דיון בוועדת הכלכלה לסיוע לסוכני ביטוח נקטע על ידי משפחות החטופים

דיון בוועדת הכלכלה לסיוע לסוכני ביטוח נקטע על ידי משפחות החטופים

במהלך הדיון ביקשה לשכת סוכני הביטוח, בין היתר, לתת מענה ללקונות ביטוחיות שהתעוררו בצל המלחמה. ברשות שוק ההון התייחסו לנושא הוזלת עלויות המסלקה הפנסיונית וציינו כי במכרז הקרוב תיבחן הוזלה באמצעות הכנסת טכנולוגיות חדשות. בנוגע לסוגיית הר הביטוח ציינו ברשות כי אינם יכולים להתחייב על מועד שבו תתאפשר גישה לעובדי הסוכנים

דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ דוד ביטן (הליכוד) שהתקיים היום (ב') במטרה לסייע לסוכני ביטוח נקטע יל ידי משפחות החטופים. "יש הרבה נושאים לדון בהם אבל שום דבר לא מעניין אותי כמו החטופים" – כך אמרה נציגת משפחות החטופים בדיון בוועדה. נציגה אחרת הוסיפה: "לא עובר לי בראש שאני יכולה להתעסק במשהו אחר שהוא לא החטופים".

בדיון, לשכת סוכני הביטוח ביקשה לתת מענה למספר לקונות ביטוחיות שהתעוררו בצל המלחמה. את הלשכה ייצגו נשיא לשכת סוכני הביטוח שלמה אייזיק, שי שדה יו"ר הוועדה לביטוח כללי, ועו"ד יניב מאיר. מטעם רשות שוק ההון השתתפו ליאור זוהר, מנהלת מחלקת תיווך פנסיוני, עו"ד דור פישר סגן בכיר ליועץ המשפטי ורו"ח שמואל זקן. מטעם איגוד חברות הביטוח השתתף היועץ המשפטי לאיגוד, עו"ד ירון אליאס.

במהלך הדיון, לשכת סוכני הביטוח ביקשה לתת מענה ללקונות שנמצאו במקרים נקודתיים שהתעוררו אצל ציבור המפונים משטחי הלחימה: פוליסה לדירה בלתי מאוישת ורכבים של מתנדבים במשרד הביטחון שמאבדים את הכיסוי הביטוחי.

בנוסף, בלשכה ביקשו להתייחס לנושאים שאינם כרוכים ישירות למצב הלחימה אבל עולים לדיון זה זמן רב ועם מצב הלחימה כעת התגבר הצורך לטפל בהם: ביטוח קבלנים, ממשק אינטרנטי לכניסה להר הביטוח והמסלקה הפנסיונית.

באחת הפעמים בהן נקטע הדיון ורשות הדיבור ניתנה לנציגת משפחות החטופים, הנציגה ציינה את נושא פוליסת אובדן כושר עבודה בעסק לא פעיל.

יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן התייחס לטיעוני לשכת סוכני הביטוח וביקש מרשות שוק ההון ומאיגוד חברות הביטוח לתת מענה לחלק מהטיעונים בדיון שייקבע ליום רביעי בשבוע הבא.

בהתייחס לפוליסה התקנית של ביטוחי דירה, בלשכה הסבירו כי לאחר 60 יום הדירה תוגדר כבלתי מאוישת, מה שאוטומטית יפחית את הכיסויים בפוליסה. דבר זה, טענו בלשכה, יציב את אוכלוסיית המפונים מאזורי הלחימה בצפון ובדרום בבעיה בבוא העת כשיחזרו לביתם ויגלו שאלו נפרצו ונשדדו. בתגובה, ברשות שוק ההון טענו כי פנו בצעד מקדים לכל חברות הביטוח הגדולות בענף וביקשו שיתחשבו ולא לבטל או להפחית את הכיסויים בפוליסה. לדברי הרשות כל החברות נעתרו בחיוב. רו"ח אליאס, חיזק את דברי הרשות וציין כי הם במעקב אחר הדברים וכי בשבוע שעבר קיבלו דיווחים מכל החברות שאין ביטול לפוליסות אלה.

בנוגע לסוגיית הר הביטוח ברשות שוק ההון ציינו כי אינם יכולים להתחייב על מועד שבו תתאפשר גישה לעובדים של סוכני הביטוח לאתר.

חבר הכנסת שלום דנינו (הליכוד) התייחס לנושא המסלקה הפנסיונית ודרש מרשות שוק ההון למצוא דרכים להוזיל את העלות לסוכני הביטוח. דוד ביטן הוסיף כי הוא מבקש מלשכת סוכני הביטוח להסביר בדיון שיתקיים ברביעי הבא איך לדעתם אפשר להוזיל את עלויות הכניסה למסלקה.

ליאור זוהר ציינה כי ברשות כל הזמן בוחנים הוזלה של עלויות וכן אלו ייבחנו במכרז החדש באמצעות שיפור הטכנולוגיה "אנחנו כל הזמן בוחנים איך אפשר להוזיל עלויות גם לציבור וגם לבעלי הרישיון שצריכים את המידע הזה כדי לתת ייעוץ".

 

 

 

 



כתיבת תגובה