צו 8 לנפש / מאת ורדה לבקוביץ

צו 8 לנפש / מאת ורדה לבקוביץ

אחת הצלקות שלי מרפורמת כתבי השירות ביולי 2016 היא ביטול כתבי השירות לבריאות הנפש * בתקופת הקורונה הרגשנו היטב את הצורך של ציבור המבוטחים בטיפול נפשי, וכעת, עם המלחמה הארורה בדרום, שוב נדרשים מבוטחים לטיפול נפשי – ולא היה לי מענה עבורם * לאחר מאמצים רבים הצלחתי לגבש שורת פתרונות למבוטחים * השתמשו בזה והעבירו הלאה למי שצריך * זכרו: הנפש היא חלק בלתי נפרד מהגוף
ורדה לבקוביץ

מאת ורדה לבקוביץ

בתקופה בה כיהנתי כסגנית יו"ר ועדת הבריאות בלשכת סוכני הביטוח בישראל, בראשותו של יואל זיו, היינו שנינו שותפים ברוב הדיונים בנושא הרפורמה של כתבי השירות, כולל בכנסת ישראל, שתוצאותיה היו הותרת כתבי שירות בודדים וביטול הרוב.

אחת הצלקות שלי מרפורמת כתבי השירות שנכנסה לתוקפה ביולי 2016 היא ביטול המענה לאירועים שונים ואחד מהם הוא הנפש – שהיא פצועה בקשת מצבים. לצערי הרב, הכיסוי בוטל לאלתר גם בפוליסות הבריאות הוותיקות. המפקחת על הביטוח דאז דורית סלינגר טענה שהפתרון קיים בקופות החולים ולכן מיותר שהציבור ישלם עבור הכיסוי המוצע.

כסוכנת ביטוח הרגשתי את האכזבה של המבוטחים על ציר הזמן. אך בתקופת נגיף הקורונה הקושי שבר שיא – כאשר לא היה לי פתרון עבורם: לילדים עם צרכים מיוחדים, לזוגות שנפרדו, למי שפוטרו מעבודתם, ובכלל לבעיות שגררו את הנפש לחרדות ושינוי התנהגותי.

אתמול (א'), יום שני למלחמה הארורה, קיבלתי  פניות רבות ממבוטחים שלנו  אשר נקלעו למצבים קשים בעקבות מלחמת חרבות ברזל. באחד המקרים הקשים פנה מבוטח שבנו החייל איבד את מפקדו והוצא מהשטח. החייל זקוק לעזרה נפשית באופן מידי ואין לי מענה. פניתי לאחד הספקים שהסכים לסייע לו על ידי עובדת סוציאלית באופן מידי. בעוד מקרים שפנו אלי היה צורך לתת טיפול נפשי לילדים מבוהלים מהאזעקות, חטיפה ועוד מקרים קשים ביותר ושוב אין לי מענה עבורם.

חיפשתי במשך יום שלם פתרונות אצל ספקים רבים של כתב שירות – פסיכולוגים ופסיכיאטרים, שאני מכירה במסגרת עבודתי, אך כולם עסוקים מאוד. נזכרתי בבת משפחה רחוקה שלי שסייעה לי גם במיזם של לשכת סוכני ביטוח לחולי סרטן והיא חיברה אותי לפרופ' ירי גביעון, חברת סגל ומנהלת הקליניקה לשרות הקהילה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר אילן אשר פנתה לכל הפסיכולוגים להתנדב בשעה קשה זו ורבים הצטרפו לבקשתה.

לאור המצב הבטחוני פתחה פרופ' גביעון קו חם באוניברסיטת בר אילן לסיוע נפשי, אשר מאוישת בידי אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש והכל בהתנדבות. המוקד זמין במהלך השבוע הקרוב בין השעות 8.00-22.00, וביום שישי בין השעות 10.00-14.00. יתכנו שינויים ועדכונים בשעות הפעילות ולכן מומלץ שתעקבו אחר המודעות והשינויים באתר של אוניברסיטת בר אילן. המענה יינתן בטל' 03-5318811.

התרגשתי כל כך שיש פתרון והכל בהתנדבות לציבור המבוטחים ולציבור בכלל. ברגעים קשים מתאחדים הכוחות וקמים המון מיזמים בהתנדבות.

זו הפעם השניה שאני פונה לד"ר איריס רייצס, פסיכולוגית קלינית בכירה מטפלת ומדריכה מוסמכת של טיפול זוגי ומערכתי – דמות מאוד ידועה. היא בעבר עזרה לנו במספר כלים להתמודד עם שיחות לא אמינות באתרים מתחזים. ד"ר רייציס שלחה לי את עשרת הדיברות שהם למעשה סוד כוחותינו.

תשתמשו בזה והעבירו הלאה למי שצריך. זכרו – הנפש היא חלק בלתי נפרד מהגוף.

אני פונה לחברי סוכני הביטוח למתן הכלים המוצעים למבוטחים שזקוקים למענה המיידי. בתקווה שנחזור לשגרה שפויה בחיינו.

 



כתיבת תגובה