אלכסנדר זיסר, מנהל השקעות חו"ל באיילון חברה לביטוח: אני צופה שלקורונה תהיה השפעה חיובית על ענף הביטוח בטווח הרחוק, בהיבט העסקי

אלכסנדר זיסר, מנהל השקעות חו"ל באיילון חברה לביטוח: אני צופה שלקורונה תהיה השפעה חיובית על ענף הביטוח בטווח הרחוק, בהיבט העסקי

האתגר המרכזי של ענף הפיננסים הוא הטרנספורמציה הדיגיטלית המואצת שעובר הענף. קידום השכלה פיננסית של דור העתיד צריכה להיכלל בכל בית ספר, לצד מקצועות החובה השונים

אלכסנדר זיסר, מנהל השקעות חו"ל באיילון, התחיל את הקריירה המקצועית בתחום ניהול ההשקעות לפני כ-12 שנים, בעיצומו של המשבר הפיננסי העולמי. ההישג המשמעותי שלו היה הקמה וניהול תיק השקעות אלטרנטיביות בחו"ל באיילון. הדמות הנערצת עליו היא סטיב ג'ובס ממנו שואב השראה בעבודתו.

אלכסנדר זיסר, בן 40, נשוי +1, מתגורר בראשון לציון. בזמנו הפנוי נהנה מרכיבה על אופניים, קריאת ספרים, משחקי שחמט וטיולים עם המשפחה ברחבי הארץ ובעולם. סיים לימודי כלכלה באוניברסיטת חיפה בהצטיינות ומאז שזוכר את עצמו, תמיד התעניין בשוק ההון. אלמלא היה עובד בענף היה כנראה עוסק באפיקי הדיאגנוזה השונים בתחום הרפואה.

 

* מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח של הקורונה על התחום?

זיסר: הקורונה הגבירה מודעות למוצרי הביטוח השונים ואת הנכונות לרכישתם על ידי הציבור הרחב. לפיכך, בהיבט העסקי אני צופה שלקורונה תהיה השפעה חיובית על ענף הביטוח בטווח הרחוק.

 

* מהם האתגרים המהותיים העומדים בפני הענף?

זיסר: כאיש השקעות, בעיניי האתגר המרכזי של ענף הפיננסים הוא הטרנספורמציה הדיגיטלית המואצת אותו עובר הענף. בעיניי, המודל העסקי האופטימלי לחברת פיננסים הוא מודל היברידי, שמשלב בין טכנולוגיה למענה אנושי ושירותי ללקוח.

 

* לאיזה כיוונים הטכנולוגיות החדשות ייקחו את הענף?

זיסר: הטרנספורמציה הדיגיטלית בענף מורגשת היטב כבר היום. הטכנולוגיות החדשות, כמו יישומי בינה מלאכותית, צפויות להנגיש את מוצרי הביטוח השונים עוד יותר.

 

* מהו, להשקפתך, מהותו ועתידו של מוסד "סוכן הביטוח"?

זיסר: השנה האחרונה הוכיחה לכולנו, יותר מתמיד, את הצורך במענה אנושי בזמן אמת ובחיוניות של סוכני הביטוח. אין ספק שבמוצר בסיסי, כמו ביטוח רכב, ניתן לרכוש פוליסה באופן עצמאי, אבל לדעתי הראייה את תפקידו של הסוכן היא רחבה יותר. הסוכן מציע שירות הוליסטי למשפחה –  סל ביטוחים מקיף, הכולל מענה לביטוחי הבריאות שלהם, מוצרי חיסכון לטווח ארוך, אובדן כושר וגם, בהחלט, מענה למוצרים הבסיסיים, כגון: ביטוח הרכב.

 

* כיצד אתה רואה את הענף בעוד עשר שנים?

זיסר: טכנולוגי יותר, עם סל מוצרים מגוון ומותאם יותר ללקוח.

 

* כמה זמן אתה עובד בתחום, ומה הביא אותך לעסוק בו?

