חברת דרכים מונתה על ידי המפרק הזמני של זברה לתת שירות ללקוחות החברה

חברת דרכים מונתה על ידי המפרק הזמני של זברה לתת שירות ללקוחות החברה

זאת, במטרה למנוע פגיעה נוספת בחברה שעשויה להיגרם כתוצאה מכך שלקוחות של החברה לא יקבלו שירות * במקביל החלו חברות ביטוח וסוכנים להעביר בעצמן את המבוטחים לספקיות שירות אחרות * עוד נודע לפוליסה כי דרכים וחברת Blue הגישו הצעות לרכישה החברה אך חזרו בהן

המפרק הזמני של חברת זברה מינה את חברת דרכים מקבוצת שחר לתת שירות ללקוחותיה של חברת זברה – כך נודע לפוליסה. המינוי ניתן בשלב זה לשבועיים. גורמים המעורים בפרטי ההסכם הגדירו זאת כ"מיזוג תפעולי בין זברה לדרכים", והעריכו כי היעד הסופי של המהלך הוא שהפעילות של זברה תמוזג או תימכר במלואה לדרכים.

התפעול של הפעילות נעשה על ידי דרכים, כאשר זברה מספקת שירותי מוקד עד סוף השבוע. בשבוע הבא יעברו אנשי המוקד של זברה לדרכים.

המודל אושר היום (ד') על ידי בית המשפט המחוזי. מבחינת לקוחות החברה – לקוחות הקצה, חברות הביטוח והסוכנים, לא חל כל שינוי והם יקבלו שירות מלא, באמצעות מוקדים מאוחדים.

כל זאת, במסגרת הקפאת ההליכים אליה נכנסה החברה.

המהלך בוצע, על פי הערכות, על ידי המפרק הזמני, במטרה למנוע פגיעה נוספת בחברה שעשויה להיגרם כתוצאה מכך שלקוחות של החברה לא יקבלו שירות.

במקביל, כך נודע לפוליסה, החלו חברות ביטוח להעביר בעצמן את המבוטחים לדרכים ולחברות נוספות. גם סוכני ביטוח שמכרו את כתב השירות של זברה מעבירים את הלקוחות לספקיות שירות אחרות. שירביט, למשל, הודיעה ללקוחותיה כי היא מעבירה את הלקוחות לחברת דרכים. איילון פנתה לסוכנים והודיעה להם לא להפנות את לקוחותיהם לזברה אלא למוקד איילון, ופירטה שורה של ספקי שירות חלופיים.

מהראל נמסר: "אנו נוקטים בכל הצעדים הדרושים, לוודא שהשירות למבוטחינו לא יפגע".

הצעות לרכישת החברה

לפוליסה נודע עוד, כי דרכים וחברת שירותי דרך נוספת, Blue בראשות אייל גורן, הגישו בשבועות האחרונים הצעות לרכישת חברת זברה. Blue אף הגישה הצעה בכתב, לא מחייבת, בסך 5 מיליון שקל, תוך הודעה כי בכוונת החברה להמשיך להעסיק חלק מעובדי ומנהלי החברה, כולל מייסד החברה ניר כהן.

על פי ההצעה שהוגשה, התשלום יבוצע בשתי פעימות – 4 מיליון שקל במועד הסגירה ו-1 מיליון שקל נוספים לאחר שנה. ההצעה הוגשה לזברה בתחילת נובמבר 2021, והייתה אמורה להיסגר עד ל-15 בדצמבר, אולם כאמור, לא יצאה לפועל.

מחברת בלו נמסר: "בלו ביצעה בדיקת היתכנות לרכישת פעילות חברת זברה, לרבות קביעת כללי מסגרת, אולם לאור המצג הראשוני התנאים לא הבשילו לכדי עסקה".

בדרכים סרבו להתייחס.



כתיבת תגובה