אוהד מעודי, סגן בכיר לממונה:  אנחנו פועלים מול המשטרה ומשרד בטחון פנים להגברת האכיפה נגד גניבות רכב

אוהד מעודי, סגן בכיר לממונה: אנחנו פועלים מול המשטרה ומשרד בטחון פנים להגברת האכיפה נגד גניבות רכב

ביום העיון של מרכז הראל לחקר שוק ההון, שעסק בשוק ביטוחי הרכב, הציג מעודי את מדיניות רשות שוק ההון בעולמות הרכב חובה ורכב רכוש

נוכח העלייה בגניבות הרכב, רשות שוק ההון נמצאת במגעים מול משטרת ישראל ומשרד הבטחון הלאומי במטרה להגביר את האכיפה בעניין גניבות הרכב – כך אמר אתמול אוהד מעודי, סגן בכיר לממונה על רשות שוק ההון, ביום העיון של מרכז הראל לחקר שוק ההון, שעסק בשוק ביטוחי הרכב.

בדבריו מעודי התייחס לשלל הגורמים הפועלים בענף ביטוח הרכב רכוש ואמר כי התפקיד של הרגולטור הוא לאזן בין כל אלה.

מעודי הציג את העלייה המשמעותית בתשלומים על גניבות רכב, בשיעור של 100% בין שנת 2021 ל-2022,  כאשר להערכת הרשות סכום התשלומים על גניבות יגיע לכ-1 מיליארד שקל ב-2023.

הוא הציג שורת צעדים שבכוונת הרשות לנקוט בהם, בהם קביעת עלות הנזק לפי מחיר השוק של המוצר, הפחתת שיעור אובדן גמור ולהלכה, צמצום ניגודי עניינים במסגרת הליך השמאות על ידי מנגנון שמאי אקראי – ייתכן שזה יהיה על ידי הטבה למבוטחים שיבחרו שמאי אקראי.

עוד הוא התייחס לניגודי עניינים של סוכני ביטוח המעורבים בהליך התביעה, ואמר כי יש קושי באכיפה, שכן פעמים רבות מי שמקבל טובות הנאה זה לא סוכן הביטוח בצורה ישירה, אלא חברה אחרת הקשורה אליו.

בעולם ביטוח החובה, מעודי התייחס למספר גורמים שהובילו לעלייה בתגמולי הביטוח, בהם עלייה בשכר הממוצע, עלייה בעלויות הטיפול הרפואי, ועוד.

הוא הציג שורת צעדים של הרשות בתחום זה, ובעיקר – בחינת תיקון חוק הפלת"ד ליצירת רובד כיסוי בסיסי, כך שיהיה דומה לביטוח החובה בעולם, כאשר אחד הצעדים הנבחנים הוא יצירת השתתפות עצמית גבוהה יותר.

עוד התייחס מעודי לסוגיית הפיקוח על תעריפי הביטוח שנידונה בהרחבה ביום העיון, ואמר כי רשות שוק ההון פועלת בדומה למדינות אחרות בעולם המפקחות באופן אקטיבי על תעריפי ביטוח החובה.

 

 



כתיבת תגובה