זיסר: את הקריירה המקצועית שלי בתחום ניהול ההשקעות התחלתי לפני כ-12 שנים, בעיצומו של המשבר הפיננסי העולמי. בטרם הגעתי לאיילון, מילאתי שורה רחבה של תפקידים בתחום האנליזה וההשקעות, אשר כללו בין היתר ניהול תיקי השקעות לחברות ולפרטיים, ניהול קרנות נאמנות וגידור. תמיד שאפתי ללמוד מהטובים ביותר בתחום ולשמחתי הייתה לי את הזכות לעבוד לצד כלכלנים, אנליסטים וסוחרים מהמובילים בשוק ההון העולמי והישראלי.

בשנת 2017 גויסתי לתפקיד אנליסט חו"ל באיילון ולאחר כשנתיים קודמתי לתפקיד מנהל השקעות אלטרנטיביות בחו"ל, במסגרתו הייתי אחראי על בנייה ופיתוח של תיק ההשקעות האלטרנטיביות הגלובלי בתיקי העמיתים ובנוסטרו של החברה. לאחר כשנה וחצי בתפקיד מוניתי למנהל השקעות גלובליות באגף ההשקעות. בתפקיד זה, בו אני מכהן כיום, הצוות שלי ואני אמונים על כלל ההשקעות באפיקי החו"ל השונים.

 

* מהם ההישגים המשמעותיים ביותר בקריירה המקצועית שלך?

זיסר: הקמה וניהול תיק השקעות אלטרנטיביות בחו"ל באיילון. התיק נבנה במסגרת אסטרטגיה רב שנתית, שפותחה תוך יישום פרקטיקות מתקדמות, בשילוב יזמות, ניתוח כמותי ואיכותי של ההשקעות האלטרנטיביות הנבחרות.

 

* איזה תחומים צריך לקדם בשנים הקרובות?

זיסר: השכלה פיננסית של דור העתיד צריכה לדעתי להיכלל בכל בית ספר לצד מקצועות החובה השונים.

 

* ספר על המעבר לניהול – מתי החלטת שאתה רוצה לעסוק בניהול, ומה אתה אוהב בו?

זיסר: במהלך כל הקריירה שלי התרכזתי בניהול השקעות. את הניסיון הניהולי צברתי בשירות הקבע בצבא. אני מאוד מאמין בהישגים קולקטיביים. להערכתי, סיכוייו של האינדיבידואל להצליח, מוכשר ככל שיהיה, מוגבלים. לכן, מבחינתי, הצלחותיי ללא ספק מיוחסות גם לצוותי ההשקעות עמם עבדתי לאורך הקריירה בכלל ולמומחים באגף השקעות באיילון ביטוח בפרט.

 

* מה הן בעיניך התכונות החשובות לניהול?

זיסר: היכולת לנהל ולהניע עובדים תוך מתן אפשרות לעבודה עצמית והתפתחות אישית. כמובן שיכולת הקשבה ואכפתיות לאנשים סביבך הן תכונות חשובות – ולא רק בענייני עבודה.

 

* מודל לחיקוי: אילו דמויות השפיעו על דמותך הניהולית והמקצועית?

זיסר: ישנם שורה של אנשים שהשפיעו ועיצבו את התפיסה הניהולית שלי. אבל אולי מעל כולם תמיד עומדת לנגד עיניי דמותו של מייסד ומנכ"ל אפל לשעבר, סטיב ג'ובס, ותפיסתו הייחודית לגביי נושאים כמו חדשנות, שאיפה לשלמות, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה. מדובר בתפיסה שג'ובס השכיל והצליח להנחיל בקרב עובדי חברת אפל כפי שאנו מכירים אותה היום ובמובן מסוים אפילו בקרב לקוחותיה, שהפכו עם השנים למעריצים של החברה ומוצריה. ללא ספק מדובר במודל לחיקוי עבורי ועבור רבים אחרים.

 

* איזו המלצה היית נותן לאלו שנמצאים בתחילת דרכם בענף?

זיסר: בעולם ש"סובל" מעודף מידע, היכולת להבדיל בין עיקר לטפל היא המפתח להצלחה בתחום ההשקעות.



כתיבת תגובה