בעקבות דוח הביניים של המבקר החיצוני: הוועד המנהל הודיע על הטמעת ממשל תאגידי חדש

בעקבות דוח הביניים של המבקר החיצוני: הוועד המנהל הודיע על הטמעת ממשל תאגידי חדש

רו"ח קובי נבון, שמונה לבחון את התנהלות הלשכה בעבר, קבע כי בכנסי אילת שנערכו בעבר לא התבצעה בקרה אפקטיבית על העלויות וההכנסות שנבעו מהפקת הכנסים * קיום ההנחיות של נהלי הלשכה על ידי העובדים לוקה בחסר *  ממליץ על ניסוח נהלים ברורים והקפדה עליהם

במסגרת תהליכי התייעלות ושיפור פני לשכת סוכני הביטוח, הוועד המנהל הזמין דוח מבקר חיצוני מקצועי לבחינת התנהלות הלשכה בעבר והצעות ייעול עתידיות לשיפור פעילותה. הדוח הוזמן בעקבות דו"ח מנובמבר 2020 של יו"ר ועדת הביקורת אריק לבנוני בו פורטו שורה של ליקויים משמעותיים בהתנהלות הלשכה בקדנציה האחרונה. יוסי אנגלמן, מ"מ נשיא לשכת סוכני הביטוח, באישור ועד המנהל, החליט  למנות את רו"ח קובי נבון, מומחה לביקורת פנימית וחקירתית לבחון את התנהלות הלשכה בקדנציה האחרונה.

רו"ח נבון הוציא טיוטת דו"ח אשר טרם הופצה, אך בשל הליקויים הקיימים הוחלט להציג היום (ד') לוועד המנהל את מסקנות טיוטת הדוח שיופצו בדוח סופי בהמשך. במסגרת ישיבה זו  צפוי לדון ועד המנהל  בהמלצות הראשוניות של טיוטת הדוח עם מסקנות כיצד ניתן לשפר את עבודות הלשכה למען סוכני הביטוח.

לפוליסה נודע כי בין ההמלצות השונות ישנה התייחסות מיוחדת לכנסי הלשכה. על פי טיוטת הדו"ח, בכנסי אילת שנערכו בעבר לא התבצעה בקרה אפקטיבית על העלויות וההכנסות שנבעו מהפקת הכנסים. לטענת רו"ח נבון, בקרה בזמן אמת במהלך הכנסים עשויה הייתה לחשוף בעיות, להביא לידיעת הגורמים הרלוונטיים ולמנוע התרחשותם. כמו-כן גם הדוחות שהוצגו ללשכה ע"י הגוף המארגן הועברו באמצעים לא יעילים ויצרו בעיה קשה לפיקוח ובקרה אפקטיבית ומהירה.

בנוגע לכנסים דיגיטליים של הלשכה, מצא המבקר כי ההתקשרויות להפקת הכנסים בוצעו שלא תמיד על פי  נהלים מסודרים מבחינת העלויות ובנוגע להכנסות.

בטיוטת הדו"ח עולה בנוסף כי פעולות אינן מתבצעות לעיתים על פי נהלי הלשכה המסודרים הקיימים וכי קיום ההנחיות של נהלי הלשכה ע"י  העובדים לוקה בחסר. על פי המבקר, שגרת עבודה קבועה על פי הנהלים המוסדרים הקיימים, אי קיצורי דרך וקבלת ההנחיות היוצאות מהגופים הקובעים את אופן עבודת הלשכה עשויה למנוע ליקויים שונים שהתגלו ולשפר משמעותית את ערכי החיסכון והיעלות בלשכה.

נושא נוסף אליו התייחס רו"ח נבון הוא הסכמי פרישה שאינם עולים בקנה אחד עם המקובל בלשכה ועל-פי כן יש לבסס תנאי פרישה מסודרים.

המלצה נוספת חשובה שעלתה בטיוטת הדו"ח היא בנוגע לנוהל מינוי בכירים מוסדר והצעה כי יש להקים ועדת איתור מסודרת בעלת סמכויות ותיעוד כל התהליך ואף לשקול סיוע ביועץ השמה.

מלשכת סוכני הביטוח נמסר: "הביקורת החיצונית שערכנו נועדה להביא לשיפור וייעול אופן עבודת הלשכה הממוקדת בראש ובראשונה בצרכי הסוכן. החלטנו באופן אמיץ לבחון מקצועית את הבעיות על מנת שנוכל להביא לשיפור אמיתי ולבסס מנהל תקין להמשך הצלחתה של הלשכה בעתיד. המטרה היא ללמוד מהעבר ולא לשמש כלי להתנגחות אישית אלא העצמת הלשכה. חרטנו על דגלנו לפעול בשקיפות ולנהל ממשל תאגידי מסודר אשר יהווה יסוד לפעילות אפקטיבית וטובה מול כלל הגורמים אשר תומכים במהלך. אנו מחויבים ליישום מידי של המלצות הדו"ח.



כתיבת תגובה