מחר הבחירות בלשכת סוכני הביטוח: שעות לפתיחת הקלפיות – הוועד המנהל פוסל מועמדים מלהתמודד, בניגוד להחלטת ועדת הבחירות

מחר הבחירות בלשכת סוכני הביטוח: שעות לפתיחת הקלפיות – הוועד המנהל פוסל מועמדים מלהתמודד, בניגוד להחלטת ועדת הבחירות

הוועד המנהל החליט לאמץ חוות דעת הקובעת כי מועמדים יוכלו להיבחר על פי השיוך הסניפי. בין הנפסלים – מאיר רוטברג, שהמתמודד על ראשות מחוז תל אביב. רוטברג בתגובה: מדובר בהחלטה בחוסר סמכות, זה ניסיון חיסול חשבונות פוליטי

פחות מיממה לפתיחת הקלפיות, ובניגוד, כך נראה, להחלטות שקיבלה ועדת הבחירות של הלשכה, יבוצעו מספר שינויים דרמטיים ברשימת הבוחרים. הוועד המנהל של לשכת סוכני הביטוח החליט היום (ד') לאמץ חוות דעת של עו"ד אייל גלובוס, לפיה מועמד יוכל להיבחר לפי השיוך הסניפי שלו. זאת, כך נומק בהודעה שנשלחה למועמדים, בהתאם לתקנון הלשכה ובהתאם להחלטת בית הדין של הלשכה. המשמעות: מאיר רוטברג, המועמד לראשות מחוז תל אביב, ומספר מועמדים נוספים, נפסלו מלהיבחר מחר בבחירות למוסדות הלשכה.

כפי שנחשף בפוליסה, ועדת הבחירות קיבלה מספר פניות בנושא. ביום א' השבוע פנה מ"מ נשיא הלשכה יוסי אנגלמן ליו"ר ועדת הבחירות עו"ד חיים קנת, בדרישה ממנו להודיע בדחיפות למועמדים שנפלה טעות לגבי השיוך הסניפי שלהם. ועדת הבחירות דנה בפנייתו של אנגלמן, אולם החליטה יום לאחר מכן לדחות את הפנייה ולא לשנות את רשימת המועמדים.

יצוין כי הבוקר פרסמה ועדת הבחירות עדכון בחירות, בו הופיעה רשימת המועמדים – ללא שינויים מהותיים.

רוטברג מסר בתגובה: "מדובר בהחלטה בחוסר סמכות. זה ניסיון חיסול חשבונות פוליטי. אם שמי לא יופיע ברשימת הנבחרים מחר בבוקר, יתבצעו שני מהלכים במקביל: האחד – תוגש תביעה אישית נגד כל חברי הוועד המנהל. השני – תוגש למשטרה תלונה אישית נגד חברי הוועד המנהל והשלוחים שלהם. איש לא ינוקה, לא מי שנתן ההוראה ולא מי שביצע אותה".

מלשכת סוכני הביטוח נמסר: "הוועד המנהל מודיע כי הבחירות יתקיימו מחר, ה-16 בדצמבר 2021 וכמתוכנן. הוועד המנהל מאמץ את חוות הדעת שהוצגה על ידי היועץ המשפטי, עו"ד אייל גלובוס ומורה למנכ"לית הלשכה ולעובדי הלשכה לבצע התיקונים הנדרשים כך שמועמד יוכל להיבחר ע"פ השיוך הסניפי שלו בהתאם לכתוב בתקנון הלשכה, סעיף 3.2.1 וע"פ החלטת בית הדין קרי ע"פ בחירתו ביו מקום מגוריו ובין מקום משרדו".

 

 



כתיבת תגובה