דניאל ראובני, מנהל מערך לקוחות מוסדיים ואסטרטגיים ופיתוח מוצרים בהראל פיננסים:  צריך לקדם את תחום ההשקעות במטבעות דיגיטליים

דניאל ראובני, מנהל מערך לקוחות מוסדיים ואסטרטגיים ופיתוח מוצרים בהראל פיננסים: צריך לקדם את תחום ההשקעות במטבעות דיגיטליים

 יש לאפשר למשקיעים להיחשף לתחום בצורה פשוטה ושקופה כמו לכל נייר ערך אחר

דניאל ראובני, מנהל מערך לקוחות מוסדיים ואסטרטגיים ופיתוח מוצרים בהראל פיננסים,

הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת אריאל בשומרון ובעל רישיון מהרשות לניירות ערך, חובב מוסיקה וספורט. עובד בתחום יותר מעשור והגיע בזכות המלצה של המרצה לכלכלה שאמר שמדובר בתחום מאוד דינמי, מעניין ומתגמל. ראובני בן 36, נשוי +2 ומתגורר בתל אביב.

* מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח של הקורונה על התחום?

ראובני: למדנו שוב שבימים של אירועים קיצוניים נכון לפעול בצורה שקולה, כך שאם בעתיד נחווה אירועים דומים, אנו נזכור ונזכיר ללקוחותינו שאת שנת 2020, שנת הקורונה, רוב הבורסות בעולם סגרו עם תשואה חיובית ומשקיעים שהתמידו בהשקעה נהנו מכך.

* מהם האתגרים המהותיים העומדים בפני הענף?

ראובני: בשנה האחרונה ראינו את הנתק הגדול בין הכלכלה הריאלית לשוק ההון, בעוד אנחנו ובעולם חיים בסגרים, יש המון מובטלים וחנויות נסגרות – השווקים רשמו תשואות חיוביות.

האתגר הגדול של השנים הקרובות הוא איך ייסגר הפער, האם שוק ההון ימשיך לפתוח פערים או להיפך.

* איזה תחומים צריך לקדם בשנים הקרובות?

ראובני: צריך לקדם את תחום ההשקעות במטבעות דיגיטליים, לאפשר למשקיעים להיחשף לתחום בצורה פשוטה ושקופה כמו לכל נייר ערך אחר.

על אף הקדמה הטכנולוגית אני מאחל ומעריך שיהיו הרבה משקיעים שיעדיפו להתנהל מול בני אדם, כי לזה אף פעם לא יהיה תחליף, בנוסף אני חושב שהענף שלנו זקוק ליותר נשים בתפקידי מפתח.

* לאיזה כיוונים הטכנולוגיות החדשות ייקחו את הענף?

ראובני: בשנים האחרונות ראינו שהשקעות בטכנולוגיה זה כבר לא רק נאסד"ק 100 – היום הטכנולוגיה משתלבת בכל תחום – פיננסים, אנרגיה ואפילו בתעשיית המזון, ואין לי ספק שהטכנולוגיה תמשיך להוביל ולהיות החלק המשמעותי מתיק ההשקעות שלנו.

* כיצד אתה רואה את הענף בעוד עשר שנים?

ראובני: בעוד עשור אני מאמין שהתחום הפאסיבי בישראל יהווה חלק משמעותי מהשקעותיהם של כלל ציבור המשקיעים, ובעולם ישראל תמשיך להיות מעצמה בכל הקשור לחדשנות מוצרית.

* מה ההישגים המשמעותיים ביותר בקריירה המקצועית שלך?

ראובני: בשנת 2019 לקחתי חלק נכבד בפיתוח שני מוצרים מאוד ייחודיים וחדשניים שגייסו יותר ממיליארד שקל.

* מודל לחיקוי: אילו דמויות השפיעו על דמותך הניהולית והמקצועית?

ראובני: לשמחתי במהלך השנים ניהלו אותי מנהלים מצוינים שמאוד תרמו לי מבחינה מקצועית וניהולית, אבל הדומיננטית שבהן היא המנהלת הנוכחית שלי, קרן דנציגר, שמלווה אותי הרבה שנים. מהרגע הראשון היא דחפה אותי הכי רחוק שאפשר, תמיד פרגנה ובאמת הצליחה להוציא ממני יכולות שגם אני לא האמנתי שיש בי. והכי חשוב, היא עשתה זאת באנושיות ובחיוך גדול, ואת הכלים האלה אני תמיד אקח איתי כחלק מתפקידי כמנהל.

* ספר על המעבר לניהול – מתי החלטת שאתה רוצה לעסוק בניהול, ומה אתה אוהב בו?

ראובני: תמיד אהבתי להוביל תהליכים ומהרגע שנכנסתי לשוק ההון ידעתי שיש לי מה לתרום כמנהל. כמנהל אני הכי אוהב ללמד ולפתח עובדים חדשים ולראות אותם מצליחים ומשתלבים בתפקידים משמעותיים בתעשייה.

* מה הן בעיניך התכונות החשובות לניהול? 

ראובני: מנהל מצוין הוא מנהל מקצועי בעל אינטליגנציה רגשית, המשמש כמודל לחיקוי עבור עובדיו.

* איזו המלצה היית נותן לאלו שנמצאים בתחילת דרכם בענף? 

ראובני: ממליץ להתחיל בארגון יחסית גדול, היכול לתת את האפשרות להתמקצע בכמה שיותר תחומים.



כתיבת תגובה