שלמה אייזיק בכנס המחוזות הארצי של הלשכה: אינני מוכן שאנשים יעסקו בביטוח ללא רישיון – זו תקלה שנולדה בחטא

שלמה אייזיק בכנס המחוזות הארצי של הלשכה: אינני מוכן שאנשים יעסקו בביטוח ללא רישיון – זו תקלה שנולדה בחטא

המפקח על הביטוח ד"ר ברקת בכנס: אנחנו רואים את סוכני הביטוח כחלק חשוב מיצירת הערך ללקוחות, וחושבים שיותר לקוחות צריכים להשתמש בסוכני הביטוח * צריך לשאול את עצמנו מה המודל הנכון לכך? אנחנו דנים בנושא עם הלשכה

"אינני מוכן שאנשים יעסקו בביטוח ללא רישיון" – כך אמר היום שלמה אייזיק, נשיא לשכת סוכני הביטוח. בכנס המחוזות הארצי של הלשכה, שנערך היום (ד') בראשון לציון. "אף סטודנט או חייל משוחרר לא יתקבלו לעבוד בחברת ביטוח ויתחילו להתקשר ללקוחות. בעלי רישיון עובדים קשה מאוד, ומתחרים בנו אנשים שאין להם מושג ולא מכירים בכלל את הלקוחות", כך אייזיק.

לדבריו, מדובר בתופעה שקיימת רק בענף הביטוח: "זה מייצר המון מוטציות. חלק גדול מהחוליים, כולל המוקדים הפיקטיביים, זה כתוצאה מזה. זו תקלה שנולדה בחטא – בחקיקת בכר שחייבה רישיון בנושא הפנסיוני, אבל לא חייבה זאת ביתר ענפי הביטוח. החוק לטובתנו ואנחנו מטפלים בזה".

שלמה אייזיק בכנס המחוזות הארצי של לשכת סוכני הביטוח

כנס המחוזות שנערך היום היה הכנס הארצי הראשון בנערך בקדנציה הנוכחית של הנהגת הלשכה. הכנס נערך בסימן תוכניות עבודה, ניהול יעדים וארגז כלים לסוכנים ל-2022. לצד אייזיק השתתפו בכנס המפקח על הביטוח ד"ר משה ברקת, בכירים מחברות ביטוח ומאות חברי לשכה, בהם הנשיאים לשעבר אודי כץ ויוסי מנור. הרוח החיה שמאחורי הכנס היה יו"ר מחוז השרון מושיק בן פורת.

אייזיק, בנאומו, אמר: "הגעתי לתפקיד נשיא הלשכה כאשר מטרה אחת עומדת בראש מעייני – לעבוד למען הסוכנים וכלל הציבור. מצאתי לשכה די הרוסה, עם עובדים שפופים וחסרי אנרגיות, עם רמה תדמיתית נמוכה ודוח חקירתי שמלמד על התנהלות לא תקינה. מיידית התחלתי בעבודה המאומצת לשינוי פני הלשכה.

"אני איש של עשייה, והיוזמה זורמת בעורקיי. בין היוזמות הראשונות שביצענו בלשכה היה לפנות לממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון ולבקש לשווק מחדש מוצרים שנלקחו מאיתנו והחזרתם המיידית אל סוכני הביטוח, דבר שיביא תועלת ואיכות לציבור. התחלנו בהקמה של צוותי מחקר ובימים אלו אנו מנהלים משא ומתן עם פורום קהלת, על מנת שנוכל לשתף אותם בעבודות מחקר שאנו רוצים להוציא לפועל".

אייזיק סקר את האתגרים שבכוונתו להתמודד עימם במהלך הקדנציה. לדבריו, "חשוב לי להחזיר לנו, סוכני הביטוח, את הכבוד והגאווה שנלקחו מאיתנו בשנים האחרונות – זה מגיע לנו. אני רואה חשיבות רבה בקליטת סוכנים חדשים לתעשייה החיוניים להמשכיותנו. בשביל זה חיוני שמקצוע זה יתוגמל בצורה ראויה וייתפס כמשהו מכובד שכל סוכן יהיה גאה להיות חלק ממנו.

"אנחנו מתעסקים בלדאוג לאיכות החיים של אזרחי מדינת ישראל. מחובתנו כסוכנים לדאוג שמוצרים חיוניים ואקוטיים, שירדו מהמדפים, יחזרו בצורה מיידית. הייתכן כי מוצרי ביטוח בסיסיים כדוגמת סיעוד, ביטוח מנהלים, אובדני כושר עבודה עיסוקי ונכות מקצועית ייעלמו מעל פני האדמה? אם לא נדאג במיידי להחזרת המוצרים, יקום דור של סוכנים חדשים שלא ידע את יוסף וזהו חור רציני בהשכלה".

