ניהול משבר בריאות לחולה פוסט קורונה / מאת ורדה לבקוביץ

ניהול משבר בריאות לחולה פוסט קורונה / מאת ורדה לבקוביץ

כסוכנת ביטוח הרגשתי לרגע כמו מעצבת אופנה. נדרש ממני למצוא את הבד המתאים לגזרת הלקוחה לבחור צבע ואביזרים כדי לעצב את החליפה המתאימה לגוף הלקוחה

מאת ורדה לבקוביץ

ציבור רב חלה בקורונה מזנים שונים על ציר הזמן מיום התפרצות הנגיף. חלק מהחולים לא חשו בשום סימפטום המעיד על המחלה וחלק מן החולים איבדו את חושי הטעם והריח. רבים חשו את תופעות מחלת השפעת. מספר קטן יותר של חולים חש כאב עמוק בשרירים ובעצבים. מעטים הרגישו ועדין מרגישים סבל ברוב אברי הגוף והמקרים הכי קשים הם אצל המונשמים.

התופעות היו אופייניות לזנים השונים וכך, כל מי שקיבל תשובה חיובית לקורונה גם כינה אותה בשם.

ישראלים ששהו מחוץ לגבולות המדינה נדרשו טרם חזרתם לארץ לעבור בדיקת פי. סי. אר. תשובה שלילית מקנה אישור לעלות לטיסה ובנחיתה יש לעבור את הבדיקה שנית. עד קבלת התשובה יש לשהות בבידוד.

המבוטחת קיבלה תשובה חיובית, נכנסה לבידוד וביום השישי החלה להרגיש החרפה במצבה, נימול בפנים ועקצוץ בלשון. מיד התקשרה למוקד ששלח אמבולנס למיון שם ערכו מספר בדיקות והוחלט לאשפז את החולה להמשך בירור ושלילה של בעיות נירולוגיות. שמונה ימים קשים עברו על המבוטחת. בזמן האשפוז נערכו מספר רב של בדיקות. עם קבלת התוצאות נשללו חשדות נוירולוגיים ולכן הוחלט לשחררה עם המלצות להמשך בירור בקהילה.

אנו למדים שבתום שמונה ימי אשפוז שוחררה המבוטחת מהמחלקה עם גיליון בו מצוין מה נשלל. מה עליה להמשיך ולבדוק בקהילה?

שמחה ומאושרת על השחרור החלה המבוטחת להתקשר למוקד הקופה לקביעת תורים להמשך הברור המומלץ. זה הרגע בו היא מבינה שכנראה בחצי השנה הקרובה היא תתחיל את הברור הנדרש.

בשיחתנו היומית מאז האשפוז היא סיפרה לי כמה היא מאוכזבת מהמערכת ולא יודעת מה לעשות. מיד הסברתי שאני לוקחת אחריות, ביקשתי שהיא תנסה להחלים ואנו נממש את זכויותיה בכיסויי הפוליסה.

נתחיל בכתב השירות – רופא מלווה שינהל את כל המשבר הרפואי. פניתי לחברת מדיקס שדאגה להפעיל מיד את השירות עבור המבוטחת. נקבעה למבוטחת מנהלת תיק שמרכזת את כל החומרים וממליצה על המשך בירור טיפול ובדיקות.

אחת ההמלצות הייתה להיפגש עם מומחה זיהומולוג שחוקר את נושא הקורונה ונזקיה. נקבע מועד לפגישה עם הרופא המומלץ והחלטתי להצטרף למבוטחת ואחותה כמשקיפה, כדי להבין את משמעות המושג פוסט קורונה.

הרופא שאל מספר רב של שאלות בהמון תחומים ונושאים, לבסוף טען שניתן להכריז על נזקים מהקורונה רק בתום 60 ימים של החלמה.

בתום 60 יום נפגשה המבוטחת בשנית עם הרופא והתלונה העיקרית היא על כאבים קשים בכמה חלקים מהגוף, כאבים עזים ששללו ממנה את איכות החיים והיכולת לחזור למעגל העבודה.

המבוטחת הצטיידה בכמה מסמכים לכמה גורמים:

* מסמך ראשון – פנייה למוסד לביטוח לאומי עם המלצה לקצבת נכות זמנית / אובדן כושר עבודה.

* המסמך השני – מופנה לפסיכיאטרית להערכה נוירו קוגניטיבית מעמיקה על מנת לאפיין את סוג ההפרעה ולטפל בהתאם. יש לשקול טיפול תסמיני באמצעות ריטאלין או תרופה דומה.

