על רקע מחאות הענק: חברות ביטוח מצטרפות להשבתת המשק

על רקע מחאות הענק: חברות ביטוח מצטרפות להשבתת המשק

הפניקס הודיעה כי היא שותפה להכרזת ההסתדרות והמעסיקים על השבתת המשק. הראל הודיעה כי היא מצטרפת למאמצי ההסתדרות, המעסיקים והמשק כולו ותשבית את פעילות החברה. מגדל לעובדיה: מאחורי השביתה עומדים מסרים של שיח וקירוב, ולכן אנו מודיעים על הצטרפותנו למעסיקים הגדולים במשק. כלל ביטוח ומנורה מבטחים מודיעות כי על רקע הכרזת ההסתדרות, העובדים שובתים. באיילון והכשרה הפעילות נמשכת כרגיל. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד: אנחנו ביום היסטורי

על רקע ההתקדמות בחקיקה של הרפורמה המשפטית, שעברה הבוקר (ב') בכנסת לקריאה שנייה ושלישית, חברות ביטוח מצטרפות בדרכים שונות ליוזמת ההסתדרות להשבית את המשק. בהמשך להכרזה הבוקר (ב') של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על השבתת המשק, בצעד תקדימי ויוצא דופן, הודיעו הפניקס, הראל, מגדל וביטוח ישיר כי הן שותפות להכרזה של ההסתדרות והמעסיקים על השבתת המשק. חברות נוספות הודיעו על שיתוף פעולה עם עובדים שמעוניינים לשבות. החברות הודיעו כי ימשיכו לפעול ולהעניק שירות במתכונת חירום.

צילום: טל פלג

הפניקס הייתה החברה הראשונה שהודיעה כחברה על הצטרפות לשביתה. על ההודעה חתומים בני גבאי ואייל בן סימון, יו"ר ומנכ״ל קבוצת הפניקס. מהחברה נמסר: "החברה שותפה להכרזת ההסתדרות והמעסיקים על השבתת המשק. אנו בהפניקס תקווה שהשפעותיה של המחלוקת הקשה בה מצויה החברה הישראלית, אשר ניכרות בכל תחום ובכלל זה בכלכלה, יבואו על פתרונן מתוך הסכמה ופשרה. בשעה כזו, צריך שהמאחד יגבר על המפריד ותמצא הדרך הנכונה לפתרון המחלוקת לטובת חוסנה של החברה, הכלכלה ומדינת ישראל״.

הראל, אף שעובדיה אינם מאוגדים בהסתדרות, הייתה החברה השנייה שהצטרפה למהלך. בחברה שיגרו לעובדים הודעה חתומה על ידי יאיר המבורגר יו"ר הקבוצה, מישל סיבוני מנכ"ל הקבוצה וניר כהן מנכ"ל הראל חברה לביטוח. בהודעה צוין, כי לאור ההתפתחויות במדינה הוחלט שנכון להצטרף למאמצי ההסתדרות, המעסיקים והמשק כולו ולהשבית את פעילות. "בעת הזו נדרשת הידברות! אנו תקווה שהתגייסות כלל המשק, והראל בתוכה, תוביל לכך. עתיד מדינת ישראל חשוב לכל אחת ואחד מאיתנו ללא קשר לעמדה פוליטית. הצטרפותנו לשביתה הנה מתוך סולידריות חברתית וראיית טובת מדינת ישראל על כלל אזרחיה ואין בה משום נקיטת עמדה פוליטית כלשהי".

מגדל הייתה החברה השלישית שהצטרפה לשביתה באופן דומה ושיגרה לעובדיה מכתב בו ציינה: "קבוצת מגדל רואה חשיבות עליונה בהידברות ובאיחוי הקרעים בחברה הישראלית. מאחורי השביתה עומדים בין השאר מסרים של שיח וקירוב, ולכן אנו מודיעים על הצטרפותנו למעסיקים הגדולים במשק הנוטלים חלק בשביתה מכוח הכרזת ההסתדרות".

