המנהיגים שיצעידו את הענף, מתוך משבר הקורונה, לעבר עתיד חדש

המנהיגים שיצעידו את הענף, מתוך משבר הקורונה, לעבר עתיד חדש

המשבר הדגיש את חשיבות המנהל שיודע להתאים את עצמו לסיטואציה משתנה, לא רק במובן המקצועי אלא גם במובן הבינאישי. מנהיגות בצל משבר

 

מאת מרינה פובולוצקי

בראי ההיסטוריה, שנת 2020-2021 תירשם בשורה אחת עם שנות המשברים הגדולים שהרעידו את אמות הסיפים של המבנים החברתיים, הבריאותיים והכלכליים הכלל עולמיים. המנהיגים הצעירים של היום, אותם הצגנו בפניכם במהלך החודש האחרון, זכו בכרטיסים לשורה הראשונה בדרמה הגדולה של העשור. ממנה הם השתתפו בניווט של ספינותיהם בים הסוער. אלו הם מנהיגי המחר – מנוסים יותר, מקצועיים יותר ומחושלים יותר.

משבר הקורונה, מחד גיסא, יצר הזדמנויות לשינוי ופיתוח שתרמו להאצה טכנולוגית משמעותית, ומאידך גיסא הביא אתו חוסר ודאות. עוד מוקדם לקבוע מה יהיו התוצאות הסופיות של המשבר אך מהפרויקט ניתן ללמוד כי הפנדמיה הקפיצה את הענף בכמה שנים קדימה, על ידי האצת תהליכי חדשנות ודיגיטציה במוצרים קיימים והתאמתם למציאות המשתנה.

המשבר הדגיש את חשיבות המנהל שיודע להתאים את עצמו לסיטואציה משתנה, לא רק במובן המקצועי אלא גם במובן הבינאישי. המנהלים התמודדו עם מקרים בהם אבד הקשר הפרונטלי עם העובדים, העמיתים והמנהלים – המעבר לניהול מרחוק, עבודה בקפסולות, הריחוק החברתי, חוסר יציבות תעסוקתית ובריאותית, עבודת צוות מבעד למסכים ודאגה מתמדת לקרובים. כל אלו חיזקו את הצורך להיות יותר קשובים, להבין את צרכי העמיתים, להיות מעורבים גם בנושאים שקשורים במשפחה, לתמוך, לסייע ולשמור על המורל הארגוני וכל אלה הצריכו מיומנויות ניהול יוצאות דופן וחושים בינאישיים מפותחים.

המשבר הוכיח שהענףPractice what they preach . ענף הביטוח שואף להבטיח מוכנות ליום סגריר. השנה החולפת הוכיחה לאנשי הענף שהם מוכנים וערוכים לסיטואציות קצה הודות להון האנושי המאופיין בתושייה, אמביציה וחשיבה מחוץ לקופסה והמכיר בחשיבותה של עבודת צוות כערובה להצלחה אישית.

אחרי השנה המפתיעה, יהיה יומרני מצדנו לנבא את עתידו עשור קדימה, אך עם זאת, מדברי המנהלים הצעירים שהשתתפו בפרויקט, שבו ועלו שלושה אתגרים עיקריים. הראשון בהם הוא מציאת שביל הזהב בין חידושים טכנולוגיים לבין מתן שירות אנושי מסורתי. אתגר נוסף לשנים הקרובות יהיה למתג את הענף כאטרקטיבי עבור עובדים צעירים, איכותיים ושאפתנים, שכן מדובר באחד הענפים עם פוטנציאל ההתקדמות הגבוה ביותר עבור העובדים.

האתגר השלישי הוא עידוד נשים לשאוף ולהגיע לעמדות ניהול בכירות. שכן, בענף קיים פוטנציאל של כ-70% נשים בדרג העובדים, כאשר רק 40% מעמדות ניהול הבכירות ו-17% מהמנכ"לים, הם נשים.

ענף הביטוח והפיננסים הוא תחום המשתנה ומתפתח ללא הרף ודורש התאמה לתנאים שמכתיבה המציאות. למרות הקושי בניבוי עתידות, ניכר שהענף נמצא בידיים טובות.



כתיבת תגובה