הוא הוסיף: "נושא חשוב נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא היחס של ממשלת ישראל כלפי העסקים הקטנים. הממשלה טוענת בכל הזדמנות אפשרית כי איכפת לה מהעסקים הקטנים, אך ברגע האמת דורסים אותנו. זה בלוף. הממשלה מאפשרת לבנקים לעסוק בייעוץ פנסיוני דיגיטלי וגורמת לעשירים להיות עשירים יותר. מדוע להפר את האיזונים והמחיצות שנקבעו בינינו לבין הבנקים, בחקיקת בכר? רוצים לפתוח את חקיקת בכר – בואו נפתח אותה. גם לנו יש הערות ודברים לסדר שם".

במסגרת נאומו העלה שלמה אייזיק את סוכנת הביטוח סופי דרומי לבמה. בנה של דרומי, רועי דרומי, חלה לאחרונה במחלה קשה, ואייזיק ניצל את ההזדמנות וקרא לסוכני הביטוח להירתם למאבק למען רועי

יותר לקוחות צריכים להשתמש בסוכני ביטוח

אורח מרכזי בכנס היה המפקח על הביטוח ד"ר משה ברקת. במסגרת דבריו הוא סיפר על שיחה עם בכיר בברוקר הביטוח הגלובלי AON ואמר: "אנחנו חווים בארץ צמיחה, טכנולוגיות, חדשנות, יש פה מקום טוב לעשות עסקים, ורק נשאר לדאוג שהעסקים יהיו הוגנים".

ברקת התייחס למעמד סוכני הביטוח ואמר שהוא היה רוצה לראות את מעמד סוכני הביטוח דומה למעמד של עורכי דין: "אנחנו רואים את סוכני הביטוח כחלק חשוב מיצירת הערך ללקוחות. חושבים שיותר לקוחות צריכים להשתמש בסוכני הביטוח. צריך לשאול את עצמנו מה המודל הנכון? אנחנו דנים בנושא עם הלשכה".

בסיום דבריו איחל ברקת לאייזיק קדנציה טובה ופוריה: "שלמה אייזיק הוא איש עסקים מצוין, וגם איש של אנשים מצוין. אני בטוח ששיתוף הפעולה יהיה טוב".

תוכניות העבודה

במסגרת הכנס נערך פאנל תכניות עבודה, בהשתתפות ראשי המחוזות של לשכת סוכני הביטוח. הפאנל נערך בהנחיית אורי לביא פלג, העורך בפועל של עיתון פוליסה. בפאנל נידונו בין היתר דרכים להגדלת המקצועיות של סוכני הביטוח, החסמים בפני אימוץ טכנולוגיות מתקדמות על ידי סוכני הביטוח, הגדלת מספר חברי הלשכה וחיזוק הקשר עם חברות הביטוח. ראו במסגרת את היעדים המרכזיים שראשי מחוזות הלשכה הציבו לעצמם לשנת 2022.

עוד השתתפו בכנס – יוזם הכנס מושיק בן פורת, שהציג את הפרויקט שהוא מוביל בלשכה "גמאני –  נולדתי לנצח", סוכני הביטוח דורית לוז ויובל ארנון, המאמן המנטלי איתן עזריה, אסף נגל – מנכ"ל חברת הייעוץ האסטרטגי אנלוגי, והיזם והפעיל החברתי זיו שילון.

פאנל ראשי המחוזות. מימין: מאיר רוטברג, גבי מלכה, תדהר סאטובי, מושיק בן פורת, אבי שבי, עופר חורש, גיא לוי עזר ואורי לביא-פלג

היעדים שראשי המחוזות הציבו לעצמם לשנת 2022

מאיר רוטברג, יו"ר ועדת מחוזות, סניפים וגיוס חברים:  1000 חברים חדשים ללשכה

גבי מלכה, יו"ר מחוז דרום: להחזיר את אמון הסוכנים בלשכה

אבי שבי, יו"ר מחוז השפלה: הכפלת מספר הסוכנים חברי הלשכה במחוז

מושיק בן פורת, יו"ר מחוז השרון: הכשרת הסוכנים והענקת כלים מקצועיים שיסייעו להם בעבודת היום יום

גיא לוי עזר, יו"ר מחוז מרכז: להגדיל את כמות החברים ולהנגיש את הלשכה לסוכנים

תדהר סאטובי, יו"ר מחוז צפון: להביא את הלשכה לפריפריה, לכנסים והדרכות

עופר חורש, יו"ר מחוז ירושלים: הגדלת המקצועיות וחיזוק הקשר עם חברות הביטוח



כתיבת תגובה