עוד נודע לפוליסה כי גם סוכנות הביטוח שגיא יוגב מקבוצת מגדל מצטרפת לשביתה: "בהמשך להחלטת ההסתדרות על שביתה כללית במשק ולאור הצטרפותה של קבוצת מגדל למעסיקים הנוטלים חלק בשביתה, ומתוך הזדהות עם המסרים של שיח וקירוב לאיחוי הקרעים בחברה הישראלית, אנו בשגיא יוגב מצטרפים לשביתה", נמסר היום לסוכנים.

לבסוף, ביטוח ישיר הודיעה על הצטרפותה להחלטת המעסיקים הגדולים במשק להשבית את הפעילות היום ולקרוא להידברות ולהסכמות רחבות.

כלל ביטוח ומנורה מבטחים, שעובדיהן כאמור מאוגדים בהסתדרות, מסרו לפוליסה כי עובדיהם יצטרפו לשביתה בהתאם להחלטת ההסתדרות. במנורה מבטחים ציינו עוד כי הם מכבדים את הכרזת ההסתדרות ויאפשרו לכל העובדים, המאוגדים והלא מאוגדים, לשבות.

איילון והכשרה, שעובדיהן אינם מאוגדים בהסתדרות, הודיעו כי העבודה בשלב זה תימשך כסדרה. באיילון ציינו: "עובדי החברה ערוכים להענקת כלל השירותים מביתם". בהכשרה הוסיפו ואמרו כי "יחד עם זאת, אנו ערים למצב המורכב בשטח. נמשיך לעדכן בהתאם להתפתחויות".

על רקע ההכרזה להשבתת המשק, חברות מסחריות וממשלתיות שונות הודיעו על הפסקת פעילותן כבר מהיום. מערכת הבריאות תפעל במתכונת חירום שהיא מתכונת שבת ותבצע פרוצדורות לא אלקטיביות; בנתב"ג בוטלו כל ההמראות שתוכננו להיום, הנחיתות מתנהלות כסדרן. על רקע השיבושים בהמראות בנתב"ג, בפספורטכארד אפשרו ללקוחות שמחכים להמראה וכבר נמצאים בדיוטי-פרי, להיכנס בחינם לטרקלין עסקים. כמו כן, החברה הודיעה על הארכת הביטוח לנמצאים בחו"ל וטיסתם לארץ מתעכבת.

רשות שוק ההון מסרה לפוליסה כי לאור ההתפתחויות האחרונות במשק הישראלי, ובהמשך להודעת ההסתדרות צפויים שיבושים גם בפעילות המגזר הפיננסי. ברשות מציינים, כי על הגופים המוסדיים חלות הוראות הנוגעות לאופן ניהול ההמשכיות העסקית שלהם בתרחישים שונים, לרבות תרחיש של שביתה – "הגופים מחויבים לתפקוד רציף ותקין ומתן שירות לעמיתיהם ולמבוטחיהם בתהליכים קריטיים". לאור זאת, הרשות נערכת לבחינת המשמעויות התפעוליות של המצב במשק ומנטרת את פעילות הגופים המוסדיים, לצורך שמירה על ציבור המבוטחים והחוסכים.

הבוקר אמר בר דוד במסיבת העיתונאים: "אנחנו ביום היסטורי, לא פחות מזה. נמצאים פה היום באולם הזה נציגי עובדים, ראשי ועדי עובדים, חברי הנהגת ההסתדרות לצד המעסיקים. אני רואה פה גם את חברות הביטוח, הבנקים, ראשי שב"כ לשעבר, אלופים במילואים. כולנו דואגים לגורל עם ישראל. דומה שמשהו לא ברור קורה לכולנו, ודומה שאיבדנו את הדרך. זה הזמן שאנחנו ביחד נחזיר את מדינת ישראל לשפיות ולדרך נכונה. זה הזמן – אנחנו ביחד נגיד – עד כאן. זה הזמן שנגיד, ולא משנה אם אנחנו ימין או שמאל, אין פה עניינים פוליטיים ואתם יודעים שההסתדרות בראשותי מתרחקת מהפוליטיקה – אבל זהו, עד כאן. אי אפשר יותר לקטב את העם הזה אי אפשר לשסות אותנו זה בזה".

מסיבת העיתונאים של ראשי המשק



כתיבת תגובה