מנורה מבטחים העלתה את הצעת המחיר לרכישת השליטה בישראכרט ל-3.2 מיליארד שקל – 300 מיליון יותר מהראל

מנורה מבטחים העלתה את הצעת המחיר לרכישת השליטה בישראכרט ל-3.2 מיליארד שקל – 300 מיליון יותר מהראל

ארי קלמן, מנכ"ל קבוצת מנורה מבטחים: הצעת מנורה מבטחים טובה ונכונה יותר, עם שווי גבוה משמעותית לבעלי המניות של ישראכרט ותוך מתן אפשרות להיות שותפים להצלחתה בעתיד. ההצעה שומרת את ישראכרט כחברה ציבורית ואינה כופה על בעל מניות למכור את מניותיו

קבוצת מנורה מבטחים העלתה את הצעת המחיר לרכישת גרעין השליטה לחברת ישראכרט לשווי של 3.2 מיליארד שקל, הגבוה בכ– 300 מיליו ןשקל מההצעה המתחרה, שהוגשה על ידי הראל, ואושרה בתחילת השבוע על ידי דירקטוריון ישראכרט. עוד דיווחה מנורה מבטחים כי היא התחייבה להאריך את הצעת הרכש לתקופה של עד 60 יום נוספים המסתיימת ביום 11 ביוני 2023, וכי היא הגישה בקשות פורמאליות לכלל הרגולטורים שאישורם נדרש.

ארי קלמן, מנכ"ל קבוצת מנורה מבטחים: "קבוצת מנורה מבטחים עדכנה את הצעת המחיר לרכישת גרעין השליטה לחברת ישראכרט למחיר המשקף לחברה שווי של 3.2 מיליארד ₪ וגבוה בכ- 300 מיליון ₪ מההצעה המתחרה. בנוסף, התחייבה קבוצת מנורה מבטחים להאריך את ההצעה לתקופה של עד 60 יום נוספים המסתיימת ביום 11 ביוני  2023. הצעת מנורה מבטחים טובה ונכונה יותר, עם שווי גבוה משמעותית לבעלי המניות של ישראכרט ותוך מתן אפשרות להיות שותפים להצלחתה בעתיד. ההצעה שומרת את ישראכרט כחברה ציבורית ואינה כופה על בעל מניות למכור את מניותיו (כולן או חלקן)".

נמסר, כי דירקטוריון מנורה מבטחים בדעה כי ההצעה המעודכנת הינה הצעה עדיפה, בכל היבט מהותי, לישראכרט ולבעלי מניותיה, וזאת, בין היתר, מהטעמים הבאים:

המחיר המוצע למניית ישראכרט – המחיר למניה המוצע לבעלי מניות ישראכרט, גבוה בכ- 300 מיליון ₪ מההצעה המתחרה.

שימור ישראכרט כחברה ציבורית – הצעת הרכש תשמר את ישראכרט כחברה ציבורית ועצמאית. כתוצאה מכך, ניתנת לבעלי המניות של ישראכרט הבחירה האם ליהנות מפרמיית השליטה שמוצעת בהצעה המעודכנת ו/או להמשיך ולהחזיק במניית ישראכרט ולהנות מפוטנציאל הצמיחה שלה ומ"שותפות" עם בעל שליטה מנוסה ויציב, בעל התמחות בתחומי הפעילות הפיננסיים. מעבר לכך, אנו סבורים כי קיימים לחברה  ובאופן פעילותה יתרונות רבים להמשכיות כחברה ציבורית.

החיסרון הטמון ברכישה מלאה (100%) של מניות ישראכרט על ידי רוכש אחר – רכישת מלוא (100%) מניות ישראכרט על ידי רוכש אחר קוטמת לבעלי המניות את השווי הפוטנציאלי אשר ינבע עבורם מהמשך החזקתם בישראכרט, בעוד שהצעת הרכש המעודכנת מאפשרת לבעלי המניות ליהנות מפרמיה עדיפה על מחיר מניית ישראכרט, בנוסף לזכותם לבחור האם ברצונם להמשיך ולהחזיק במניות ישראכרט, באופן מלא או חלקי, וליהנות מפוטנציאל הצמיחה העתידי. בניגוד לעסקה לרכישה מלאה של מניות ישראכרט (במסגרתה יכול רוב רגיל מקרב בעלי המניות לכפות על מיעוט גדול את מכירת מניותיו בישראכרט), הרי שהצעת הרכש מותירה חופש החלטה מלא בידי בעלי המניות.

ודאות תהליך הצעת הרכש – החברה התחייבה להגיש הצעת רכש נוספת, בתנאים שאינם נופלים מתנאי ההצעה המעודכנת, ככל שהאישורים הרגולטוריים לא יתקיימו קודם למועד הקיבול האחרון (כהגדרתו בהצעה המעודכנת). מלבד האישורים הרגולטוריים ושיעור ההיענות המזערי, אין כל תנאי אחר להשלמת הצעת הרכש. כלומר, הצעת הרכש תמשיך לעמוד בתוקף ולחייב את החברה לתקופה נוספת לצורך קבלת האישורים הרגולטוריים.

 

 



כתיבת תגובה