שרון גרשביין, משנה למנכ"ל, מנהלת כספים ומטה מקצועי באלטשולר שחם: האתגר: לגרום לאזרחים לבחון את כספי הפנסיה וחסכונותיהם, לפחות כפי שבוחנים רכב או דירה

שרון גרשביין, משנה למנכ"ל, מנהלת כספים ומטה מקצועי באלטשולר שחם: האתגר: לגרום לאזרחים לבחון את כספי הפנסיה וחסכונותיהם, לפחות כפי שבוחנים רכב או דירה

הקורונה הביאה עימה תזכורת לא נעימה לחשיבות החיסכון ליום סגריר. אנשים לא מבינים את חשיבותו של החיסכון עד שמגיעים לגיל שיכולת ההשפעה עליו משמעותית נמוכה

שרון גרשביין, משנה למנכ"ל, מנהלת כספים ומטה מקצועי באלטשולר שחם

שרון גרשביין, משנה למנכ"ל, מנהלת כספים ומטה מקצועי באלטשולר שחם. אוהבת להשפיע ולהרגיש שהיום שלה הכיל דיונים מהותיים, החלטות בעלות משקל ועשייה משמעותית בכל תחומי העיסוק שלה. מתפתחת באמצעות צמתים של קבלת החלטות בעלות משקל. דוגלת באמרה שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים. היכולת לזקק בין העיקר לטפל ולהצליח לראות את השלם המורכב מסך חלקיו היא הסוד לניהול מוצלח.
גרשביין, בת 37, נשואה ואמא לשתי בנות מקסימות בגילאי ארבע ושבע. מתגוררת בתל אביב. תחביביה כוללים בעיקר ספורט ואוכל טוב.

* מהו להשקפתך מהותו ועתידו של מוסד "סוכן הביטוח"?
גרשביין: לסוכני הביטוח יש תפקיד מאוד חשוב ומאתגר בשוק שלנו. קיימים בשוק מוצרים רבים ואפשרויות מרובות לחיסכון. לרוב, איש מקצוע רציני שישכיל לראות את התמונה המלאה של הלקוח ושל כלל משק הבית שלו, יוכל להביא לו ערך גדול. האחריות של סוכן הביטוח בהיבט זה היא עצומה וביכולתו לשנות מקצה לקצה את איכות חייו של הלקוח בהמשך חייו. בנוסף, השוק הוא שוק מתפתח, אשר מציע יותר ויותר אפשרויות השקעה אלטרנטיביות שהלקוחות אינם תמיד מודעים אליהן וגם אם הם אכן מודעים, הם זקוקים לרוב להנגשה לאותן השקעות.

* לאיזה כיוונים הטכנולוגיות החדשות ייקחו את הענף?
גרשביין: נושא הטכנולוגיה והמיכון הוא אחד מעמודי התווך של ההתפתחות בענף. זה בא לידי ביטוי בשקיפות והורדת חסמים, שבסוף מובילים להעמקת אמון הלקוחות. למשל, אנחנו כבר כיום מדברים על ממשקי API, שייתנו בעתיד אפשרות למעבר מיידי של מידע בין כל הגורמים בשוק. כל פעולה כזאת וכל קידום טכנולוגי מסוג זה מוביל לשינוי, וכל שינוי כזה רק מיטיב עם השוק שלנו. ראוי לציין גם שלאחרונה רשות שוק ההון הוציאה נייר עמדה לעידוד נושא הסליקה הכספית דרך המסלקה ואנו כמובן מברכים על כך.

* מהם האתגרים המהותיים העומדים בפני הענף?
גרשביין: אני חושבת שהממונה על שוק ההון עשה ועושה כברת דרך חשובה בכל הקשור לשקיפות וזמינות המידע ללקוחות. בסוף אנחנו מנהלים כספים שהעמיתים שלנו לצערי לא תמיד מסתכלים עליהם באותה עין בוחנת כמו על הכספים שיושבים אצלם בעו"ש. האתגר הגדול ביותר הוא לגרום לאזרחי ישראל להסתכל ולבחון את כספי הפנסיה ואת החסכונות שלהם לפחות כפי שהם בוחנים רכישת רכב/דירה. לצורך כך נדרשת שקיפות וחינוך פיננסי מגיל צעיר של דור העתיד.

* איזה תחומים צריך לקדם בשנים הקרובות?
גרשביין: אחד מהאתגרים הגדולים ביותר של המשק הישראלי הוא חינוך פיננסי מגיל צעיר. אני אומרת את זה כאם ולא כעובדת בתעשייה. רוב האנשים לא מתעניינים מספיק ולא מבינים את חשיבותו של החיסכון עד שהם מגיעים לגיל שיכולת ההשפעה עליו כבר משמעותית נמוכה יותר. הדרך היחידה לחולל שינוי מהותי בהתעניינות וההבנה הפיננסית של האזרחים היא באמצעות חינוך פיננסי משמעותי, אחיד וזמין לכלל, כבר מגיל צעיר.

* מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח של הקורונה על התחום?
גרשביין: הקורונה הביאה עימה כמה שינויים, כמובן בנושא העבודה מהבית באופן קבוע, יכולת לקדם פרויקטים משמעותיים מרחוק, אבל לא רק. אני חושבת שכל נושא ההפרשות הפנסיוניות, הכיסוי הביטוחי והחיסכון של הציבור קיבל משנה תוקף. לצערי, בממוצע פעם בעשור אנחנו מקבלים תזכורת לא נעימה לחשיבות החיסכון ליום סגריר. כולי תקווה שלפחות נשכיל ללמוד מאותה תזכורת, כך שנגיע אל הבאה ערוכים בצורה טובה יותר.

* כיצד את רואה את הענף בעוד עשר שנים?
גרשביין: אנו למדים שבחלוף הזמן מגוון המוצרים הקיים בשוק הופך להיות מותאם יותר ובאופן אישי לצרכיהם של לקוחות שונים. גם בעתיד, אני מאמינה, נראה יותר פרסונליזציה של מוצרים כך שהתאמת המוצר המדויק ביותר לצרכי הלקוח, התאמת המסלול והכיסוי הביטוחי, תהא גם היא בעלת חשיבות רבה יותר. בענף מבוסס לקוח, חשיבותם של אנשי המקצוע תגדל שבעתיים.

* כמה זמן את עובדת בתחום, ומה הביא אותך לעסוק בו?
גרשביין: בסוף השנה האחרונה חגגתי עשור באלטשולר שחם. זהו תחום מרתק, דינמי, שמשאיר אותך ב"מוד" של עשייה. לא חושבת שהייתי מצליחה להישאר בארגון אחד כל כך הרבה שנים ללא המאפיינים הללו. הגעתי מתחום הכספים, אני רו"ח בהשכלתי, ובתחילת הדרך בארגון לא הבנתי בדיוק לאן אני נכנסת. מה שמשך אותי בעיקר זה ההון האנושי שראיתי מולי. היום, לאחר היכרות רבת שנים עם התחום, אני שמחה על כך. זהו שוק צומח ומתפתח שמשתנה לנגד עינינו ויש עוד הרבה לאן להתקדם.

* מה ההישגים המשמעותיים ביותר בקריירה המקצועית שלך?
גרשביין: העשור האחרון באלטשולר היה מאתגר מבחינה מקצועית. צמחתי ביחד עם הארגון וכך מחברה "קטנה" שניהלה כ-10 מיליארד שקל, צמחה החברה לממדים גדולים בהרבה וזה דרש התאמות רבות של תהליכי עבודה, הקמת מחלקות נוספות שתמכו בגידול האורגני, השקעה נרחבת במיכון ועוד. כל אלו הולידו הרבה סיפוק והתפתחות מקצועית שקיבלו משנה תוקף בהנפקה של החברה שביצענו לפני כשנה וחצי וזכתה לאמון המשקיעים. תהליך ההנפקה כלל אספקטים נרחבים, החל מהעבודה מול הרשות לני"ע, גיוס משקיעים והיווה הישג מהותי עבור החברה כולה.

* מתי החלטת שאת רוצה לעסוק בניהול ומה את אוהבת בו?
גרשביין: אני אוהבת להשפיע ולהרגיש שהיום שלי מכיל דיונים מהותיים, החלטות בעלות משקל ועשייה משמעותית בכל תחומי העיסוק שלי. התפקיד כולל הרבה צמתים וקבלת החלטות לאורך הדרך וזה דבר שאני מתחברת אליו ומתפתחת באמצעותו.

* מה הן בעינייך התכונות החשובות לניהול?
גרשביין: אחת התכונות היותר בולטות בניהול שלי זה הבנת העיקר, תוך תשומת לב לפרטים בו זמנית. אני מאוד דוגלת באמרה שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, אבל צריך לדעת אילו מהפרטים הללו חשובים ולשים עליהם דגש. היכולת לזקק בין העיקר לטפל ולהצליח לראות את השלם המורכב מסך חלקיו היא הכרחית להצלחה בניהול.

* איזו המלצה היית נותנת לאלו שנמצאים בתחילת דרכם בענף?
גרשביין: אני חושבת שהענף בו אנחנו עובדים משתנה וצומח לנגד עינינו. זאת הזדמנות אדירה לעובדים בתחילת דרכם שיכולים להיות חלק מהתהליך הזה שכן לשיטתי השקעה ועבודה קשה תמיד משתלמות בסוף.



כתיבת תגובה