש מאחוריו טכנולוגיה שמשפרת את המהירות של הבלוקצ'יין. אילון מאסק, לדוגמה, מאוד אוהב את מטבע הדוג'קוין. אך אני סבור שהמטבע פחות טוב להשקעה כי אין מאחוריו איזשהו רעיון טכנולוגי מתקדם. המהות של הוריזון היא לבחור מטבעות שעומד מאחוריהם פרוטוקול של תשתית טכנולוגית. ככה צריך לבחון באיזה מטבע משקיעים.

 

האם יש סוכני ביטוח שעובדים איתכם בהפצה?

שטרק: ערוצי ההפצה שלנו פועלים בדיגיטל, ברשתות החברתיות ודרך יועצים וסוכני ביטוח מבתי סוכן וסוכנויות שמציעים ללקוחות את השירות של הוריזון.

 

מי מבטח את הוריזון בביטוח סייבר?

שטרק: מבחינת סייבר אנחנו מקבלים שירות מקבוצת אלטשולר שחם.

 

לסיום, שטרק מדגיש את חשיבות ההשקעה בגוף מפוקח בעל רישיון. גוף לא מפוקח יכול לעשות ככל העולה על רוחו וקיימות בורסות כאלה. "קריסת בורסת FTX לאחרונה, שאינה בורסה מפוקחת, ממחישה את החשיבות בפעילות מול גופים מפוקחים ובעלי רישיון".

 

 

 



כתיבת תגובה