הרשות תאפשר לנציגים של סוכני הביטוח לצפות בפרטי מועמדים לביטוח בהר הביטוח

הרשות תאפשר לנציגים של סוכני הביטוח לצפות בפרטי מועמדים לביטוח בהר הביטוח

בעקבות עדכון האבטחה בהר הביטוח והדרישה לעשות שימוש במערכת ההזדהות הממשלתית, עלתה דרישה מצד סוכני ביטוח לאפשר למורשי צפייה מטעמם לעשות שימוש בהר הביטוח * אפקט פיקאלי: חברות הביטוח יציגו את גיל הנהג הצעיר המורשה לנהוג ברכב במסגרת פוליסת רכב רכוש

רשות שוק ההון פרסמה טיוטת תיקון לחוזר הר הביטוח, ומאפשרת למורשים מטעם סוכני הביטוח לעשות שימוש במערכת ולצפות בפרטי מועמדים לביטוח. כמו כן, עודכן המידע שעל חברת הביטוח למסור למבוטח כחלק מדוח העבר הביטוחי.

במסגרת טיוטת התיקון מוצעים התיקונים הבאים:

* ב-3 בדצמבר 2021 נכנסו לתוקף תקנות הפיקוח ועודכן המידע שעל חברת ביטוח למסור למבוטח כחלק מדוח העבר הביטוחי. כעת מוצע לתקן את חוזר הר הביטוח על מנת להתאים את דוח העבר הביטוחי המפורסם באתר הר הביטוח להוראות התקנות. עיקר השינוי – הדוח לא יכלול תביעות ביטוח בסכומים קטנים (מתחת ל-5,000 שקל) ותביעות בהן התקבל החזר מצד שלישי ולא היו באשמת המבוטח, במטרה שלא לפגוע בדוח עבר ביטוחי של המבוטח.

* באחריות סוכן הביטוח וסוכן התאגיד לוודא כי השימוש שעושים מורשי הצפייה מטעמם בהרשאת הצפייה תיעשה לצורך הליך צירוף לביטוח ולאחר קבלת הרשאת שימוש פרטנית וכי עבודת מורשי הצפייה מטעמם מבוצעת כתמיכה בלבד לעבודת הסוכן, אשר מבצע בעצמו את פעולת הצירוף, וכן למטרת מתן מענה לצרכי מבוטחים במהלך תקופת הביטוח.

* באוגוסט 2021 הוגברה רמת האבטחה באתר הר הביטוח תוך מעבר לשימוש במערכת ההזדהות הממשלתית. על כן מוצע לתקן את החוזר על מנת לאפשר למורשה מטעם סוכן הביטוח, שעבודתו קשורה בהליך צירוף לביטוח, לקבל הרשאת צפייה מטעמו בפרטי מועמדים לביטוח באתר הר הביטוח. סוכן תאגיד יהיה רשאי לאפשר זאת לעובדים שמספרם כמספר סוכני הביטוח העובדים בתאגיד והמדווחים על ידו בדיווח השנתי לרשות. יובהר כי ההרשאות של סוכן תאגיד יינתנו במקום ועל חשבון ההרשאות של סוכן הביטוח המועסק בתאגיד.

בעל הרישיון הוא הגורם בעל הגישה להר הביטוח. עם זאת, מתן הרשאת צפייה מטעמו מלווה בהתחייבות כי הסוכן ייבצע בקרה על פעולות מורשה הצפייה.

* חברות הביטוח יעבירו מידע הנוגע לגיל הנהג הצעיר המורשה לנהוג ברכב במסגרת פוליסת רכב רכוש על מנת לשקף את המידע למבוטח במסגרת הר הביטוח. על פי הערכות של גורמים בענף, מדובר בתוספת שניתן לייחס אותה לפס"ד פיקאלי בו נידונה בהרחבה סוגיית המודעות של המבוטחים למגבלות בפוליסה על גיל הנהג.

* חברות הביטוח יעבירו מידע הנוגע לדוח העבר הביטוחי של המבוטח בהתאם לפוליסה התקנית, כפי שנמצאת בתקנות הפיקוח על עסקי ביטוח.

* במסגרת הפוליסה התקנית החדשה בביטוח חובה, מחויבת כל חברת ביטוח להעמיד לרשות הציבור מידע מקוון לצורך בדיקת תוקפה של תעודת הביטוח, קבלת פירוט לגבי מגבלות או הרחבות בכיסוי הביטוחי ולצורך עיון בפוליסה המלאה. בשל כך, מוצע לכלול מידע זה כאמור גם בהר הביטוח ובדיווח יומי.

תחילתו של החוזר תהיה שלושה חודשים מיום פרסומו בשל הצורך בהיערכות מוקדמת ופיתוח.

 



כתיבת תגובה