ביטול הפטור ממס בפנסיה יורד מחוק ההסדרים – הפטור יגדל מ-52% ל-67%

ביטול הפטור ממס בפנסיה יורד מחוק ההסדרים – הפטור יגדל מ-52% ל-67%

בעקבות הסכמות בין שר התיירות חיים כץ לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ, הוחלט להשאיר את הטבת המס לחוסכים. הפטור יקנה למקבלי הקצבה סכום נוסף של כ-16,500 שקל לשנה (כ-1,370 שקל לחודש) שיהיו פטורים ממס

העלאת תקרת הפטור ממס בקצבה הפנסיונית שתוכננה לשנת 2025 וביטולה שקודם בחוק ההסדרים על ידי משרד האוצר, הוסרה בהצבעה מחוק ההסדרים – כך שהפטור יגדל כמתוכנן מ-52% ל-67%. ההצבעה התקיימה הבוקר (א') בוועדת השרים לתיקוני חקיקה (תקציב) בראשות ממלא מקום יו"ר הוועדה, שר התיירות חיים כץ.

הגדלת הפטור ממס בשנת 2025 מ-52% ל-67% היא תולדה של חקיקה שבוצעה על ידי השר חיים כץ (בזמנו יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות) בשנים 2008 ו-2012, שקבעה הסדרי פיצוי בגין ביטול החיסכון ההוני.

האוצר ניסה בחוק ההסדרים להרע את התנאים שנקבעו, אולם בעקבות הסכמות בין שר התיירות חיים כץ לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ, הוחלט להשאיר את הטבת המס לחוסכים. בפברואר השנה, במסגרת טיוטת חוק ההסדרים 2023-2024, האוצר ביקש להכניס פרק שכותרתו: "עצירת הגידול בהטבת מס במשיכת קצבה פנסיונית ב-2025", במסגרתו הוצע לבטל הטבת מס משמעותית מאוד לזכאים מקבלי הפנסיה ואשר נקבעה כאמור, בחוק בשנת 2012.

בתיקון זה נקבע כי הפטור יוגדל באופן הדרגתי במספר פעימות, כאשר הפעימה המשמעותית ביותר הייתה אמורה לחול החל משנת 2025. פעימה זו אמורה להקנות למקבלי הקצבה סכום נוסף של כ-16,500 שקל לשנה (כ-1,370 שקל לחודש) אשר יהיו פטורים ממס. לחלופין, פטור זה היה אמור לאפשר משיכת כספים (כהיוון קצבה) של כרבע מיליון שקל בפטור ממס.

שר התיירות חיים כץ: "מנענו פגיעה בחיסכון הפנסיוני בהיקף של 700 מיליון שקל בשנה. הורדת הסעיף לביטול המס מחוק ההסדרים מכניס בפועל את הטבת המס לתוקף. המדינה חייבת לכבד הסכמים ולקיים את החוקים שהיא מחוקקת גם אחרי עשרות שנים. אני מודה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ שנענה לפנייתי, ובעקבות ההסכמות והחקיקה שהוצגה בפניו, הסכים לתמוך בהורדת הסעיף מחוק ההסדרים".

"הבטחתי שלא תהיה פגיעה בגמלאים ועמדתי במילתי" – כך אמר לפני זמן קצר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. "הבשורה החשובה שיצאה היום מוועדת שרים לתיקוני חקיקה לא הייתה מגיעה לולא הערנות שלנו והלחץ שהפעלתי בשבועות האחרונים כדי למנוע את הפגיעה החמורה במקבלי קצבאות הפנסיה. אני גאה בהישג הזה ומתחייב שנמשיך להיאבק למען ציבור הגמלאים בישראל" – כך אמר הבוקר יו"ר ההסתדרות בהמשך לסיכום להוריד מחוק ההסדרים את התוכנית לביטול הגדלת הפטור למקבלי קצבאות הפנסיה.



כתיבת תגובה