נשיא הלשכה בפועל יוסי אנגלמן: "יש לבצע את כל המלצות דוח הביקורת החקירתית, אחרת קיומה של הלשכה מוטל בספק"

נשיא הלשכה בפועל יוסי אנגלמן: "יש לבצע את כל המלצות דוח הביקורת החקירתית, אחרת קיומה של הלשכה מוטל בספק"

אנגלמן: בכל שנותיי בלשכה לא זכור לי שבר בסדר גודל כזה. לא יעלה על הדעת שבגלל בחירות, הולכים להניח את הדוח הזה בצד ולא לטפל במחדלים הגדולים שהתגלו. אני עומד על כך שרשם העמותות יקבל דיווח מה נעשה בהקשר לדוח ומה יעשה על ידי הנשיא שיבחר

נשיא לשכת סוכני הביטוח בפועל יוסי אנגלמן דורש לבצע את כל המלצות דוח הביקורת החקירתית, אחרת קיומה של הלשכה מוטל בספק. בהודעה שפרסם הערב, בעקבות ישיבת הוועד המנהל, כתב אנגלמן: "אחד הנושאים החשובים שעלו בישיבה הוא הבעת אמון בעובדי הלשכה שלוקחים חלק בהוצאה לפועל של יום הבחירות, בלוז צפוף על פי החלטת בית המשפט. ולו בגלל זה היה חשוב לנו מאוד להיפגש פנים מול פנים ולא בזום.
"ברצוני לציין את ההתנהלות שהייתה גם בבית המשפט. לצערי הרב לא כובדו מוסדות הלשכה, לא בית הדין, ולא ועדת הביקורת ובית המשפט לא הגן עליהם. כך גם המתמודדים בבחירות לא הגנו עליהם. נשיא הלשכה הבא חייב לוודא שמוסדות הלשכה יכובדו.

"ברצוני לדווח כי בפסק הדין שנתן בית המשפט נכתב כי יש להשלים את ועדת הבחירות (בהמשך להתפטרות 3 מחבריה) וכי מוסד בית הדין של הלשכה לא יכול עוד לקבל החלטות הנוגעות לבחירות. בשל מגבלות טכניות, לא ניתן לבצע את הבחירות ב-15 כפי שנקבע, ובהסכמה בין הצדדים, הבחירות תתקיימנה ב-16.12. על פי סדר היום, מתכנס הועד המנהל לאשר את שלושה מבין ועדת הבחירות החסרים ומיד לאחר אישור זה תאשר המועצה את המלצת הועד המנהל בפניה אישית לכל חבר מועצה במייל, כל זאת בכדי שהועדה תעמוד בפסק הדין שנקבע בבית המשפט.
"חשוב לי מאוד להדגיש – בחודשים האחרונים נעשתה פה בדיקה מאוד יסודית על התנהלות הלשכה בשנים האחרונות. התגלו כאן דברים שחייבים טיפול דחוף, והם מעבר לכל אג׳נדה של מועמד כזה או אחר. אני פונה למועמדים ודורש מהם להודיע כיצד הם מתכוונים לטפל בדוח של קובי נבון, לרבות דוח ועדת הביקורת שפורסם בנובמבר 2020.במהלך הבדיקה התגלו כשלים, היעדר ממשל תקין והתנהלות של הלשכה שגבלה ב״התנהלות פושעת״ לכאורה.
"אני קורא למועמדים מתוך דאגה ובגלל הזמן הקצר שנכפה עלינו- הציגו תכנית מיידית כיצד אתם מתכוונים לטפל בדוח והציגו אותה לציבור הסוכנים טרם הבחירות. הדוח חשוף באתר הלשכה לכל סוכן באשר הוא. אני מצפה גם מהבוחרים לדרוש מהמועמדים להציג תכנית כזו טרם הבחירות. בנימה אישית חשוב לי להגיד, בכל שנותיי בלשכה לא זכור לי שבר בסדר גודל כזה. לא יעלה על הדעת שבגלל בחירות, הולכים להניח את הדוח הזה בצד ולא לטפל במחדלים הגדולים שהתגלו. אני עומד על כך שרשם העמותות יקבל דיווח מה נעשה בהקשר לדוח ומה יעשה ע״י הנשיא שיבחר. ולסיום, הנני פונה למועמדים לנשיאות- אתםחייבים לגנות את כל ההתבטאויות הנוראיות שנשמעות בלשכה, שהגיעו לרמה של איומים על עובדים וסוכנים ככל שמתקרבים לבחירות. כל אחד מהמועמדים צריך לפנות לבוחריו ולדאוג להרגעת באופן מיידי".



כתיבת תגובה