הרפורמה בבריאות נדחית ב-3 חודשים; בין השינויים שמציעה הרשות – להחריג קנביס רפואי מהפוליסה ולאפשר הרחבה

הרפורמה בבריאות נדחית ב-3 חודשים; בין השינויים שמציעה הרשות – להחריג קנביס רפואי מהפוליסה ולאפשר הרחבה

כפי שנחשף בפוליסה לפני כשבועיים – רשות שוק ההון דוחה ל-1 במאי את הרפורמה בביטוח בריאות, שאמורה הייתה להיכנס לתוקף ב-1 בפברואר, לאחר שנדחתה מ-1 בדצמבר 2022. שינוי מרכזי שמציעה הרשות הוא להחריג את הקנאביס מהפוליסה הבסיסית ולאפשר לחברות לשווק הרחבה ייעודית

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון תבצע מספר תיקונים בהוראות הרפורמה בביטוחי בריאות, ובמקביל הודיעה על דחיית כניסתה לתוקף בשלושה חודשים, ליום 1 במאי 2023. זאת, כפי שנחשף בפוליסה לפני מספר שבועות.

מבנה פוליסת הניתוחים ישונה כך שמבוטחים יהיו זכאים לקבל שיפוי בגין השתתפות עצמית ששולמה במסגרת השב"ן במקרים מסוימים. בנוסף, הרשות תאפשר לחברות הביטוח להציע כיסוי לקנאביס רפואי במסגרת הרחבה לפוליסה הבסיסית, כדי להבטיח פוליסה בסיסית זולה ונגישה למקרים רפואיים קשים. על מנת לאפשר זמן היערכות מספק נדחה מועד הכניסה לתוקף של הרפורמה, כאמור ל-1 במאי 2023.

בנוסף, הרשות בשיתוף עם מערך הדיגיטל הלאומי ומשרד הבריאות, משדרגים את אזור ביטוחי הבריאות באתר "הר הביטוח". השדרוג יאפשר צפייה בנתונים לגבי עלות והיקף הכיסוי הביטוחי הקיים למבוטח ויכלול לראשונה התייחסות לכיסוי הקיים בקופות החולים. לצד הכיסויים הניתנים באמצעות חברות ביטוח ועלותם, מופיעים גם הכיסויים הביטוחים הניתנים במסגרת שירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים. לצד קבלת מידע בנוגע לתיק הביטוחי האישי ניתן יהיה להשוות בין מחירי הביטוח הקיימים בחברות הפעילות בשוק.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל), עמית גל: "רשות שוק ההון ממשיכה לשים את המבוטחים במרכז. עדכון הוראות הרפורמה בביטוחי הבריאות צפוי להרחיב את האפשרויות העומדות בפני המבוטחים, ואזור ביטוחי הבריאות החדש המעניק למבוטח מידע בהיר ורב לצורך קבלת החלטות בנוגע לביטוחי הבריאות והסיעוד שלהם. השילוב בין שני הצעדים החשובים הללו צפוי להעצים את כוחם של המבוטחים ולאפשר להם לבחור את הכיסוי הביטוחי המיטבי והמתאים ביותר עבורם".

ראש מערך הדיגיטל הלאומי, שירה לב עמי: "אנו שמחים להציג, יחד עם שותפתנו רשות שוק ההון, את האזור החדש של ביטוחי הבריאות בהר הביטוח, המספק לציבור המבוטחים בישראל תמונה מלאה של כיסויי ביטוח הבריאות שלהם, ובכך מאפשר להם לקבל החלטות מושכלות, מבוססות נתונים ותואמות לצרכים שלהם".

נחמה גולדוסר, יו"ר ועדת ביטוח בריאות בלשכת סוכני הביטוח, מסרה לפוליסה: "ועדת הבריאות של לשכת סוכני הביטוח עומדת בקשר קבוע ורציף עם רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון ואף נציגיה נחשפו לכלי מסביר ביטוח שמיועד להיות מכשיר מצוין לאזרחים שבוחרים באיזה חלק מהביטוח הם מעוניינים, כולל הסבר על הכיסוי הקופות החולים. כלי מסביר ביטוח ייתן אפשרות לסוכנים לדייק לציבור הלקוחות  את היתרונות של הביטוחים אל מול שרותי הבריאות הנוספים בקופות החולים.

"מן הראוי לציין כי בסוף זכותו של כל לקוח לבחור להגן על עצמו בכמה רבדים שהוא מחליט כי אין גבול לרפואה המצוינת שאנו מבקשים לעצמנו ומוכנים לשלם עליהם וזאת בשקיפות  מלאה והבנת הזכויות בקופות החולים".

עוד התייחסה גולדוסר להחרגת הקנאביס מהפוליסה הבסיסית ואמרה כי מדובר במהלך נכון שימנע את התייקרות הפוליסה: "כיסוי לקאנביס מבורך וחשוב כי כשמבוטח נדרש לשלם כל חודש מאות שקלים להקל על מצבו הבריאותי זו מעמסה כלכלית, וחשוב שחברות הביטוח יתנו מענה כלכלי לשימוש בקנאביס שהולך וצובר תאוצה, ויחד עם זאת, לא לייקר משמעותית את הפוליסה הבסיסית. כל מבוטח יתייעץ עם סוכן הביטוח ויחליט איזה סיכון הוא מוכן לקחת".



כתיבת תגובה