ברשות שוק ההון קיבלו הודעה על שיבושים באתר הר הביטוח אך לא הודיעו לסוכנים

ברשות שוק ההון קיבלו הודעה על שיבושים באתר הר הביטוח אך לא הודיעו לסוכנים

סוכני ביטוח רבים דיווחו בתחילת השבוע על תקלות בכניסה לאתר הר הביטוח – רשות שוק ההון לא הכירה בתקלה. לפוליסה נודע, כי רשות התקשוב הממשלתי, המפעילה את אתר הר הביטוח, שלחה לרשות שוק ההון הודעה ועדכנה על אודות התקלה. רשות התקשוב: במקרים כאלו כל המשרדים מקבלים הודעה וכך קרה גם עם שוק ההון. הם אמורים להודיע ללקוחות

אתר הר הביטוח. צילום מסך

מאת מרינה פובולוצקי

לפוליסה נודע כי ברשות שוק ההון קיבלו הודעה על שיבושים במערכת ההזדהות הלאומית, שכנראה גרמו לתקלות באתר הר הביטוח בתחילת השבוע (א'), אולם הם סירבו להכיר בתקלה ולא הודיעו על כך לסוכני הביטוח. בתחילת השבוע סוכני ביטוח רבים דיווחו על קושי ותקלות בכניסה לאתר הר הביטוח. נזכיר, כי בין משתמשי הר הביטוח נמצאים גם סוכני הביטוח המחויבים על פי חוק להשתמש במאגר המידע של הרשות בעת שיווק של מגוון פוליסות ביטוח.

לדברי רשות התקשוב הממשלתי, שאחראית על מערכות המידע במשרדי הממשלה וביחידות הסמך, היא שלחה הודעה למשרדי הרשות, בה התריעה בדבר השיבושים באתר, והרשות הייתה אמורה להודיע על כך לבעלי הרישיון.

להלן התגובה המלאה של רשות התקשוב: "ביום ראשון היו שיבושים במערכת ההזדהות הלאומית, וייתכן כי גם שירות של שוק ההון הושפע מהשיבושים. במקרים כאלו כל המשרדים מקבלים הודעה וכך קרה גם עם שוק ההון. הם אמורים להודיע ללקוחות".

רשות התקשוב הממשלתי מנחה את אגפי מערכות המידע במשרדי הממשלה וביחידות הסמך, מקדמת משילות בתחום התקשוב הממשלתי, מטמיעה מתודולוגיות וסטנדרטים רוחביים, פועלת לפיתוח תשתיות, מערכות ושירותים לייעול עבודת הממשלה, ולהנגשת מידע ושירותים ממשלתיים לציבור.

לפני שהרשות מחייבת שימוש במערכות מחשוב היא צריכה לתקצב אותן ולתת תמיכה 24/7

יורם לביאנט, חבר בוועדה הפנסיונית בלשכת סוכני הביטוח, אמר לפוליסה כי על הרשות לפתח מנגנון הרשאות לבעלי רישיון מול הר הביטוח

יורם לביאנט

 

"הרשות צריכה להקצות תקציב למערכות המחשוב שהיא מעוניינת שישתמשו בהן. כמו כן, היא צריכה להיות מחוברת למשתמשים (בעלי רישיון) ולקבל מהם משוב על השימושיות והתפעול של המערכות הללו, לפני שהיא מחייבת שימוש בהן או עושה בהן שינויים". כך אמר לפוליסה יורם לביאנט, חבר בוועדה הפנסיונית בלשכת סוכני הביטוח. הרקע לדבריו של לביאנט נעוץ בשיבושים שחוו הסוכנים בתחילת השבוע (א'), בכניסה לאתר הר הביטוח.

לביאנט ציין עוד כי "השימוש במערכת ההזדהות הממשלתית בחיבור להר הביטוח הוצע כפתרון מאולתר לפני כשנה, במטרה למנוע כניסות לא מורשות להר הביטוח על ידי נוכלים, פגיעה בפרטיות של לקוחות וחוסר מעקב על פניות להר הביטוח". לדבריו, במקום לפתח מנגנון הרשאות לבעלי רישיון מול הר הביטוח, חיברו אותו למערכת ההזדהות האישית הממשלתית.

לדבריו, הפתרון של ההזדהות הממשלתית אינו נכון ממגוון סיבות – "ראשית, הממשק מחייב כניסה ידנית לאתר וחוסם אפשרות של מערכות CRM של הסוכנים להיכנס בצורה של ממשק אוטומטי, כמו למשל מול המסלקה. במקום לקדם אוטומציה יצרו מנגנון הפוך".

בנוסף, אומר לביאנט, הממשק חושף את כל פרטיו האישיים של הסוכן ואת כל המידע שמופיע ברשויות השלטון לעובדי הסוכנות שלו שמטפלים בבקשות המידע של לקוחות מהר הביטוח – "יש כאן פגיעה באבטחת מידע ובפרטיות של הסוכן. הרשות הבטיחה להסדיר כניסה גם לעובדים מורשים. נחכה ונראה. בנוסף אין פתרון לסוכנויות תאגיד".

לביאנט מדגיש בנוסף, כי הכניסה לאתר הביטוח מסורבלת: "למשל, צריך לענות על שתי שאלות מיותרות לחלוטין, כמו האם המבוטח יצא מהארץ בשלוש השנים האחרונות והאם הונפק לו דרכון. יש רק ארבע אפשרויות של תשובות ולכן כל סוכן מנחש ועובר את השלב השטותי הזה".

כמו כן, לביאנט מציין כי יש מדי פעם תקלות במערכת ההזדהות הממשלתית אך אין מערך תמיכה טכנית נגיש 24/7.



כתיבת תגובה