* מסמך שלישי – לרופאה המטפלת בקופת החולים עם חמש המלצות ועדכונים:

– הערכה נוירו קוגניטיבית מעמיקה על מנת לאפיין את סוג ההפרעה ולטפל בהתאם.

– גסטרוסקופיה, בדיקת הליקובקטר ובדיקת צליאק.

– הערכת מרפאה כאב והערכה פסיכיאטרית.

– רפואה משלימה, אימוני כושר בהדרכת פיזיותרפיה.

– המלצה על שלושה חודשים חופשת מחלה ולאחר מכן לשקול את המצב.
למבוטחת פוליסת בריאות בחברת הראל משנת 2018 הכוללת: ניתוחים בארץ, השתלות וטיפולים בחו"ל, אמבולטורי, אבחון מהיר, רופא מלווה, רפואה משלימה, תרופות שלא בסל מורחב.

בשנת 2019 הרחבנו ביטוח סיעוד.

ובשנת 2020 – מחלות קשות וטיפולי פרימיום.

בפברואר 2022 השיקה חברת מגדל את כתב השירות פמלי און ליין המאחד את הגוף עם הנפש ללא הצהרת בריאות וללא תקופת אכשרה. מיד המלצתי לצרף לכיסויים הקיימים.

הפתרונות הביטוחיים והמימוניים שעומדים לרשות המבוטחת

חברת ביטוח ספק שירות הערות לא במימוש מימוש כיסוי
הראל בדיקות פולשניות פרק ניתוחים
הראל ייעוצים פיזיותרפיה

בדיקות אבחנתיות/הדמיה

החזר ה עצמית מכתב שירות

אמבולטורי
הראל/מדיקס מיידי רופא מלווה
הראל/טרגט קאר טיפולים

רפלקסולוגיה

כירופראקט

תזונאית

רפואה משלימה
הראל

מכונים רבים

טכנולוגיה מתקדמת

חשוב מאוד

תא לחץ

קנביס

טיפולים בכאב

טיפולי פרימיום
הראל בבירור מחלות קשות
הראל לא כרגע השתלות וטיפולים בחו"ל
הראל לא כרגע סיעוד
הראל לא כרגע תרופות שלא בסל
מגדל /פמי פרימיום יעוץ פסיכולוגי פמלי און ליין
הראל / לא דרכי, ממקום העבודה אכע/נכות קרן פנסיה

מהרגע שהמבוטחת הסכימה, פעלנו על פי הוראות הפיקוח – התאמת צרכים, הר הביטוח חתימות והעברת מסמכים לחברת הביטוח. כתב השירות הופק בפחות מיממה. מיד פנינו לספק השירות פמי פרימיום והמבוטחת טופלה לשביעות רצונה. מעורבות בטיפול שתי חברות ביטוח, הראל ומגדל, ספקי שירות מדיקס ופמי פרימיום וניתנת הבחירה לעוד ספקים בכיסויים נוספים.

כמו מעצבת אופנה

כסוכנת ביטוח הרגשתי לרגע כמו מעצבת אופנה. נדרש ממני למצוא את הבד המתאים לגזרת הלקוחה לבחור צבע ואביזרים כדי לעצב את החליפה המתאימה לגוף הלקוחה.

תיק הביטוח של המבוטחת עשיר בכיסויים שמוכיחים את יעילותם בכול יום ויום. רמת הפתרונות הביטוחיים והמימון גבוהים.

קרן הפנסיה כמובן נתבעת בימים אלו תחת הרכיב אכע / נכות (דרך מקום העבודה).

ניהול סיכונים – חובה לדעת לתפור למבוטח את החליפה הנכונה. התאמת צרכים והכרת הלקוח חשובות מאוד. התהליך עוד ארוך ועדיין בירורים רבים לפנינו. בקופת החולים ובקהילה קיים מענה להמלצות המבוטחת, אך הבעיה היא הזמן והקשר בין הבדיקות:

כמה טיפולים מאושרים למבוטח?

האם הכיסוי תחת חוק בריאות ממלכתי או תחת כיסוי השב"ן?
זו גם הסיבה שהמבוטחת עירבה אותי וביקשה סיוע בניהול המשבר. החולה סובל ומתקשה מאוד בשלב הזה וחייבים לנסות לסייע להחלמה בעזרת כיסויי הפוליסה. הכל תחת פוליסת בריאות שמתאימה בכיסויים לצרכי הלקוחה.

עולם של בריאות לכולנו.

—————————————————————————————————————————————————————

הכותבת היא סוכנת ביטוח, מומחית בריאות וסיעוד, סגנית יו"ר ועדת הבריאות והסיעוד לשעבר בלשכה ומנכ"לית משותפת בחברת עולם הבריאות.



כתיבת תגובה