הסופה בנפאל: כ-200 ישראלים מחולצים בהדרגה, עדיפות לנפגעי מחלת גבהים

הסופה בנפאל: כ-200 ישראלים מחולצים בהדרגה, עדיפות לנפגעי מחלת גבהים

רונית סגל, מנכ"לית פספורטכארד, וארי קזניץ,סמנכ"ל בסוכנות, מסרו כי כ-200 ישראלים, מתוכם כ-60 מבוטחים בפספורטכארד, הגיעו למקומות מחסה, בעיקר בכפר מנאנג, אולם ללא יכולת לחזור. ככל הידוע, לא היו נפגעים מהסופה עצמה, אולם אנשים החלו להיפגע ממחלת גבהים. מספר מסוקים הופנו לחלץ את הנצורים, עם עדיפות לבעלי הבעיות הרפואיות

כ-200 ישראלים מחולצים בימים אלה בהדרגה מאזורי הסופה בנפאל. לפי מספר ימים החל באזור מזג אוויר קיצוני, הכולל גשמים ושלגים. מפלים התרחבו והתחזקו, גשרים התמוטטו, וכתוצאה הדרכים לקטמנדו נחסמו.

רונית סגל, מנכ"לית פספורטכארד, וארי קזניץ, סמנכ"ל בסוכנות, מסרו כי כ-200 ישראלים, מתוכם כ-60 מבוטחים בפספורטכארד, הגיעו למקומות מחסה, בעיקר בכפר מנאנג, אולם ללא יכולת לחזור. ככל הידוע, לא היו נפגעים מהסופה עצמה, אולם אנשים החלו להיפגע ממחלת גבהים. מספר מסוקים הופנו לחלץ את הנצורים, עם עדיפות לבעלי הבעיות הרפואיות. לאחר שלושה ימים של סופה חל שיפור קל במזג האוויר מה שאפשר להגביר את קצב החילוץ, אולם הצפי הנוכחי הוא שבקרוב מזג האוויר יחזור להיות סוער. מבוטחי פספורטכארד חולצו בשיתוף פעולה עם חברת מגנוס איתור וחילוץ, שנשלחה מטעם פספורטכארד לחילוץ הנפגעים. מבוטחי פספורטכארד קיבלו 150 דולר להצטיידות.

רונית סגל, צילום: יוסי צבקר

עוד נמסר לפוליסה כי כלל ביטוח ופיננסים שיגרה לאזור את הבעלים של חברת החילוץ מגן חילוץ ואיתור ערן מגן – סא"ל במיל', בעברו סגן מפקד יחידת חילוץ והצלה ארצית בפיקוד העורף ובעל ניסיון מעשי בתחום החילוץ של מעל ל-25 שנה, עם נדב בן יהודה – מטפס הרים בגובה רם, מחלץ ונציג ממשלת נפאל לענייני תיירות. נדב הוא הישראלי שהעפיל להכי הרבה פסגות של מעל 8,000 מטרים, והישראלי הראשון שטיפס לפסגת ההר – אנאפורנה 1. מהחברה נמסר כי תחילה פונו הנפגעים ובעלי הבעיות הרפואיות, ובהמשך פונו המשפחות.

 

 



כתיבת תגובה